Pokud se někdo v F1 pohybuje prakticky celý život a navíc většinou na předních či vedoucích pozicích, jen tak ho něco z míry nevyvede. Do této kategorie můžeme zařadit i vrcholným orgánem FIA předepsaný maximální počet závodů.
Článek 5.4 nově upravených pravidel říká, že "maximální počet závodů šampionátu v jedné sezóně činí 20." Dalo by se dodat slavnou hláškou z filmu Eva tropí hlouposti "Tečka. A puntik tam". Jenže Bernieho nemůže taková záležitost vůbec vyvést z míry. S Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a navrátivší se Grand Prix Německa to vychází na jedenadvacet zastávek smečky F1.
Všeteční novináři se pochopitelně Ecclestonea ptali, zda počet podniků v kalendáři pro příští rok omezí, on však přešel do protiútoku: "Ne, nemyslím si, že bude potřeba ten počet snižovat. Možná ještě nějaký závod přidáme." Kalendář s více než dvaceti Grand Prix je nejen v rozporu s uvedenými pravidly, ale také v nelibosti u členů jednotlivých stájí, kteří putují po jednotlivých štacích s rodinou a dětmi.
Bernie Ecclestone s odpovědí na otázku, jaký je podle něj ideální počet závodů v jedno sezóně, dlouho nepřemýšlel. "Vůbec by mi nevadilo, kdybychom měli tolik závodů, kolik je jen možné zvládnout. Jsem toho názoru, že by to mohlo být až 22 Grand Prix," uvedl pro noviny Rossijskaja Gazeta.
Když F1 začínala, měla sezóna pouhých sedm závodů - včetně Grand Prix USA v Indianapolisu, kam až na vyslovené výjimky evropští piloti nejezdili. Byl to také nejnižší počet závodů v šampionátu společně s rokem 1955. Poprvé se jelo více než deset závodů v sezóně 1958, méně než deset Grand Prix absolvovali piloti naposledy v roce 1966. Patnáctku závodů pokořila formule 1 v roce 1974, když se o tři roky později jelo 17 Grand Prix, všeobecně se tvrdilo, že už jde o počet pro piloty, týmy i diváky neúnosný. Od 80. let se jezdívalo pravidelně 16 Grand Prix, od nového milénia jsme se propracovali až k doposud rekordním 20 závodům (2012). Co nás čeká za pár let?
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.