Občas to je se vztahy jezdců a týmů v F1 jako u věštkyně na trhu - požádejte papouška, aby vám zobanem vytáhl z krabičky "planetu", z níž se snad konečně dozvíte, jak se věci mají a hlavně budou mít.
Podobně to totiž vypadá u McLarenu - bez jakékoli snahy tuto motoristickou legendu zesměšňovat. Kolem něj se stále vrší plno dohadů a spekulací, že bychom pomalu potřebovali vlastní rubriku. Sotva totiž Romain Grosjean avizoval své spojení s Haas F1 Team, objevila se zpráva, že by Button mohl od McLarenu odejít k Renaultu. Bez ohledu na to, že konečné převzetí stáje Lotus ze strany francouzské automobilky ještě neproběhlo.
Mluvčí McLarenu však tuto verzi rázně popřel. "To je naprostý nesmysl," reagoval, ovšem nemohl skrýt značně zamotané vztahy a kupu protichůdných tvrzení. Button prohlašuje, že chce vzít záležitosti do svých rukou a pokud se nedohodne u McLarenu, tak z F1 odejde, Dennis poté oznámí, že Jenson v týmu zůstane, ten tuto zprávu dementuje s tím, že mu jde o to jezdit v konkurenceschopném voze. Jonathan Noble poté zveřejní informaci, že pokud Button hodlá odejít (lhostejno kam), nebude mu v tom tým nijak bránit. Pořád se v tom lze orientovat, ale už to místy připomíná Jeníčka a Mařenku v hustém lese, přičemž vysoký strom za účelem vyhledání světýlka není v dohledu.
Zvláště poté, kdy Button pro Speed Week prohlásil: "Pokud budu v F1 i v roce 2016, tak jedině v McLarenu. Po tolika vzájemných by mi nepřipadalo dobré jít někam jinam." Takže možnost, že veterán a poslední gentleman formule 1, jak ho nazval Niki Lauda, může také po šestnácti letech tuto kategorii definitivně opustit, nadále zůstává reálnou.
Španělský tisk přispěchal se svou trochou do mlýna prohlášením, že Fernando Alonso by mohl v následujícím roce "pauzírovat", než aby strávil další sezónu na chvostu startovního pole. Takový přístup odsuzuje dvojnásobný mistr světa Mika Håkkinen, jenž si Španěla vzal na paškál ve finském deníku Ilta Sanomat: "Pokud vývoj motoru trvá dlouho, je to pro pilota frustrující doba. Ostatně si to pamatuju z vlastní zkušenosti, když Mercedes začal dodávat motory McLarenu. Ovšem zvláště se současnými pravidly není možné očekávat, že se vývoj pohonné jednotky v každém závodě posune o velký kus kupředu."
Finský pilot působil v McLarenu od roku 1993, kdy měl nahradit Ayrtona Sennu. Brazilec si však na poslední chvíli rozmyslel svou roční pauzu a Mika se stal nejlépe placeným testovacím pilotem. Nakonec byl pro slabé výsledky "odejit" Michael Andretti a Håkkinen se dočkal v závěru sezóny postu závodního pilota. Po osmi plných sezónách a mistrovských titulech v letech 1998 a 1999 se rodák z Helsinek s McLarenem - i formulí 1 - rozloučil.
"Já sám na své první vítězství čekal sedm let. Jistě, Alonso je dvojnásobným mistrem světa, ale sedí v McLarenu poháněném Hondou něco přes půl roku a už si stěžuje na dodavatele motoru. Někdo by mu měl připomenout, že moc dobře věděl, jakou výzvu přijímá," není Håkkinen spokojen s Alonsovým přístupem.
Také Niki Lauda v časopisu Blick přiložil své polínko na doutnající hraničku: "Doufám, že se u McLarenu nedopustí stejné chyby jako Red Bull a Renault, když se jim přestalo dařit. Tým od Hondy v prvním roce očekával určitě víc, ale platí tu i vice versa. Stejně jako Mercedes ve svých začátcích se Schumacherem a Rosbergem i tady potřebují obě strany víc času. Ve formuli 1 zkrátka neexistuje žádná záruka úspěchu," dodává trojnásobný mistr světa.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.