Už když se objevily první zprávy o nehodě trojnásobného mistra světa v Monacu, dalo se předpokládat, že si na ní média řádně smlsnou. Na druhou stranu je Lewis Hamilton osobnost, která určuje společenský tón, proto je nemožné tuto událost jen tak přejít.
Ostatně to kdysi řekl už nesmrtelný François Cevert - když vyválí úředníček z pařížského předměstí svůj vůz a zcela ho zdemoluje, nezpůsobí to zdaleka takový poprask, jako když on špatně zaparkuje. Navíc ne každý si otluče vozidlo v hodnotě kolem 1,6 milionu liber.
Hamilton nyní přiznává, že jeho nehoda byla důsledkem únavy, protože se v noci po monackých ulicích pohyboval po hodně "výživné party". Důsledkem této kombinace byla bouračka, hlášená v 3.30 v úterý ráno. "Byl to důsledek velké oslavy a skutečnosti, že jsem za posledních deset dní příliš neodpočíval ani jsem toho moc nenaspal. Byl jsem unavený, ale pokoušel jsem se to překonat," připouští Lewis.
Pochopitelně si Brit uvědomuje, že se kvůli tomuto incidentu stane sledovanějším, snad ještě více než když s předstihem získal třetí titul mistra světa. Pokud ale Lewis uváděl, že měl pouze "lehký kontakt se stojícím vozidlem", další informace jsou podstatně odlišné, neboť šlo o tři stojící vozy. Pak to asi byl jen těžko lehký kontakt. Potvrzuje to dokonce britský deník Telegraph s odvoláním na monacký Palais de Justice. Zároveň se potvrdilo, že příčinou nehody nebyl alkohol.
"Panu Hamiltonovi sklouzla noha z brzdy a spojkového pedálu, takže jeho vůz narazil do tří zaparkovaných aut. Řidič absolvoval zkoušku na přítomnost alkoholu v krvi, s negativním výsledkem," uvádí se ve zprávě. Dále bylo potvrzeno, že Hamilton jel ve voze Pagani Zonda V12, jehož motor dokáže vyvinout 760 koňských sil a rychlost 350 km/h. Škoda na voze v hodnotě 1,6 milionu liber nebyla údajně vyčíslena.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.