V historii týmu sídlícího ve švýcarském Hinwillu najdeme hned deset umístění na "bedně". A nedá se říci, že by šlo o nějakou letitou záležitost, pouhé tři roky, kdy piloti Sauberu skrápěli své kolegy šampaňským.
Moniša Kaltenbornová na otázku německého periodika Sport Bild, týkající se vývoje Sauberu, odpověděla lakonicky: "Nemohu si stěžovat." Přitom společně s týmem Force India podala u Evropské komise formální stížnost ohledně přerozdělování finančních prostředků.
"Šetření v této záležitosti už bylo zahájeno, takže o tom v současné chvíli nemohu víc říci," prohlásila šéfka týmu. O to ochotněji se rozhovořila o úskalích nezávislého týmu snažícího se působit ve středu startovního pole. Náklady se podle jejího názoru vymkly kontrole, takže ačkoliv v minulosti tým měl šanci dosáhnout na stupně vítězů, nyní je to "velmi obtížné, spíš by se dalo říci nemožné". Podle Moniši jsou týmy jako Sauber uzamčeny v procesu vytváření pravidel v příkrém kontrastu s většími a výkonnějšími soupeři.
"Stojím si za tím. Když se probírala pravidla pro nové motory, my u toho nebyli. Proti hybridní technologii nic nemám, je to jen otázka ceny. A není správné, když šest týmů, které jsou součástí Strategické skupiny F1, svévolně může diktovat pravidla. To už nemá se spravedlivou hospodářskou soutěží nic společného," obviňuje Kaltenbornová.
Když se zástupci Sport Bildu zeptali, za může jmenovat nějaký další sport, který má podobně nespravedlivý systém, Moniša reagovala: "O žádném jiném nevím. Formule 1 by se od některých sportovních odvětví mohla učit. Například v NBA jsou ve draftu zvýhodněny menší týmy. Také bych mohla zmínit fotbal v Anglii a Německu, špičkové týmy dostávají více peněz, ale každému je umožněno slušně přežívat. Distribuce peněz je tam rozhodně spravedlivější než v F1".
Ačkoliv jsou malé týmy v F1 často přehlíženy a jejich názor je označován za nedůležitý, Kaltenbornová se domnívá, že jsou páteří formule 1. "Ta je v podstatě naší jedinou činností, nic jiného neděláme. Pro automobilky jde o marketingovou platformu. Ale ptám se, co by se stalo s Bayernem Mnichov, kdyby mu náhle odpadli všichni soupeři, proti komu by hrál?" končí Moniša svou úvahu.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.