Americký tým chystající se na vstup do nejprestižnější motoristické kategorie má jedinečnou možnost porovnávat dvě kategorie. Haas klade úroveň F1 mnohem výš než americkou sérii a také si od své účasti v novém prostředí slibuje mnohem větší publicitu.
Podle něj poskytuje Formule 1 velké množství příběhů, které plynou vedle závodění. Například dohady kolem budoucnosti Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso mu připadají velice zajímavé.
"Je tu spousta dramat. Třeba loni to vypadalo, že skončí hned tři týmy a nakonec to odnesl jen Caterham. I v dřívějších sezónách se zdálo, že dojde k odlivu nějakých stájí a nakonec se vždy daly nějak dohromady. Podle mého názoru je Formule 1 do jisté míry přehlednější než NASCAR, všechno se tu řádně a veřejně probere," pokouší se Haas porovnávat obě soutěže.
"Na setkání strategické skupiny se třeba navrhne nějaká změna a média se toho hned chytnou, jako by to byl hotový fakt. Přitom je to většinou jen nápad, o němž není vůbec jisté, zda se bude realizovat a jestli má vůbec smysluplnou úroveň," popisuje Haas debaty kolem změn pravidel. S nadsázkou tak říká, že F1 slibuje napětí i povahou některých schůzek, kterým by se dalo říka intrikářské.
"Formuli 1 považuji za napínavou, dramatickou. Rozhodně víc než NASCAR. Je také rozhodně vrcholem z technického hlediska; když se podíváte na vozy, na testování v aerodynamickkém tunelu, neuvěřitelně složité motory," tvrdí Haas.
Podle jeho názoru také existuje značný rozdíl mezi organizací F1 a NASCAR. "FIA je podstatně demokratičtější, v NASCAR vládne mnohem větší diktatura. Tam to funguje následovně: »Tohle prostě chceme«. Sice si vyslechnou váš názor, ale stejně si to udělají po svém. V F1 jsou schůzky Strategické skupiny, každý může říci svou představu a pak se o ní hlasuje. A to je zásadní rozdíl," dodává Haas.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.