Americký tým chystající se na vstup do nejprestižnější motoristické kategorie má jedinečnou možnost porovnávat dvě kategorie. Haas klade úroveň F1 mnohem výš než americkou sérii a také si od své účasti v novém prostředí slibuje mnohem větší publicitu.
Podle něj poskytuje Formule 1 velké množství příběhů, které plynou vedle závodění. Například dohady kolem budoucnosti Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso mu připadají velice zajímavé.
"Je tu spousta dramat. Třeba loni to vypadalo, že skončí hned tři týmy a nakonec to odnesl jen Caterham. I v dřívějších sezónách se zdálo, že dojde k odlivu nějakých stájí a nakonec se vždy daly nějak dohromady. Podle mého názoru je Formule 1 do jisté míry přehlednější než NASCAR, všechno se tu řádně a veřejně probere," pokouší se Haas porovnávat obě soutěže.
"Na setkání strategické skupiny se třeba navrhne nějaká změna a média se toho hned chytnou, jako by to byl hotový fakt. Přitom je to většinou jen nápad, o němž není vůbec jisté, zda se bude realizovat a jestli má vůbec smysluplnou úroveň," popisuje Haas debaty kolem změn pravidel. S nadsázkou tak říká, že F1 slibuje napětí i povahou některých schůzek, kterým by se dalo říka intrikářské.
"Formuli 1 považuji za napínavou, dramatickou. Rozhodně víc než NASCAR. Je také rozhodně vrcholem z technického hlediska; když se podíváte na vozy, na testování v aerodynamickkém tunelu, neuvěřitelně složité motory," tvrdí Haas.
Podle jeho názoru také existuje značný rozdíl mezi organizací F1 a NASCAR. "FIA je podstatně demokratičtější, v NASCAR vládne mnohem větší diktatura. Tam to funguje následovně: »Tohle prostě chceme«. Sice si vyslechnou váš názor, ale stejně si to udělají po svém. V F1 jsou schůzky Strategické skupiny, každý může říci svou představu a pak se o ní hlasuje. A to je zásadní rozdíl," dodává Haas.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.