Zatímco Mexiko v neděli ukázalo nadšený dav a nejen piloti, ale i týmoví manažeři si libují, čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel je značně zklamán klesajícím zájmem o Formuli 1 v jeho vlasti.
Je pravdou, že Mexičané přivítali závod F1 na svém území po více než dvou desítkách let, zatímco Německo si od ní odpočinulo zatím jen na jeden rok. Vettel prohlásil, že snižující se zájem o Grand Prix, přestože Německo na rozdíl od jiných sezón má ve startovním poli kvalitní piloty, je pro něj "tajemstvím".
Pilot stáje Ferrari po mexické Grand Prix volil obdivná slova a pochvaloval si atmosféru, který na okruhu vytvořilo 134 000 fanoušků. "Pokud jde o organizaci a fanoušky, byl to nejlepší závod, jaký jsem kdy viděl," přidal se k němu někdejší pilot F1 Niki Lauda. Německý deník Welt s odvoláním na vyjádření pořadatelů uvedly, že v případě dostupné kapacity by okruh mohl pojmout až 300 000 diváků. Proto se pro následující rok uvažuje o dostavbě dalších tribun.
Naproti tomu Hockenheimring, na nějž se po roce vrátí opět Formule 1, bojuje s obrovským nezájmem domácích fanoušků. Ten je údajně tak malý, že se nad další existencí F1 na tomto okruhu stahují mračna. "Možná jsou lidé formulí 1 unaveni nebo jsou příliš drahé lístky," spekuluje Vettel. "Upřímně řečeno nevím, co je příčinou, je to pro mě záhada," kroutí hlavou Vettel.
"Mám dojem, že tolik německých vlajek jako v Mexiku jsem nikdy na domácí trati neviděl. V minulosti byly závody v Německu skvělé, ale to v posledních letech neplatí. Je smutné vidět, jak stále méně krajanů přichází na závody, i když němečtí piloti bojují o vítězství. Co už může být lepší? Ostatní země nám předvádějí, jak má vypadat zaujetí pro motorsport," povzdechl si Vettel.
Argument o drahých vstupenkách nemusí obstát, protože Mexičané za lístky zaplatili sice o něco méně než by vydali Němci na domácí závod, ale je třeba si uvědomit, že 46 % obyvatel této severoamerické země žije pod hranicí chudoby. Navíc v roce 1994, kdy bojoval Michael Schumacher o titul mistra světa, byl Hockenheimring doslova nabitý k prasknutí a pořadatelé měli co dělat, aby zvládli masy diváků už v samotných trénincích.
Je tedy otázkou, zda Němci už v sobě nemají tolik euforie a nechce se jim vydávat nemalý peníz za závody, které jsou "už dopředu jasné". Podobný problém už vyvstává i ve Velké Británii a může zasáhnout i další země.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.