Oba piloti Red Bullu mají nadále platné smlouvy i pro rok 2016, Daniel Ricciardo dokonce ještě déle, ale co jim to bude platné, když se rakouská stáj v příštím roce na závodních tratích neobjeví?
Christian Horner uvádí, že na řešení krize zbývá už jen pár dní, aby se stihly práce na novém voze, Dietrich Mateschitz prodloužil svou "smrtící lhůtu" o dva až tři týdny. Piloti zatím zdánlivě zachovávají klid, ale asi jim ohledně výhledu do budoucnosti není lehko.
Do hry tak vstupují osobnosti jiných kategorií a lákají jezdce, jejichž pobyt na závodních tratích v příštím roce je stále nejistý, pod svá křídla. Hvězda závodu NASCAR Dale Earnhardt jr. oslovil Daniela Ricciarda, stejně jako špičkového pilota MotoGP Nicky Haydena, zda by příští rok neusedli do jeho vozů Xfinity, které by pro ně byly vždy připravené. Ricciardo na to reagoval na svém twitterovém účtě: "OK, co nejdříve prověřím svůj kalendář na rok 2016."
Šestadvacetiletý Australan se svěřil korespondentovi periodika Auto Action Danu Knutsonovi: "Asi by se mi to hodně zamlouvalo, uvidíme, co se stane. Budu se co nejdřív snažit vyřešit záležitost s Red Bullem, pak uvidíme, co bude dál." Pokud by si chtěl Ricciardo v NASCAR sérii zazávodit i v případě úspěšného konce kauzy Red Bull, musel by počkat do příštího léta - závod na někdejší trati F1 ve Watkins Glen jako první nekoliduje s nějakou Grand Prix.
"To by nebylo špatné, absolvovat party v Glenu," přemýšlí Ricciardo, který by se na trati mohl setkat i s Romainem Grosjeanem, jehož nový zaměstnavatel je spolumajitelem týmu Stewart-Haas. Možná se tak oba piloti na trati utkají v přímém souboji, protože i Francouz projevil o možnost startu zájem.
Ve stínu těchto zpráv zaniká sdělení nizozemského deníku Algemeen Dagblad. Max Verstappen je dalším z celé řady pilotů, kteří opouštějí své nynější bydliště (v Maxově případě v Belgii) a směřují do daňového ráje v Monacu. "Pilot stáje Toro Rosso už čeká jenom na povolení k pobytu. Je pravděpodobné, že ho do konce tohoto kalendářního roku dostane."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.