Skotský expilot F1 svými názory často přispívá do diskusí kolem Formule 1. Podle jeho názoru mají nyní junioři mnohem složitější cestu do nejvyšší kategorie, a to přesto, že se její věkový průměr stále snižuje.
Vzrůstající náklady provázející F1 nutí stále větší počet mladých pilotů, aby se vzdali svých ambicí spojených se světem Grand Prix a volili levnější alternativy jako Sportcars nebo DTM. Coulthard v této souvislosti připomíná zatím nedořešený případ současného mistra GP2 Stoffela Vandoorneho, jehož čeká nejspíš vyhlídka na postu testpilota a náhradníka, proto je docela možné, že Belgičan vezme angažmá v japonské Super Formuli.
Podle vítěze 13 Grand Prix a vicemistra světa 2001 to pro F1 znamená významný problém, který může vyústit až ve skutečnost, že v příštích letech přijde tato kategorie o nejlepší talenty. "Zdá se, že máme zásadní problém se žebříkem do F1," použil Coulthard obrazného příměru. "Začínáme ztrácet šampiony nižších formulí. V minulosti do F1 putovali mistři z F3000 nebo dokonce F3, ale to ustává. Je mi jasné, že máme na startovním roštu méně vozů, takže tím klesá i počet příležitostí, které navíc musí někdo zaplatit."
David pečlivě sleduje právě nižší kategorie a tvrdí, že kdo se o tuto oblast nezajímá, vůbec netuší, oč přichází. Poukázal především na letošní, velmi silné a vyrovnané pole v F3. "Za celý můj život jsem se s ničím takovým nesetkal, jaké výkony tam ti mladíci podávají," nadšeně hovoří o F3 Coulthard.
Pokud se podíváme na nižší kategorie letos, většina šampionů sice byla zmiňována s možností připojit se k některému týmu F1, ale díky nejistotě ohledně existence Red Bullu a Toro Rosso se z této příležitosti stala spíš šachová partie. Prozatím utichly zprávy o Oliveru Rowlandovi (Formula Renault 3.5), Vandoorne už zde zmíněn byl. Naději tak chová pouze Pascal Wehrlein, šampion DTM, jehož šance u Manoru (především díky Mercedesu) ještě stále žije.
David Coulthard v DTM závodil v letech 2010-2012 a tuto kategorii považuje za jednu z nejlepších pro postup do F1. Není to však dle jeho názoru ale jenom jednostranná cesta. "DTM se zdá být místem, odkud piloti do F1 proudí, nebo tam z F1 míří. Asi byste čekali v kategorii monopostů víc možností, ale tak to dnes zkrátka nefunguje," končí Coulthard.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.