Proslul mimo jiné i různobarevnými závodními botami - prý si je jednou omylem vzal a byl úspěšný, tak tento zvyk praktikoval po většinu své závodní kariéry. Do historie se zapsal i několika velmi nebezpečnými nehodami a jako neúspěšný šéf týmu F1.
Vzpomínáte na Monaco 1998? Montreal 1998? Austrálii 2007 či Fuji 2007? Případně Paul Ricard a testovací jízdu v roce 2005? To je jen pár karambolů, který dnes jedenačtyřicetiletý Rakušan absolvoval v F1. A že uměl štípat třísky závodních vozů více než zdatně, dokazuje i bouračka z Le Mans v roce 2011.
Ovšem to neznamená, že se Wurz řadí k typům, které nazýváme demoličníky. Během čtyř sezón a dvou záskoků, rozprostředných do let 1997 až 2007 nakonec třikrát stanul na stupních vítězů a zdobí ho i jedno nejrychlejší kolo v závodě. A také jedna zvláštnost - v Singapuru 2008 si vyzkoušel i safety car. Nelze ani pominout jeho bohatou kariéru na testovacím postu a marný pokus vstoupit do F1 s na pozici stájového principála. Jeho pokus s Teamem Superfund, formovaného v roce 2009 s cílem nastoupit v další sezóně do šampionátu F1 nevyšel.
Proč taková vzletná slova? Současný prezident GPDA se totiž rozhodl definitivně ukončit závodní kariéru. Jeho poslední štace byla série WEC v barvách Toyoty. "Užil jsem si závodění v nejprestižnějších kategoriích motorsportu, takže mám pocit, že nastal ten správný den na to, abych uzavřel svou profesionální kariéru," oznámil Wurz.
Jedním z příčin tohoto rozhodnutí byl i loňský závod 24 hodin Le Mans, kdy na voze Toyota TS040 Hybrid jezdil v posádce s Francouzem Sarrazinem a Japoncem Nakajimou 15 hodin v čele, ale po 219 kolech pro ně závod skončil. "Věnoval jsem přípravě na sezónu 2014 a tento závod velké úsilí, pak jsem zjistil, že je velmi obtížné pokračovat. To byl moment, kdy jsem si uvědomil, že moje závodní dny spějí ke konci."
After 20yrs as Pro Racer its time to hang up the helmet. Thx Racing, you've been good to me! https://t.co/LBa41A5DIA pic.twitter.com/5TKjJi846y
— alex wurz (@alex_wurz) November 10, 2015Naposledy uvidíme Wurze bojovat o pozice za volantem závodního vozu v šestihodinovce v Bahrajnu - půjde o poslední podnik letošní série WEC, pořádaný 21. listopadu. V posádce bude mít nám již známého Stéphana Sarrazina a Brita Mike Conwaye. "Moje budoucnost bude i nadále spojena se závodním prostředím, stalo se mou součástí. Budete mě tedy vídat na závodech, jenom už bez kombinézy," dodává Wurz.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.