Máme určitě v dobré paměti výrok, že Formule 1 je nejen sport, ale především obchod a také politika. Ostatně přítomnost Vladimira Putina v předpokoji stupňů vítězů vyvolala nemalé debaty, ale věci v některých okolnostech došly ještě dál.
Informovali jsme o právním kroku, který týmy Force India a Sauber podniky koncem září i s následným vývojem tohoto případu. Pokud však Moniša Kaltenbornová a Vijay Mallya měli v plánu pozvednout vzpouru nebo odboj nezávislých týmů, zdá se, že tento krok nevyšel a zůstanou ve svém boji sami.
Jak se praví ve vyjádření týmů Lotus a Williams, ani jeden nehodlá své kolegy a zároveň soupeře v jejich boji za spravedlivé rozdělní příjmů mezi "privilegované" a ostatní týmy podpořit. Každý se tak ale rozhodl z jiných důvodů.
Důvod, proč se ke stížnosti nepřipojí Lotus tkví v jeho budoucnosti. Vzhledem k tomu, že tým z Enstone čeká na převzetí společností Renault, zdrží se podobných aktivit. "Ptáte se, zda bychom zvolili jiný přístup, kdybychom prakticky nepatřili novému vlastníkovi? Možná bychom to udělali," zauvažoval generální ředitel společnosti Matthew Carter.
Williams je v jiné pozici, protože tým s ohledem na svou dlouhou historii a dobyté tituly patří právě mezi ony privilegované týmy. Sir Frank Williams a jeho dcera Claire se proto rozhodli se na stížnosti nepodílet. "Williams se vždy řídil pravidly, ať byla taková či onaká, jako mnoho věcí ve Formuli 1. zkrátka jsme je akceptovali," uvedla Claire Williamsová u příležitosti konání Grand Prix Mexika.
"Máme smlouvu s FOM, abychom v F1 závodili a a tedy budeme i ctít předpisy," potvrdila nyní Claire pro Sport Business Daily. A její otec potvrdil: "Podepsali jsme dohodu, tak ji budeme dodržovat."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.