Občas to je se vztahy jezdců a týmů v F1 jako u věštkyně na trhu - požádejte papouška, aby vám zobanem vytáhl z krabičky "planetu", z níž se snad konečně dozvíte, jak se věci mají a hlavně budou mít.
Podobně to totiž vypadá u McLarenu - bez jakékoli snahy tuto motoristickou legendu zesměšňovat. Kolem něj se stále vrší plno dohadů a spekulací, že bychom pomalu potřebovali vlastní rubriku. Sotva totiž Romain Grosjean avizoval své spojení s Haas F1 Team, objevila se zpráva, že by Button mohl od McLarenu odejít k Renaultu. Bez ohledu na to, že konečné převzetí stáje Lotus ze strany francouzské automobilky ještě neproběhlo.
Mluvčí McLarenu však tuto verzi rázně popřel. "To je naprostý nesmysl," reagoval, ovšem nemohl skrýt značně zamotané vztahy a kupu protichůdných tvrzení. Button prohlašuje, že chce vzít záležitosti do svých rukou a pokud se nedohodne u McLarenu, tak z F1 odejde, Dennis poté oznámí, že Jenson v týmu zůstane, ten tuto zprávu dementuje s tím, že mu jde o to jezdit v konkurenceschopném voze. Jonathan Noble poté zveřejní informaci, že pokud Button hodlá odejít (lhostejno kam), nebude mu v tom tým nijak bránit. Pořád se v tom lze orientovat, ale už to místy připomíná Jeníčka a Mařenku v hustém lese, přičemž vysoký strom za účelem vyhledání světýlka není v dohledu.
Zvláště poté, kdy Button pro Speed Week prohlásil: "Pokud budu v F1 i v roce 2016, tak jedině v McLarenu. Po tolika vzájemných by mi nepřipadalo dobré jít někam jinam." Takže možnost, že veterán a poslední gentleman formule 1, jak ho nazval Niki Lauda, může také po šestnácti letech tuto kategorii definitivně opustit, nadále zůstává reálnou.
Španělský tisk přispěchal se svou trochou do mlýna prohlášením, že Fernando Alonso by mohl v následujícím roce "pauzírovat", než aby strávil další sezónu na chvostu startovního pole. Takový přístup odsuzuje dvojnásobný mistr světa Mika Håkkinen, jenž si Španěla vzal na paškál ve finském deníku Ilta Sanomat: "Pokud vývoj motoru trvá dlouho, je to pro pilota frustrující doba. Ostatně si to pamatuju z vlastní zkušenosti, když Mercedes začal dodávat motory McLarenu. Ovšem zvláště se současnými pravidly není možné očekávat, že se vývoj pohonné jednotky v každém závodě posune o velký kus kupředu."
Finský pilot působil v McLarenu od roku 1993, kdy měl nahradit Ayrtona Sennu. Brazilec si však na poslední chvíli rozmyslel svou roční pauzu a Mika se stal nejlépe placeným testovacím pilotem. Nakonec byl pro slabé výsledky "odejit" Michael Andretti a Håkkinen se dočkal v závěru sezóny postu závodního pilota. Po osmi plných sezónách a mistrovských titulech v letech 1998 a 1999 se rodák z Helsinek s McLarenem - i formulí 1 - rozloučil.
"Já sám na své první vítězství čekal sedm let. Jistě, Alonso je dvojnásobným mistrem světa, ale sedí v McLarenu poháněném Hondou něco přes půl roku a už si stěžuje na dodavatele motoru. Někdo by mu měl připomenout, že moc dobře věděl, jakou výzvu přijímá," není Håkkinen spokojen s Alonsovým přístupem.
Také Niki Lauda v časopisu Blick přiložil své polínko na doutnající hraničku: "Doufám, že se u McLarenu nedopustí stejné chyby jako Red Bull a Renault, když se jim přestalo dařit. Tým od Hondy v prvním roce očekával určitě víc, ale platí tu i vice versa. Stejně jako Mercedes ve svých začátcích se Schumacherem a Rosbergem i tady potřebují obě strany víc času. Ve formuli 1 zkrátka neexistuje žádná záruka úspěchu," dodává trojnásobný mistr světa.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.