Skotský expilot F1 svými názory často přispívá do diskusí kolem Formule 1. Podle jeho názoru mají nyní junioři mnohem složitější cestu do nejvyšší kategorie, a to přesto, že se její věkový průměr stále snižuje.
Vzrůstající náklady provázející F1 nutí stále větší počet mladých pilotů, aby se vzdali svých ambicí spojených se světem Grand Prix a volili levnější alternativy jako Sportcars nebo DTM. Coulthard v této souvislosti připomíná zatím nedořešený případ současného mistra GP2 Stoffela Vandoorneho, jehož čeká nejspíš vyhlídka na postu testpilota a náhradníka, proto je docela možné, že Belgičan vezme angažmá v japonské Super Formuli.
Podle vítěze 13 Grand Prix a vicemistra světa 2001 to pro F1 znamená významný problém, který může vyústit až ve skutečnost, že v příštích letech přijde tato kategorie o nejlepší talenty. "Zdá se, že máme zásadní problém se žebříkem do F1," použil Coulthard obrazného příměru. "Začínáme ztrácet šampiony nižších formulí. V minulosti do F1 putovali mistři z F3000 nebo dokonce F3, ale to ustává. Je mi jasné, že máme na startovním roštu méně vozů, takže tím klesá i počet příležitostí, které navíc musí někdo zaplatit."
David pečlivě sleduje právě nižší kategorie a tvrdí, že kdo se o tuto oblast nezajímá, vůbec netuší, oč přichází. Poukázal především na letošní, velmi silné a vyrovnané pole v F3. "Za celý můj život jsem se s ničím takovým nesetkal, jaké výkony tam ti mladíci podávají," nadšeně hovoří o F3 Coulthard.
Pokud se podíváme na nižší kategorie letos, většina šampionů sice byla zmiňována s možností připojit se k některému týmu F1, ale díky nejistotě ohledně existence Red Bullu a Toro Rosso se z této příležitosti stala spíš šachová partie. Prozatím utichly zprávy o Oliveru Rowlandovi (Formula Renault 3.5), Vandoorne už zde zmíněn byl. Naději tak chová pouze Pascal Wehrlein, šampion DTM, jehož šance u Manoru (především díky Mercedesu) ještě stále žije.
David Coulthard v DTM závodil v letech 2010-2012 a tuto kategorii považuje za jednu z nejlepších pro postup do F1. Není to však dle jeho názoru ale jenom jednostranná cesta. "DTM se zdá být místem, odkud piloti do F1 proudí, nebo tam z F1 míří. Asi byste čekali v kategorii monopostů víc možností, ale tak to dnes zkrátka nefunguje," končí Coulthard.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.