V historii týmu sídlícího ve švýcarském Hinwillu najdeme hned deset umístění na "bedně". A nedá se říci, že by šlo o nějakou letitou záležitost, pouhé tři roky, kdy piloti Sauberu skrápěli své kolegy šampaňským.
Moniša Kaltenbornová na otázku německého periodika Sport Bild, týkající se vývoje Sauberu, odpověděla lakonicky: "Nemohu si stěžovat." Přitom společně s týmem Force India podala u Evropské komise formální stížnost ohledně přerozdělování finančních prostředků.
"Šetření v této záležitosti už bylo zahájeno, takže o tom v současné chvíli nemohu víc říci," prohlásila šéfka týmu. O to ochotněji se rozhovořila o úskalích nezávislého týmu snažícího se působit ve středu startovního pole. Náklady se podle jejího názoru vymkly kontrole, takže ačkoliv v minulosti tým měl šanci dosáhnout na stupně vítězů, nyní je to "velmi obtížné, spíš by se dalo říci nemožné". Podle Moniši jsou týmy jako Sauber uzamčeny v procesu vytváření pravidel v příkrém kontrastu s většími a výkonnějšími soupeři.
"Stojím si za tím. Když se probírala pravidla pro nové motory, my u toho nebyli. Proti hybridní technologii nic nemám, je to jen otázka ceny. A není správné, když šest týmů, které jsou součástí Strategické skupiny F1, svévolně může diktovat pravidla. To už nemá se spravedlivou hospodářskou soutěží nic společného," obviňuje Kaltenbornová.
Když se zástupci Sport Bildu zeptali, za může jmenovat nějaký další sport, který má podobně nespravedlivý systém, Moniša reagovala: "O žádném jiném nevím. Formule 1 by se od některých sportovních odvětví mohla učit. Například v NBA jsou ve draftu zvýhodněny menší týmy. Také bych mohla zmínit fotbal v Anglii a Německu, špičkové týmy dostávají více peněz, ale každému je umožněno slušně přežívat. Distribuce peněz je tam rozhodně spravedlivější než v F1".
Ačkoliv jsou malé týmy v F1 často přehlíženy a jejich názor je označován za nedůležitý, Kaltenbornová se domnívá, že jsou páteří formule 1. "Ta je v podstatě naší jedinou činností, nic jiného neděláme. Pro automobilky jde o marketingovou platformu. Ale ptám se, co by se stalo s Bayernem Mnichov, kdyby mu náhle odpadli všichni soupeři, proti komu by hrál?" končí Moniša svou úvahu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.