Ačkoliv francouzská automobilka deklarovala definitivní převzetí týmu Lotus možná až v prosinci, jak uvádějí některé zprávy, první zaměstnanci Renaultu už zaujímají svá místa v továrně v Enstone. To by naznačovalo, že přes jistá zpochybnění transakce Lotus-Renault klapne.
Jednou z osob, která nyní obléká dres francouzské značky, je Bob Bell. Technický konzultant ještě před dvěma týdny působil u Manoru, ale nyní už jako nová posila Renaultu může posloužit coby další argument pro převzetí Lotusu ze strany Francouzů.
Bell už pro Renault a potažmo Lotus pracoval, a sice v letech 2001 až 2010. Vykonával funkci technického ředitele a po nechvalně známé aféře "crashgate" dokonce krátce postoupil na pozici šéfa. Jeho jmenování je jedním z kroků, kterým Renault dle vlastních slov završuje přípravu na převzetí týmu. To by ale mělo proběhnout v řádu několika týdnů, takže i přes soustavné ujišťování stále panují dohady, jak celá věc vlastně dopadne.
Federico Gastaldi, náměstek týmu Lotus, zkouší ozřejmit situaci: "Po Singapuru jsme měli několik jednání. Došlo i na setkání v Enstone, Renault nám poskytl nějaké odborníky, aby nám pomohli při vývoji vozu na příští sezónu, z naší strany jsme zajišťovali administrativu a marketing."
Ohledně ožehavé otázky Gastaldi volí opatrná slova. "Renault je jedním z největších výrobců automobilů na světě, takže musí dodržovat určité postupy. K procesu přistupujeme s náležitou pozorností, vedení Lotusu s podmínkami souhlasí, teď už jde jen o potvrzení z protější strany. Je to dlouhá doba a chápu, že se lidé ptají »Proč ještě není dohoda uzavřena?«. Na to mohu říci jen jedno - nemůžeme tančit rychleji než hraje hudba. Buďme trpěliví a sledujme, co se bude dít dál."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.