Americký tým chystající se na vstup do nejprestižnější motoristické kategorie má jedinečnou možnost porovnávat dvě kategorie. Haas klade úroveň F1 mnohem výš než americkou sérii a také si od své účasti v novém prostředí slibuje mnohem větší publicitu.
Podle něj poskytuje Formule 1 velké množství příběhů, které plynou vedle závodění. Například dohady kolem budoucnosti Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso mu připadají velice zajímavé.
"Je tu spousta dramat. Třeba loni to vypadalo, že skončí hned tři týmy a nakonec to odnesl jen Caterham. I v dřívějších sezónách se zdálo, že dojde k odlivu nějakých stájí a nakonec se vždy daly nějak dohromady. Podle mého názoru je Formule 1 do jisté míry přehlednější než NASCAR, všechno se tu řádně a veřejně probere," pokouší se Haas porovnávat obě soutěže.
"Na setkání strategické skupiny se třeba navrhne nějaká změna a média se toho hned chytnou, jako by to byl hotový fakt. Přitom je to většinou jen nápad, o němž není vůbec jisté, zda se bude realizovat a jestli má vůbec smysluplnou úroveň," popisuje Haas debaty kolem změn pravidel. S nadsázkou tak říká, že F1 slibuje napětí i povahou některých schůzek, kterým by se dalo říka intrikářské.
"Formuli 1 považuji za napínavou, dramatickou. Rozhodně víc než NASCAR. Je také rozhodně vrcholem z technického hlediska; když se podíváte na vozy, na testování v aerodynamickkém tunelu, neuvěřitelně složité motory," tvrdí Haas.
Podle jeho názoru také existuje značný rozdíl mezi organizací F1 a NASCAR. "FIA je podstatně demokratičtější, v NASCAR vládne mnohem větší diktatura. Tam to funguje následovně: »Tohle prostě chceme«. Sice si vyslechnou váš názor, ale stejně si to udělají po svém. V F1 jsou schůzky Strategické skupiny, každý může říci svou představu a pak se o ní hlasuje. A to je zásadní rozdíl," dodává Haas.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.