Už když se objevily první zprávy o nehodě trojnásobného mistra světa v Monacu, dalo se předpokládat, že si na ní média řádně smlsnou. Na druhou stranu je Lewis Hamilton osobnost, která určuje společenský tón, proto je nemožné tuto událost jen tak přejít.
Ostatně to kdysi řekl už nesmrtelný François Cevert - když vyválí úředníček z pařížského předměstí svůj vůz a zcela ho zdemoluje, nezpůsobí to zdaleka takový poprask, jako když on špatně zaparkuje. Navíc ne každý si otluče vozidlo v hodnotě kolem 1,6 milionu liber.
Hamilton nyní přiznává, že jeho nehoda byla důsledkem únavy, protože se v noci po monackých ulicích pohyboval po hodně "výživné party". Důsledkem této kombinace byla bouračka, hlášená v 3.30 v úterý ráno. "Byl to důsledek velké oslavy a skutečnosti, že jsem za posledních deset dní příliš neodpočíval ani jsem toho moc nenaspal. Byl jsem unavený, ale pokoušel jsem se to překonat," připouští Lewis.
Pochopitelně si Brit uvědomuje, že se kvůli tomuto incidentu stane sledovanějším, snad ještě více než když s předstihem získal třetí titul mistra světa. Pokud ale Lewis uváděl, že měl pouze "lehký kontakt se stojícím vozidlem", další informace jsou podstatně odlišné, neboť šlo o tři stojící vozy. Pak to asi byl jen těžko lehký kontakt. Potvrzuje to dokonce britský deník Telegraph s odvoláním na monacký Palais de Justice. Zároveň se potvrdilo, že příčinou nehody nebyl alkohol.
"Panu Hamiltonovi sklouzla noha z brzdy a spojkového pedálu, takže jeho vůz narazil do tří zaparkovaných aut. Řidič absolvoval zkoušku na přítomnost alkoholu v krvi, s negativním výsledkem," uvádí se ve zprávě. Dále bylo potvrzeno, že Hamilton jel ve voze Pagani Zonda V12, jehož motor dokáže vyvinout 760 koňských sil a rychlost 350 km/h. Škoda na voze v hodnotě 1,6 milionu liber nebyla údajně vyčíslena.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.