Stížnost Sauberu a Force India Evropské komisi pro hospodářskou soutěž se už nějakou dobu táhne a jak jsme informovali, jen těžko se vyřeší do konce tohoto roku. Své stanovisko k ní zaujal i prezident FIA Jean Todt.
Zatímco Bernie Ecclestone, který pochopitelně stížnost nijak nevítal, ale netvářil se, že by z ní měl zásadní obavy, Todt má docela jiný názor, o nějž se podělil s médii. Základem je skutečnost, že ani jemu se nelíbí přerozdělování prize money v souvislosti s malými týmy.
Todt prohlásil, že už je delší dobu zklamaný z toho, jak funguje otázka příjmů v F1. Dodal, že jedním z důvodů, proč prosazuje levnější motory je skutečnost, že s přerozdělováním finančních prostředků nic dělat nemůže. Otázku, zda by výsledky šetření EU mohly nějakým zásadním způsobem ovlivnit dění v F1, okomentoval následovně: "Bylo by ode mě irelevantní předvídat, co se stane, jako prezident FIA se cítím uvolněně. Jakýkoli výsledek vlastně bude jen ve prospěch FIA."
Todt se ještě jednou připomněl své přesvědčení, že současný systém rozhodně nevidí jako ideální a zdůraznil změny, kterých chce dosáhnout, aby malé a nezávislé týmy v F1 mohly přežít. "Nemáme žádný vliv na příjmy, to je záležitostí držetele komerčních práv, tak aspoň musíme ovlivnit předpisy. A to je důvod, proč jako jedinou možnost vidím zavedení malonákladových motorů, aby týmy byly i následně konkurenceschopné," dodal Todt.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.