Už když se objevily první zprávy o nehodě trojnásobného mistra světa v Monacu, dalo se předpokládat, že si na ní média řádně smlsnou. Na druhou stranu je Lewis Hamilton osobnost, která určuje společenský tón, proto je nemožné tuto událost jen tak přejít.
Ostatně to kdysi řekl už nesmrtelný François Cevert - když vyválí úředníček z pařížského předměstí svůj vůz a zcela ho zdemoluje, nezpůsobí to zdaleka takový poprask, jako když on špatně zaparkuje. Navíc ne každý si otluče vozidlo v hodnotě kolem 1,6 milionu liber.
Hamilton nyní přiznává, že jeho nehoda byla důsledkem únavy, protože se v noci po monackých ulicích pohyboval po hodně "výživné party". Důsledkem této kombinace byla bouračka, hlášená v 3.30 v úterý ráno. "Byl to důsledek velké oslavy a skutečnosti, že jsem za posledních deset dní příliš neodpočíval ani jsem toho moc nenaspal. Byl jsem unavený, ale pokoušel jsem se to překonat," připouští Lewis.
Pochopitelně si Brit uvědomuje, že se kvůli tomuto incidentu stane sledovanějším, snad ještě více než když s předstihem získal třetí titul mistra světa. Pokud ale Lewis uváděl, že měl pouze "lehký kontakt se stojícím vozidlem", další informace jsou podstatně odlišné, neboť šlo o tři stojící vozy. Pak to asi byl jen těžko lehký kontakt. Potvrzuje to dokonce britský deník Telegraph s odvoláním na monacký Palais de Justice. Zároveň se potvrdilo, že příčinou nehody nebyl alkohol.
"Panu Hamiltonovi sklouzla noha z brzdy a spojkového pedálu, takže jeho vůz narazil do tří zaparkovaných aut. Řidič absolvoval zkoušku na přítomnost alkoholu v krvi, s negativním výsledkem," uvádí se ve zprávě. Dále bylo potvrzeno, že Hamilton jel ve voze Pagani Zonda V12, jehož motor dokáže vyvinout 760 koňských sil a rychlost 350 km/h. Škoda na voze v hodnotě 1,6 milionu liber nebyla údajně vyčíslena.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.