Jen málokdo by se přetrhl, aby získal nejslabší stáj na startovním roštu. Jenže Manoru se v příštím roce díky pohonné jednotce Mercedes přisuzuje šance na skok do středu závodního pole. Když k tomu přičteme napětí v týmu, není divu, že se leccos může změnit.
Není to zase tak dávno, co světlo světa spatřila informace, že současný vlastník Manoru Stephen Fitzpatrick se dostal do sporu s Johnem Boothem a Graemem Lowdonem, což mělo vést k jejich avizovanému odchodu.
Americký deník The Austin American Statesman nyní uvedl informaci, že jeden z iniciátorů obnovené Grand Prix USA na okruhu v Austinu, milionář Tavo Hellmund, projevil zájem o koupi tohoto týmu. Spekulace jdou tak daleko, že by se na jednom z jezdeckých postů měl objevit Dale Earnhardt jr., syn tragicky zahynuvšího amerického jezdce, současný pilot série NASCAR v barvách týmu Hendrick Motorsport.
Pokud by tahle varianta nevyšla, jevilo by se jako velmi pravděpodobné angažmá Alexandra Rossiho, který už za Manor letos odjel čtyři závody. Hellmund se nechal v médiích slyšet, že Rossi rozhodně šanci má.
"Naším cílem nikdy nebylo závodit s továrním týmem. Nemůžeme ročně utratit 400 milionů dolarů jako Mercedes, Red Bull, Ferrari nebo McLaren. Ale mám za to, že je reálné dosáhnout slušných výsledků a vymanit se z červených čísel. Můžeme nakonec bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů," domnívá se devětačtyřicetiletý promotér a bývalý závodník, jenž se v minulosti prezentoval v Britské Formuli 3 a seriálu NASCAR.
Hellmund potvrdil, že jeho zájem vzrostl poté, co Manor uzavřel dohodu o dodávkách nových agregátů. "Oproti letošku, kdy tým používal rok staré motory Ferrari, udělá Manor Marussia s Mercedesy příští sezónu velký krok vpřed." Teď mu jde především o čas, Tavo naznačil, že šedesátidenní lhůta due diligence (prověřování v podobě hloubkové kontroly) už běží. "Nemá smysl čekat, kdybychom převzali tým na konci ledna nebo v únoru, mohlo už by být příliš pozdě. Moji partneři a nakonec i já bychom pravděpodobně ztratili zájem."
Ve hře není jenom Manor
Hellmund se rovněž zabývá možností pořádat druhou Grand Prix USA, proto už oslovil společnosti v Kalifornii, kde by se závod měl uspořádat.
"Tyto podniky vlastní část pozemků, ale zdaleka ne všechny, které budou k zapotřebí. Což je jednou z překážek. Lze vůbec získat všechna povolení? Uvidíme, jestli na to budou mít žaludek - to je přesný výraz. Někteří lidé mají velké nadšení a slušné podnikatelské plány, další jsou pouze snílci a vlastně nechápou, o jaký podnik jde. A když jim to dojde, co se po nich vlastně chce, většinou se entuziasmus vytratí," dodává Hellmund.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.