Ačkoliv francouzská automobilka deklarovala definitivní převzetí týmu Lotus možná až v prosinci, jak uvádějí některé zprávy, první zaměstnanci Renaultu už zaujímají svá místa v továrně v Enstone. To by naznačovalo, že přes jistá zpochybnění transakce Lotus-Renault klapne.
Jednou z osob, která nyní obléká dres francouzské značky, je Bob Bell. Technický konzultant ještě před dvěma týdny působil u Manoru, ale nyní už jako nová posila Renaultu může posloužit coby další argument pro převzetí Lotusu ze strany Francouzů.
Bell už pro Renault a potažmo Lotus pracoval, a sice v letech 2001 až 2010. Vykonával funkci technického ředitele a po nechvalně známé aféře "crashgate" dokonce krátce postoupil na pozici šéfa. Jeho jmenování je jedním z kroků, kterým Renault dle vlastních slov završuje přípravu na převzetí týmu. To by ale mělo proběhnout v řádu několika týdnů, takže i přes soustavné ujišťování stále panují dohady, jak celá věc vlastně dopadne.
Federico Gastaldi, náměstek týmu Lotus, zkouší ozřejmit situaci: "Po Singapuru jsme měli několik jednání. Došlo i na setkání v Enstone, Renault nám poskytl nějaké odborníky, aby nám pomohli při vývoji vozu na příští sezónu, z naší strany jsme zajišťovali administrativu a marketing."
Ohledně ožehavé otázky Gastaldi volí opatrná slova. "Renault je jedním z největších výrobců automobilů na světě, takže musí dodržovat určité postupy. K procesu přistupujeme s náležitou pozorností, vedení Lotusu s podmínkami souhlasí, teď už jde jen o potvrzení z protější strany. Je to dlouhá doba a chápu, že se lidé ptají »Proč ještě není dohoda uzavřena?«. Na to mohu říci jen jedno - nemůžeme tančit rychleji než hraje hudba. Buďme trpěliví a sledujme, co se bude dít dál."
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.