Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.
Základem mylšenky je vytvořit alternativní a nízkonákladový motor, který by byl přístupnější malým týmům, které si neustále stěžují na "balancování na hraně existence". Dodavatelé motorů zase tvrdí, že s cenou pohonných jednotek nelze jít níž, protože už takhle na vývoj a výrobu doplácejí. I názory na zavedení levnějších motorů nejsou striktně jednotné, což ostatně dokazuje vyjádření Christiana Hornera (Red Bull).
Nyní se k situaci vyjadřuje i v poslední etapě F1 služebně nejmladší dodavatel agregátů, japonská Honda. Její šéf Jasuhisa Araj prohlásil, že se automobilka do Formule 1 po šestileté pauze vrátila především kvůli současným turbomotorům V6. "Pokud chce FIA zavést v F1 zcela nový motor, pak nastane situace, kdy budeme mít dva agregáty na různé úrovni. A to bude složité. Takové dvě pohonné jednotky mohou mít na F1 značný vliv a udělají ji méně zajímavou a atraktivní," komentuje Araj situaci pro magazín Speed Week.
Araj také zdůraznil, že otázka nákladů není vůbec jednoznačná. "Pokud hovoříme o ceně, je třeba si uvědomit, co se k ní vše vztahuje. Ono to není zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Takže by bylo dobré, kdyby Todt jasně vysvětlil, co se do jím avizovaných 12 milionů má vejít. Údržba, zajištění přímo na okruhu plus mnoho dalších věcí?" naznačil Araj otázky přesně takové, na jaké už dříve upozornilo Ferrari.
Někteří další šéfové týmů vidí v Todtově podpoře Ecclestoneova návrhu vypočítavý prvek, protože snahy donutit stávající výrobce ke snížení cen selhaly. Šéf týmu Force India Vijay Mallya to komentoval následovně: "Pokud FIA je přesvědčena, že by motory mohly stát šest nebo sedm milionů eur, mohu strčit nohu do dveří a zeptat se svého přítele Toto Wolffa, zda by mi neudělal nějakou slevu."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.