Zatímco Mexiko v neděli ukázalo nadšený dav a nejen piloti, ale i týmoví manažeři si libují, čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel je značně zklamán klesajícím zájmem o Formuli 1 v jeho vlasti.
Je pravdou, že Mexičané přivítali závod F1 na svém území po více než dvou desítkách let, zatímco Německo si od ní odpočinulo zatím jen na jeden rok. Vettel prohlásil, že snižující se zájem o Grand Prix, přestože Německo na rozdíl od jiných sezón má ve startovním poli kvalitní piloty, je pro něj "tajemstvím".
Pilot stáje Ferrari po mexické Grand Prix volil obdivná slova a pochvaloval si atmosféru, který na okruhu vytvořilo 134 000 fanoušků. "Pokud jde o organizaci a fanoušky, byl to nejlepší závod, jaký jsem kdy viděl," přidal se k němu někdejší pilot F1 Niki Lauda. Německý deník Welt s odvoláním na vyjádření pořadatelů uvedly, že v případě dostupné kapacity by okruh mohl pojmout až 300 000 diváků. Proto se pro následující rok uvažuje o dostavbě dalších tribun.
Naproti tomu Hockenheimring, na nějž se po roce vrátí opět Formule 1, bojuje s obrovským nezájmem domácích fanoušků. Ten je údajně tak malý, že se nad další existencí F1 na tomto okruhu stahují mračna. "Možná jsou lidé formulí 1 unaveni nebo jsou příliš drahé lístky," spekuluje Vettel. "Upřímně řečeno nevím, co je příčinou, je to pro mě záhada," kroutí hlavou Vettel.
"Mám dojem, že tolik německých vlajek jako v Mexiku jsem nikdy na domácí trati neviděl. V minulosti byly závody v Německu skvělé, ale to v posledních letech neplatí. Je smutné vidět, jak stále méně krajanů přichází na závody, i když němečtí piloti bojují o vítězství. Co už může být lepší? Ostatní země nám předvádějí, jak má vypadat zaujetí pro motorsport," povzdechl si Vettel.
Argument o drahých vstupenkách nemusí obstát, protože Mexičané za lístky zaplatili sice o něco méně než by vydali Němci na domácí závod, ale je třeba si uvědomit, že 46 % obyvatel této severoamerické země žije pod hranicí chudoby. Navíc v roce 1994, kdy bojoval Michael Schumacher o titul mistra světa, byl Hockenheimring doslova nabitý k prasknutí a pořadatelé měli co dělat, aby zvládli masy diváků už v samotných trénincích.
Je tedy otázkou, zda Němci už v sobě nemají tolik euforie a nechce se jim vydávat nemalý peníz za závody, které jsou "už dopředu jasné". Podobný problém už vyvstává i ve Velké Británii a může zasáhnout i další země.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.