Kde jsou ty časy, kdy se ve formuli 1 prohánělo přes třicet aut rekrutujících se z 20 týmů. Musely se jezdit předkvalifikace, aby vůbec bylo dodrženo pravidlo o maximálním počtu uchazečů o start. V současné době to spíš vypadá, že F1 nastoupí neblahý osud WRC.
Ferrari, Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams, Arrows, Leyton House March, Osella, Benetton, Dallara, Ligier, Minardi, Larrousse-Lola, Coloni, Rial, EuroBrun, Zakspeed, Onyx, AGS. K tomu Ford, Ferrari, Judd, Honda, Renault, Lamborghini, Novamotor, Yamaha. Utopie? Nikoli - formule 1 v roce 1989. A věřte tomu nebo ne, všechny zmíněné týmy aspoň s jedním vozem absolvovaly celou sezónu.
V současné době máme na startovním roštu polovinu stájí, ovšem vyhlídky nejsou nijak radostné. Red Bull a Toro Rosso hrozí odchodem, Lotus sužují finanční potíže, Sauber a Force India si stěžují u EU kvůli vysokým nákladům, otázkou zůstává, jak se podaří stabilizovat Manor, i když tam se snad blýská na lepší časy. Situaci může zlepšit americký Haas F1 Team, ale v případě katastrofálního scénáře (což je sice nepravděpodobné, ale zkusme s ním počítat) se startovní rošt smrskne na sedm týmů - to v případě, že Red Bull, Toro Rosso, Sauber a Force India vypadnou ze hry. A není tím myšlen hromadný, ale třeba postupný odchod.
Bernie Ecclestone si však zatím vážné ohrožení výjimečnosti F1 nepřipouští, a kdyby se náhodou počet týmů zmenšil, vidí záchranu v nasazení třetích vozů. "Některé týmy by to přivítaly a mnoho lidí by raději vidělo tři ferrari než monoposty, které nejsou konkurenceschopné. Příští měsíc už budeme vědět v této souvislosti rozhodně víc," uvedl pro holandský De Telegraaf Ecclestone. I když však mluví o "všech" týmech, je otázkou, kolik by jich bylo schopných třetí auto nasadit. Dá se předpokládat, že by to zvládli u Ferrari a Mercedesu, ale Williams a McLaren už tak jistě nepůsobí. Zvláště posledně jmenovaný tým má teď poněkud jiné starosti a nejdřív by se musel vrátit na místa, na něž je zvyklý.
Ecclestone na přímou otázku připustil, že ohledně Red Bullu a Toro Rosso netuší, jak celá věc dopadne. "Je to složitá situace s mnoha protichůdnými zájmy. Ale chápu, že se nikomu nechce poskytnout vlastní zbraně konkurenci, která by je poté porážela."
Sice se tvrdí, že náklady na třetí vůz by paradoxně příliš týmové rozpočty nezatížily, ale nejde jen o to vůz vyrobit. Nijak se zatím neřeší otázka boxových stání, nárůst personálu, zvýšený počet motorů a další "drobnosti". V tomto směru má ještě Ecclestone nad čím dumat.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.