V historii týmu sídlícího ve švýcarském Hinwillu najdeme hned deset umístění na "bedně". A nedá se říci, že by šlo o nějakou letitou záležitost, pouhé tři roky, kdy piloti Sauberu skrápěli své kolegy šampaňským.
Moniša Kaltenbornová na otázku německého periodika Sport Bild, týkající se vývoje Sauberu, odpověděla lakonicky: "Nemohu si stěžovat." Přitom společně s týmem Force India podala u Evropské komise formální stížnost ohledně přerozdělování finančních prostředků.
"Šetření v této záležitosti už bylo zahájeno, takže o tom v současné chvíli nemohu víc říci," prohlásila šéfka týmu. O to ochotněji se rozhovořila o úskalích nezávislého týmu snažícího se působit ve středu startovního pole. Náklady se podle jejího názoru vymkly kontrole, takže ačkoliv v minulosti tým měl šanci dosáhnout na stupně vítězů, nyní je to "velmi obtížné, spíš by se dalo říci nemožné". Podle Moniši jsou týmy jako Sauber uzamčeny v procesu vytváření pravidel v příkrém kontrastu s většími a výkonnějšími soupeři.
"Stojím si za tím. Když se probírala pravidla pro nové motory, my u toho nebyli. Proti hybridní technologii nic nemám, je to jen otázka ceny. A není správné, když šest týmů, které jsou součástí Strategické skupiny F1, svévolně může diktovat pravidla. To už nemá se spravedlivou hospodářskou soutěží nic společného," obviňuje Kaltenbornová.
Když se zástupci Sport Bildu zeptali, za může jmenovat nějaký další sport, který má podobně nespravedlivý systém, Moniša reagovala: "O žádném jiném nevím. Formule 1 by se od některých sportovních odvětví mohla učit. Například v NBA jsou ve draftu zvýhodněny menší týmy. Také bych mohla zmínit fotbal v Anglii a Německu, špičkové týmy dostávají více peněz, ale každému je umožněno slušně přežívat. Distribuce peněz je tam rozhodně spravedlivější než v F1".
Ačkoliv jsou malé týmy v F1 často přehlíženy a jejich názor je označován za nedůležitý, Kaltenbornová se domnívá, že jsou páteří formule 1. "Ta je v podstatě naší jedinou činností, nic jiného neděláme. Pro automobilky jde o marketingovou platformu. Ale ptám se, co by se stalo s Bayernem Mnichov, kdyby mu náhle odpadli všichni soupeři, proti komu by hrál?" končí Moniša svou úvahu.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.