Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.
Základem mylšenky je vytvořit alternativní a nízkonákladový motor, který by byl přístupnější malým týmům, které si neustále stěžují na "balancování na hraně existence". Dodavatelé motorů zase tvrdí, že s cenou pohonných jednotek nelze jít níž, protože už takhle na vývoj a výrobu doplácejí. I názory na zavedení levnějších motorů nejsou striktně jednotné, což ostatně dokazuje vyjádření Christiana Hornera (Red Bull).
Nyní se k situaci vyjadřuje i v poslední etapě F1 služebně nejmladší dodavatel agregátů, japonská Honda. Její šéf Jasuhisa Araj prohlásil, že se automobilka do Formule 1 po šestileté pauze vrátila především kvůli současným turbomotorům V6. "Pokud chce FIA zavést v F1 zcela nový motor, pak nastane situace, kdy budeme mít dva agregáty na různé úrovni. A to bude složité. Takové dvě pohonné jednotky mohou mít na F1 značný vliv a udělají ji méně zajímavou a atraktivní," komentuje Araj situaci pro magazín Speed Week.
Araj také zdůraznil, že otázka nákladů není vůbec jednoznačná. "Pokud hovoříme o ceně, je třeba si uvědomit, co se k ní vše vztahuje. Ono to není zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Takže by bylo dobré, kdyby Todt jasně vysvětlil, co se do jím avizovaných 12 milionů má vejít. Údržba, zajištění přímo na okruhu plus mnoho dalších věcí?" naznačil Araj otázky přesně takové, na jaké už dříve upozornilo Ferrari.
Někteří další šéfové týmů vidí v Todtově podpoře Ecclestoneova návrhu vypočítavý prvek, protože snahy donutit stávající výrobce ke snížení cen selhaly. Šéf týmu Force India Vijay Mallya to komentoval následovně: "Pokud FIA je přesvědčena, že by motory mohly stát šest nebo sedm milionů eur, mohu strčit nohu do dveří a zeptat se svého přítele Toto Wolffa, zda by mi neudělal nějakou slevu."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.