Jen málokdo by se přetrhl, aby získal nejslabší stáj na startovním roštu. Jenže Manoru se v příštím roce díky pohonné jednotce Mercedes přisuzuje šance na skok do středu závodního pole. Když k tomu přičteme napětí v týmu, není divu, že se leccos může změnit.
Není to zase tak dávno, co světlo světa spatřila informace, že současný vlastník Manoru Stephen Fitzpatrick se dostal do sporu s Johnem Boothem a Graemem Lowdonem, což mělo vést k jejich avizovanému odchodu.
Americký deník The Austin American Statesman nyní uvedl informaci, že jeden z iniciátorů obnovené Grand Prix USA na okruhu v Austinu, milionář Tavo Hellmund, projevil zájem o koupi tohoto týmu. Spekulace jdou tak daleko, že by se na jednom z jezdeckých postů měl objevit Dale Earnhardt jr., syn tragicky zahynuvšího amerického jezdce, současný pilot série NASCAR v barvách týmu Hendrick Motorsport.
Pokud by tahle varianta nevyšla, jevilo by se jako velmi pravděpodobné angažmá Alexandra Rossiho, který už za Manor letos odjel čtyři závody. Hellmund se nechal v médiích slyšet, že Rossi rozhodně šanci má.
"Naším cílem nikdy nebylo závodit s továrním týmem. Nemůžeme ročně utratit 400 milionů dolarů jako Mercedes, Red Bull, Ferrari nebo McLaren. Ale mám za to, že je reálné dosáhnout slušných výsledků a vymanit se z červených čísel. Můžeme nakonec bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů," domnívá se devětačtyřicetiletý promotér a bývalý závodník, jenž se v minulosti prezentoval v Britské Formuli 3 a seriálu NASCAR.
Hellmund potvrdil, že jeho zájem vzrostl poté, co Manor uzavřel dohodu o dodávkách nových agregátů. "Oproti letošku, kdy tým používal rok staré motory Ferrari, udělá Manor Marussia s Mercedesy příští sezónu velký krok vpřed." Teď mu jde především o čas, Tavo naznačil, že šedesátidenní lhůta due diligence (prověřování v podobě hloubkové kontroly) už běží. "Nemá smysl čekat, kdybychom převzali tým na konci ledna nebo v únoru, mohlo už by být příliš pozdě. Moji partneři a nakonec i já bychom pravděpodobně ztratili zájem."
Ve hře není jenom Manor
Hellmund se rovněž zabývá možností pořádat druhou Grand Prix USA, proto už oslovil společnosti v Kalifornii, kde by se závod měl uspořádat.
"Tyto podniky vlastní část pozemků, ale zdaleka ne všechny, které budou k zapotřebí. Což je jednou z překážek. Lze vůbec získat všechna povolení? Uvidíme, jestli na to budou mít žaludek - to je přesný výraz. Někteří lidé mají velké nadšení a slušné podnikatelské plány, další jsou pouze snílci a vlastně nechápou, o jaký podnik jde. A když jim to dojde, co se po nich vlastně chce, většinou se entuziasmus vytratí," dodává Hellmund.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.