Kde jsou ty časy, kdy se ve formuli 1 prohánělo přes třicet aut rekrutujících se z 20 týmů. Musely se jezdit předkvalifikace, aby vůbec bylo dodrženo pravidlo o maximálním počtu uchazečů o start. V současné době to spíš vypadá, že F1 nastoupí neblahý osud WRC.
Ferrari, Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams, Arrows, Leyton House March, Osella, Benetton, Dallara, Ligier, Minardi, Larrousse-Lola, Coloni, Rial, EuroBrun, Zakspeed, Onyx, AGS. K tomu Ford, Ferrari, Judd, Honda, Renault, Lamborghini, Novamotor, Yamaha. Utopie? Nikoli - formule 1 v roce 1989. A věřte tomu nebo ne, všechny zmíněné týmy aspoň s jedním vozem absolvovaly celou sezónu.
V současné době máme na startovním roštu polovinu stájí, ovšem vyhlídky nejsou nijak radostné. Red Bull a Toro Rosso hrozí odchodem, Lotus sužují finanční potíže, Sauber a Force India si stěžují u EU kvůli vysokým nákladům, otázkou zůstává, jak se podaří stabilizovat Manor, i když tam se snad blýská na lepší časy. Situaci může zlepšit americký Haas F1 Team, ale v případě katastrofálního scénáře (což je sice nepravděpodobné, ale zkusme s ním počítat) se startovní rošt smrskne na sedm týmů - to v případě, že Red Bull, Toro Rosso, Sauber a Force India vypadnou ze hry. A není tím myšlen hromadný, ale třeba postupný odchod.
Bernie Ecclestone si však zatím vážné ohrožení výjimečnosti F1 nepřipouští, a kdyby se náhodou počet týmů zmenšil, vidí záchranu v nasazení třetích vozů. "Některé týmy by to přivítaly a mnoho lidí by raději vidělo tři ferrari než monoposty, které nejsou konkurenceschopné. Příští měsíc už budeme vědět v této souvislosti rozhodně víc," uvedl pro holandský De Telegraaf Ecclestone. I když však mluví o "všech" týmech, je otázkou, kolik by jich bylo schopných třetí auto nasadit. Dá se předpokládat, že by to zvládli u Ferrari a Mercedesu, ale Williams a McLaren už tak jistě nepůsobí. Zvláště posledně jmenovaný tým má teď poněkud jiné starosti a nejdřív by se musel vrátit na místa, na něž je zvyklý.
Ecclestone na přímou otázku připustil, že ohledně Red Bullu a Toro Rosso netuší, jak celá věc dopadne. "Je to složitá situace s mnoha protichůdnými zájmy. Ale chápu, že se nikomu nechce poskytnout vlastní zbraně konkurenci, která by je poté porážela."
Sice se tvrdí, že náklady na třetí vůz by paradoxně příliš týmové rozpočty nezatížily, ale nejde jen o to vůz vyrobit. Nijak se zatím neřeší otázka boxových stání, nárůst personálu, zvýšený počet motorů a další "drobnosti". V tomto směru má ještě Ecclestone nad čím dumat.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.