Pokud se někdo v F1 pohybuje prakticky celý život a navíc většinou na předních či vedoucích pozicích, jen tak ho něco z míry nevyvede. Do této kategorie můžeme zařadit i vrcholným orgánem FIA předepsaný maximální počet závodů.
Článek 5.4 nově upravených pravidel říká, že "maximální počet závodů šampionátu v jedné sezóně činí 20." Dalo by se dodat slavnou hláškou z filmu Eva tropí hlouposti "Tečka. A puntik tam". Jenže Bernieho nemůže taková záležitost vůbec vyvést z míry. S Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a navrátivší se Grand Prix Německa to vychází na jedenadvacet zastávek smečky F1.
Všeteční novináři se pochopitelně Ecclestonea ptali, zda počet podniků v kalendáři pro příští rok omezí, on však přešel do protiútoku: "Ne, nemyslím si, že bude potřeba ten počet snižovat. Možná ještě nějaký závod přidáme." Kalendář s více než dvaceti Grand Prix je nejen v rozporu s uvedenými pravidly, ale také v nelibosti u členů jednotlivých stájí, kteří putují po jednotlivých štacích s rodinou a dětmi.
Bernie Ecclestone s odpovědí na otázku, jaký je podle něj ideální počet závodů v jedno sezóně, dlouho nepřemýšlel. "Vůbec by mi nevadilo, kdybychom měli tolik závodů, kolik je jen možné zvládnout. Jsem toho názoru, že by to mohlo být až 22 Grand Prix," uvedl pro noviny Rossijskaja Gazeta.
Když F1 začínala, měla sezóna pouhých sedm závodů - včetně Grand Prix USA v Indianapolisu, kam až na vyslovené výjimky evropští piloti nejezdili. Byl to také nejnižší počet závodů v šampionátu společně s rokem 1955. Poprvé se jelo více než deset závodů v sezóně 1958, méně než deset Grand Prix absolvovali piloti naposledy v roce 1966. Patnáctku závodů pokořila formule 1 v roce 1974, když se o tři roky později jelo 17 Grand Prix, všeobecně se tvrdilo, že už jde o počet pro piloty, týmy i diváky neúnosný. Od 80. let se jezdívalo pravidelně 16 Grand Prix, od nového milénia jsme se propracovali až k doposud rekordním 20 závodům (2012). Co nás čeká za pár let?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.