Jen málokdo by se přetrhl, aby získal nejslabší stáj na startovním roštu. Jenže Manoru se v příštím roce díky pohonné jednotce Mercedes přisuzuje šance na skok do středu závodního pole. Když k tomu přičteme napětí v týmu, není divu, že se leccos může změnit.
Není to zase tak dávno, co světlo světa spatřila informace, že současný vlastník Manoru Stephen Fitzpatrick se dostal do sporu s Johnem Boothem a Graemem Lowdonem, což mělo vést k jejich avizovanému odchodu.
Americký deník The Austin American Statesman nyní uvedl informaci, že jeden z iniciátorů obnovené Grand Prix USA na okruhu v Austinu, milionář Tavo Hellmund, projevil zájem o koupi tohoto týmu. Spekulace jdou tak daleko, že by se na jednom z jezdeckých postů měl objevit Dale Earnhardt jr., syn tragicky zahynuvšího amerického jezdce, současný pilot série NASCAR v barvách týmu Hendrick Motorsport.
Pokud by tahle varianta nevyšla, jevilo by se jako velmi pravděpodobné angažmá Alexandra Rossiho, který už za Manor letos odjel čtyři závody. Hellmund se nechal v médiích slyšet, že Rossi rozhodně šanci má.
"Naším cílem nikdy nebylo závodit s továrním týmem. Nemůžeme ročně utratit 400 milionů dolarů jako Mercedes, Red Bull, Ferrari nebo McLaren. Ale mám za to, že je reálné dosáhnout slušných výsledků a vymanit se z červených čísel. Můžeme nakonec bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů," domnívá se devětačtyřicetiletý promotér a bývalý závodník, jenž se v minulosti prezentoval v Britské Formuli 3 a seriálu NASCAR.
Hellmund potvrdil, že jeho zájem vzrostl poté, co Manor uzavřel dohodu o dodávkách nových agregátů. "Oproti letošku, kdy tým používal rok staré motory Ferrari, udělá Manor Marussia s Mercedesy příští sezónu velký krok vpřed." Teď mu jde především o čas, Tavo naznačil, že šedesátidenní lhůta due diligence (prověřování v podobě hloubkové kontroly) už běží. "Nemá smysl čekat, kdybychom převzali tým na konci ledna nebo v únoru, mohlo už by být příliš pozdě. Moji partneři a nakonec i já bychom pravděpodobně ztratili zájem."
Ve hře není jenom Manor
Hellmund se rovněž zabývá možností pořádat druhou Grand Prix USA, proto už oslovil společnosti v Kalifornii, kde by se závod měl uspořádat.
"Tyto podniky vlastní část pozemků, ale zdaleka ne všechny, které budou k zapotřebí. Což je jednou z překážek. Lze vůbec získat všechna povolení? Uvidíme, jestli na to budou mít žaludek - to je přesný výraz. Někteří lidé mají velké nadšení a slušné podnikatelské plány, další jsou pouze snílci a vlastně nechápou, o jaký podnik jde. A když jim to dojde, co se po nich vlastně chce, většinou se entuziasmus vytratí," dodává Hellmund.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.