Kde jsou ty časy, kdy se ve formuli 1 prohánělo přes třicet aut rekrutujících se z 20 týmů. Musely se jezdit předkvalifikace, aby vůbec bylo dodrženo pravidlo o maximálním počtu uchazečů o start. V současné době to spíš vypadá, že F1 nastoupí neblahý osud WRC.
Ferrari, Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams, Arrows, Leyton House March, Osella, Benetton, Dallara, Ligier, Minardi, Larrousse-Lola, Coloni, Rial, EuroBrun, Zakspeed, Onyx, AGS. K tomu Ford, Ferrari, Judd, Honda, Renault, Lamborghini, Novamotor, Yamaha. Utopie? Nikoli - formule 1 v roce 1989. A věřte tomu nebo ne, všechny zmíněné týmy aspoň s jedním vozem absolvovaly celou sezónu.
V současné době máme na startovním roštu polovinu stájí, ovšem vyhlídky nejsou nijak radostné. Red Bull a Toro Rosso hrozí odchodem, Lotus sužují finanční potíže, Sauber a Force India si stěžují u EU kvůli vysokým nákladům, otázkou zůstává, jak se podaří stabilizovat Manor, i když tam se snad blýská na lepší časy. Situaci může zlepšit americký Haas F1 Team, ale v případě katastrofálního scénáře (což je sice nepravděpodobné, ale zkusme s ním počítat) se startovní rošt smrskne na sedm týmů - to v případě, že Red Bull, Toro Rosso, Sauber a Force India vypadnou ze hry. A není tím myšlen hromadný, ale třeba postupný odchod.
Bernie Ecclestone si však zatím vážné ohrožení výjimečnosti F1 nepřipouští, a kdyby se náhodou počet týmů zmenšil, vidí záchranu v nasazení třetích vozů. "Některé týmy by to přivítaly a mnoho lidí by raději vidělo tři ferrari než monoposty, které nejsou konkurenceschopné. Příští měsíc už budeme vědět v této souvislosti rozhodně víc," uvedl pro holandský De Telegraaf Ecclestone. I když však mluví o "všech" týmech, je otázkou, kolik by jich bylo schopných třetí auto nasadit. Dá se předpokládat, že by to zvládli u Ferrari a Mercedesu, ale Williams a McLaren už tak jistě nepůsobí. Zvláště posledně jmenovaný tým má teď poněkud jiné starosti a nejdřív by se musel vrátit na místa, na něž je zvyklý.
Ecclestone na přímou otázku připustil, že ohledně Red Bullu a Toro Rosso netuší, jak celá věc dopadne. "Je to složitá situace s mnoha protichůdnými zájmy. Ale chápu, že se nikomu nechce poskytnout vlastní zbraně konkurenci, která by je poté porážela."
Sice se tvrdí, že náklady na třetí vůz by paradoxně příliš týmové rozpočty nezatížily, ale nejde jen o to vůz vyrobit. Nijak se zatím neřeší otázka boxových stání, nárůst personálu, zvýšený počet motorů a další "drobnosti". V tomto směru má ještě Ecclestone nad čím dumat.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.