Ačkoliv francouzská automobilka deklarovala definitivní převzetí týmu Lotus možná až v prosinci, jak uvádějí některé zprávy, první zaměstnanci Renaultu už zaujímají svá místa v továrně v Enstone. To by naznačovalo, že přes jistá zpochybnění transakce Lotus-Renault klapne.
Jednou z osob, která nyní obléká dres francouzské značky, je Bob Bell. Technický konzultant ještě před dvěma týdny působil u Manoru, ale nyní už jako nová posila Renaultu může posloužit coby další argument pro převzetí Lotusu ze strany Francouzů.
Bell už pro Renault a potažmo Lotus pracoval, a sice v letech 2001 až 2010. Vykonával funkci technického ředitele a po nechvalně známé aféře "crashgate" dokonce krátce postoupil na pozici šéfa. Jeho jmenování je jedním z kroků, kterým Renault dle vlastních slov završuje přípravu na převzetí týmu. To by ale mělo proběhnout v řádu několika týdnů, takže i přes soustavné ujišťování stále panují dohady, jak celá věc vlastně dopadne.
Federico Gastaldi, náměstek týmu Lotus, zkouší ozřejmit situaci: "Po Singapuru jsme měli několik jednání. Došlo i na setkání v Enstone, Renault nám poskytl nějaké odborníky, aby nám pomohli při vývoji vozu na příští sezónu, z naší strany jsme zajišťovali administrativu a marketing."
Ohledně ožehavé otázky Gastaldi volí opatrná slova. "Renault je jedním z největších výrobců automobilů na světě, takže musí dodržovat určité postupy. K procesu přistupujeme s náležitou pozorností, vedení Lotusu s podmínkami souhlasí, teď už jde jen o potvrzení z protější strany. Je to dlouhá doba a chápu, že se lidé ptají »Proč ještě není dohoda uzavřena?«. Na to mohu říci jen jedno - nemůžeme tančit rychleji než hraje hudba. Buďme trpěliví a sledujme, co se bude dít dál."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.