Spojení Red Bull - Honda se přetřásá jako jedna z možností, jak udržet rakouský tým ve startovním poli i příští sezónu. Jenže tato eventualita se vůbec nelíbí McLarenu, který má s japonským dodavatelem motorů výhradní smlouvu na dodávku pohonných jednotek.
Do konce sezóny 2015 chybí tři závody, nebo též čtyři týdny, a Red Bull stále pluje vodami nejistoty. Minulý týden Bernie Ecclestone připustil, že ředitel společnosti McLaren Group Ron Dennis uplatnil ohledně spojení Red Bullu a Hondy právo veta, Eric Boullier nyní prohlásil, že McLaren není ani charitativní nadace.
Zatímco Dennis tvrdě odmítá možnost rozdělení sil Hondy mezi dva týmy, šéf japonské firmy Jasuhisa Araj v pátek prohlásil, že situace je otevřená. Na to reaguje Boullier: "Jako partneři zmíněné firmy opakuji, musíme se dohodnout na strategii. To není jen otázka, zda Ron řekl »Ne« a pan Araj »Ano«. To není předmětem debaty.
Jisté je, že problém Red Bullu nezpůsobil nikdo jiný než Red Bull sám. A my nejsme žádná charita, abychom spěchali na pomoc. Takhle se žádná debata nebude odvíjet, pozice McLaren-Honda musí být jasná."
Jasuhisa Araj k celé záležitosti dodává: "V této chvíli nemůžeme o žádných detailech informovat. Byli jsme týmem Red Bull osloveni, jednání probíhají, ale o ničem nebylo rozhodnuto. Po celou letošní sezónu říkám, že jsme průběžným jednáním otevření, ale to je prozatím vše."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.