Máme určitě v dobré paměti výrok, že Formule 1 je nejen sport, ale především obchod a také politika. Ostatně přítomnost Vladimira Putina v předpokoji stupňů vítězů vyvolala nemalé debaty, ale věci v některých okolnostech došly ještě dál.
Informovali jsme o právním kroku, který týmy Force India a Sauber podniky koncem září i s následným vývojem tohoto případu. Pokud však Moniša Kaltenbornová a Vijay Mallya měli v plánu pozvednout vzpouru nebo odboj nezávislých týmů, zdá se, že tento krok nevyšel a zůstanou ve svém boji sami.
Jak se praví ve vyjádření týmů Lotus a Williams, ani jeden nehodlá své kolegy a zároveň soupeře v jejich boji za spravedlivé rozdělní příjmů mezi "privilegované" a ostatní týmy podpořit. Každý se tak ale rozhodl z jiných důvodů.
Důvod, proč se ke stížnosti nepřipojí Lotus tkví v jeho budoucnosti. Vzhledem k tomu, že tým z Enstone čeká na převzetí společností Renault, zdrží se podobných aktivit. "Ptáte se, zda bychom zvolili jiný přístup, kdybychom prakticky nepatřili novému vlastníkovi? Možná bychom to udělali," zauvažoval generální ředitel společnosti Matthew Carter.
Williams je v jiné pozici, protože tým s ohledem na svou dlouhou historii a dobyté tituly patří právě mezi ony privilegované týmy. Sir Frank Williams a jeho dcera Claire se proto rozhodli se na stížnosti nepodílet. "Williams se vždy řídil pravidly, ať byla taková či onaká, jako mnoho věcí ve Formuli 1. zkrátka jsme je akceptovali," uvedla Claire Williamsová u příležitosti konání Grand Prix Mexika.
"Máme smlouvu s FOM, abychom v F1 závodili a a tedy budeme i ctít předpisy," potvrdila nyní Claire pro Sport Business Daily. A její otec potvrdil: "Podepsali jsme dohodu, tak ji budeme dodržovat."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.