Už když se objevily první zprávy o nehodě trojnásobného mistra světa v Monacu, dalo se předpokládat, že si na ní média řádně smlsnou. Na druhou stranu je Lewis Hamilton osobnost, která určuje společenský tón, proto je nemožné tuto událost jen tak přejít.
Ostatně to kdysi řekl už nesmrtelný François Cevert - když vyválí úředníček z pařížského předměstí svůj vůz a zcela ho zdemoluje, nezpůsobí to zdaleka takový poprask, jako když on špatně zaparkuje. Navíc ne každý si otluče vozidlo v hodnotě kolem 1,6 milionu liber.
Hamilton nyní přiznává, že jeho nehoda byla důsledkem únavy, protože se v noci po monackých ulicích pohyboval po hodně "výživné party". Důsledkem této kombinace byla bouračka, hlášená v 3.30 v úterý ráno. "Byl to důsledek velké oslavy a skutečnosti, že jsem za posledních deset dní příliš neodpočíval ani jsem toho moc nenaspal. Byl jsem unavený, ale pokoušel jsem se to překonat," připouští Lewis.
Pochopitelně si Brit uvědomuje, že se kvůli tomuto incidentu stane sledovanějším, snad ještě více než když s předstihem získal třetí titul mistra světa. Pokud ale Lewis uváděl, že měl pouze "lehký kontakt se stojícím vozidlem", další informace jsou podstatně odlišné, neboť šlo o tři stojící vozy. Pak to asi byl jen těžko lehký kontakt. Potvrzuje to dokonce britský deník Telegraph s odvoláním na monacký Palais de Justice. Zároveň se potvrdilo, že příčinou nehody nebyl alkohol.
"Panu Hamiltonovi sklouzla noha z brzdy a spojkového pedálu, takže jeho vůz narazil do tří zaparkovaných aut. Řidič absolvoval zkoušku na přítomnost alkoholu v krvi, s negativním výsledkem," uvádí se ve zprávě. Dále bylo potvrzeno, že Hamilton jel ve voze Pagani Zonda V12, jehož motor dokáže vyvinout 760 koňských sil a rychlost 350 km/h. Škoda na voze v hodnotě 1,6 milionu liber nebyla údajně vyčíslena.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.