Skotský expilot F1 svými názory často přispívá do diskusí kolem Formule 1. Podle jeho názoru mají nyní junioři mnohem složitější cestu do nejvyšší kategorie, a to přesto, že se její věkový průměr stále snižuje.
Vzrůstající náklady provázející F1 nutí stále větší počet mladých pilotů, aby se vzdali svých ambicí spojených se světem Grand Prix a volili levnější alternativy jako Sportcars nebo DTM. Coulthard v této souvislosti připomíná zatím nedořešený případ současného mistra GP2 Stoffela Vandoorneho, jehož čeká nejspíš vyhlídka na postu testpilota a náhradníka, proto je docela možné, že Belgičan vezme angažmá v japonské Super Formuli.
Podle vítěze 13 Grand Prix a vicemistra světa 2001 to pro F1 znamená významný problém, který může vyústit až ve skutečnost, že v příštích letech přijde tato kategorie o nejlepší talenty. "Zdá se, že máme zásadní problém se žebříkem do F1," použil Coulthard obrazného příměru. "Začínáme ztrácet šampiony nižších formulí. V minulosti do F1 putovali mistři z F3000 nebo dokonce F3, ale to ustává. Je mi jasné, že máme na startovním roštu méně vozů, takže tím klesá i počet příležitostí, které navíc musí někdo zaplatit."
David pečlivě sleduje právě nižší kategorie a tvrdí, že kdo se o tuto oblast nezajímá, vůbec netuší, oč přichází. Poukázal především na letošní, velmi silné a vyrovnané pole v F3. "Za celý můj život jsem se s ničím takovým nesetkal, jaké výkony tam ti mladíci podávají," nadšeně hovoří o F3 Coulthard.
Pokud se podíváme na nižší kategorie letos, většina šampionů sice byla zmiňována s možností připojit se k některému týmu F1, ale díky nejistotě ohledně existence Red Bullu a Toro Rosso se z této příležitosti stala spíš šachová partie. Prozatím utichly zprávy o Oliveru Rowlandovi (Formula Renault 3.5), Vandoorne už zde zmíněn byl. Naději tak chová pouze Pascal Wehrlein, šampion DTM, jehož šance u Manoru (především díky Mercedesu) ještě stále žije.
David Coulthard v DTM závodil v letech 2010-2012 a tuto kategorii považuje za jednu z nejlepších pro postup do F1. Není to však dle jeho názoru ale jenom jednostranná cesta. "DTM se zdá být místem, odkud piloti do F1 proudí, nebo tam z F1 míří. Asi byste čekali v kategorii monopostů víc možností, ale tak to dnes zkrátka nefunguje," končí Coulthard.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.