Ferrari sklidilo ze strany Jeana Todta kritiku za veto finančního stropu pro prodej motorů. Italský výrobce se hájí, že navržená prodejní cena nemůže pokrýt vývoj a výrobu. Své k této situaci řekl i šéf Mercedesu Toto Wolff.
Jak uvedl třiačtyřicetiletý Vídeňák, šéf Mercedesu, značka by v případě zavedení finančních omezení na základě žádostí týmů ztrácela "podstatné" finanční prostředky. Ferrari vetoval návrh Jeana Todta ve výši 12 milionů € za motor s tím, že minimální požadavek je o osm milionů vyšší.
"Už jsme přišli o podstatné peníze stran výroby motoru. Otázkou je, o kolik ještě přijdeme, když budeme nadále sníženou cenou dotovat některé naše partnery. Už takhle jsme v deficitu. Partneři očekávají co nejlepší a konkurenceschopný motor. Ale abychom ho mohli připravit, musíme vydat značné sumy na jeho vývoj," zopakoval Wolff v podstatě ty samé argumenty, které už zveřejnili zástupci Ferrari.
"Nikdo se nás nikdy nezeptal, jaký je plán obnovy nebo zda nám má na ni má přispět. Můžeme se přít, zda je tržní užitek vývoje dobrý nebo špatný, ale je třeba si uvědomit, že žijeme ve světě, kde všichni čelí komerční realitě. A ta znamená, že musíme být co nejefektivnější. Z toho plyne, že je třeba vývoj podpořit adekvátní částkou. Nemůžeme očekávat, že by kdokoli působící v automobilovém sportu měl charitativní přístup!" řekl Wolff něco podobného jako nedávno Eric Boullier v souvislosti s Red Bullem.
Jean Todt, prezident FIA, chce výrobcům motorů výměnou za snížení ceny nabídnout stabilitu v pravidlech po roce 2020.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.