Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.
Základem mylšenky je vytvořit alternativní a nízkonákladový motor, který by byl přístupnější malým týmům, které si neustále stěžují na "balancování na hraně existence". Dodavatelé motorů zase tvrdí, že s cenou pohonných jednotek nelze jít níž, protože už takhle na vývoj a výrobu doplácejí. I názory na zavedení levnějších motorů nejsou striktně jednotné, což ostatně dokazuje vyjádření Christiana Hornera (Red Bull).
Nyní se k situaci vyjadřuje i v poslední etapě F1 služebně nejmladší dodavatel agregátů, japonská Honda. Její šéf Jasuhisa Araj prohlásil, že se automobilka do Formule 1 po šestileté pauze vrátila především kvůli současným turbomotorům V6. "Pokud chce FIA zavést v F1 zcela nový motor, pak nastane situace, kdy budeme mít dva agregáty na různé úrovni. A to bude složité. Takové dvě pohonné jednotky mohou mít na F1 značný vliv a udělají ji méně zajímavou a atraktivní," komentuje Araj situaci pro magazín Speed Week.
Araj také zdůraznil, že otázka nákladů není vůbec jednoznačná. "Pokud hovoříme o ceně, je třeba si uvědomit, co se k ní vše vztahuje. Ono to není zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Takže by bylo dobré, kdyby Todt jasně vysvětlil, co se do jím avizovaných 12 milionů má vejít. Údržba, zajištění přímo na okruhu plus mnoho dalších věcí?" naznačil Araj otázky přesně takové, na jaké už dříve upozornilo Ferrari.
Někteří další šéfové týmů vidí v Todtově podpoře Ecclestoneova návrhu vypočítavý prvek, protože snahy donutit stávající výrobce ke snížení cen selhaly. Šéf týmu Force India Vijay Mallya to komentoval následovně: "Pokud FIA je přesvědčena, že by motory mohly stát šest nebo sedm milionů eur, mohu strčit nohu do dveří a zeptat se svého přítele Toto Wolffa, zda by mi neudělal nějakou slevu."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.