Od chvíle, kdy se vyhrotila jednání mezi Ferrari a Red Bullem se mnozí lidé domnívají, že hlavním důvodem neshody mezi oběma stranami je obava, aby rakouský tým s využitím italských motorů nebyl v příštím roce lepší než Ferrari.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene však celou situaci hodnotí jinak. Podle něj nový odběratel motorů znamená nemalé problémy v oblasti nákladů a výrobní potíže. Navíc dle jeho slov je tu nezanedbatelná skutečnost, že zájem ze strany Red Bullu přišel poměrně pozdě.
"Vypadá to, jako bychom byli zodpovědní za skutečnost, že Red Bull ještě nemá pro rok 2016 motor, ale není to naše chyba. Vše máme naplánováno, včetně kontroly programu nové pohonné jednotky. V případě příchodu nového zákazníka bychom museli ledacos pozměnit. Red Bull dlouho pevně věřil ve spojení s Mercedesem, dokonce tak silně, že zrušil smlouvy nejen s Renaultem, ale také s Infiniti a petrolejářskou společností Total," vysvětluje Arrivabene.
Podle šéfa Ferrari měla být italská stáj ze strany Red Bullu oslovena podstatně dříve, někdy v době, kdy začala koketovat s Mercedesem. "V případě, že by se nám Red Bull ozval někdy v červnu, tak bychom měli dostatek času přemýšlet o spolupráci. Ale oni to učinili až po závodě na Monze. Dodávat motory pro čtvrtého zákazníka by představovalo rozšíření technického týmu, abychom mohli poskytnout stejné služby jako Sauberu a Manoru. Nelze najednou někoho preferovat, takhle to v F1 nefunguje. Pokud by mi Sergio Marchionne zavolal a nařídil mi, že budeme dodávat motory Red Bullu, museli bychom překopat veškeré plány, které už po přesné analýze byly přijaty," dodává Arrivabene.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.