Stížnost Sauberu a Force India Evropské komisi pro hospodářskou soutěž se už nějakou dobu táhne a jak jsme informovali, jen těžko se vyřeší do konce tohoto roku. Své stanovisko k ní zaujal i prezident FIA Jean Todt.
Zatímco Bernie Ecclestone, který pochopitelně stížnost nijak nevítal, ale netvářil se, že by z ní měl zásadní obavy, Todt má docela jiný názor, o nějž se podělil s médii. Základem je skutečnost, že ani jemu se nelíbí přerozdělování prize money v souvislosti s malými týmy.
Todt prohlásil, že už je delší dobu zklamaný z toho, jak funguje otázka příjmů v F1. Dodal, že jedním z důvodů, proč prosazuje levnější motory je skutečnost, že s přerozdělováním finančních prostředků nic dělat nemůže. Otázku, zda by výsledky šetření EU mohly nějakým zásadním způsobem ovlivnit dění v F1, okomentoval následovně: "Bylo by ode mě irelevantní předvídat, co se stane, jako prezident FIA se cítím uvolněně. Jakýkoli výsledek vlastně bude jen ve prospěch FIA."
Todt se ještě jednou připomněl své přesvědčení, že současný systém rozhodně nevidí jako ideální a zdůraznil změny, kterých chce dosáhnout, aby malé a nezávislé týmy v F1 mohly přežít. "Nemáme žádný vliv na příjmy, to je záležitostí držetele komerčních práv, tak aspoň musíme ovlivnit předpisy. A to je důvod, proč jako jedinou možnost vidím zavedení malonákladových motorů, aby týmy byly i následně konkurenceschopné," dodal Todt.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.