Americký tým chystající se na vstup do nejprestižnější motoristické kategorie má jedinečnou možnost porovnávat dvě kategorie. Haas klade úroveň F1 mnohem výš než americkou sérii a také si od své účasti v novém prostředí slibuje mnohem větší publicitu.
Podle něj poskytuje Formule 1 velké množství příběhů, které plynou vedle závodění. Například dohady kolem budoucnosti Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso mu připadají velice zajímavé.
"Je tu spousta dramat. Třeba loni to vypadalo, že skončí hned tři týmy a nakonec to odnesl jen Caterham. I v dřívějších sezónách se zdálo, že dojde k odlivu nějakých stájí a nakonec se vždy daly nějak dohromady. Podle mého názoru je Formule 1 do jisté míry přehlednější než NASCAR, všechno se tu řádně a veřejně probere," pokouší se Haas porovnávat obě soutěže.
"Na setkání strategické skupiny se třeba navrhne nějaká změna a média se toho hned chytnou, jako by to byl hotový fakt. Přitom je to většinou jen nápad, o němž není vůbec jisté, zda se bude realizovat a jestli má vůbec smysluplnou úroveň," popisuje Haas debaty kolem změn pravidel. S nadsázkou tak říká, že F1 slibuje napětí i povahou některých schůzek, kterým by se dalo říka intrikářské.
"Formuli 1 považuji za napínavou, dramatickou. Rozhodně víc než NASCAR. Je také rozhodně vrcholem z technického hlediska; když se podíváte na vozy, na testování v aerodynamickkém tunelu, neuvěřitelně složité motory," tvrdí Haas.
Podle jeho názoru také existuje značný rozdíl mezi organizací F1 a NASCAR. "FIA je podstatně demokratičtější, v NASCAR vládne mnohem větší diktatura. Tam to funguje následovně: »Tohle prostě chceme«. Sice si vyslechnou váš názor, ale stejně si to udělají po svém. V F1 jsou schůzky Strategické skupiny, každý může říci svou představu a pak se o ní hlasuje. A to je zásadní rozdíl," dodává Haas.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.