Od chvíle, kdy se vyhrotila jednání mezi Ferrari a Red Bullem se mnozí lidé domnívají, že hlavním důvodem neshody mezi oběma stranami je obava, aby rakouský tým s využitím italských motorů nebyl v příštím roce lepší než Ferrari.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene však celou situaci hodnotí jinak. Podle něj nový odběratel motorů znamená nemalé problémy v oblasti nákladů a výrobní potíže. Navíc dle jeho slov je tu nezanedbatelná skutečnost, že zájem ze strany Red Bullu přišel poměrně pozdě.
"Vypadá to, jako bychom byli zodpovědní za skutečnost, že Red Bull ještě nemá pro rok 2016 motor, ale není to naše chyba. Vše máme naplánováno, včetně kontroly programu nové pohonné jednotky. V případě příchodu nového zákazníka bychom museli ledacos pozměnit. Red Bull dlouho pevně věřil ve spojení s Mercedesem, dokonce tak silně, že zrušil smlouvy nejen s Renaultem, ale také s Infiniti a petrolejářskou společností Total," vysvětluje Arrivabene.
Podle šéfa Ferrari měla být italská stáj ze strany Red Bullu oslovena podstatně dříve, někdy v době, kdy začala koketovat s Mercedesem. "V případě, že by se nám Red Bull ozval někdy v červnu, tak bychom měli dostatek času přemýšlet o spolupráci. Ale oni to učinili až po závodě na Monze. Dodávat motory pro čtvrtého zákazníka by představovalo rozšíření technického týmu, abychom mohli poskytnout stejné služby jako Sauberu a Manoru. Nelze najednou někoho preferovat, takhle to v F1 nefunguje. Pokud by mi Sergio Marchionne zavolal a nařídil mi, že budeme dodávat motory Red Bullu, museli bychom překopat veškeré plány, které už po přesné analýze byly přijaty," dodává Arrivabene.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.