Jak známo, tlak vzbuzuje protitlak. A bylo by bláhové si myslet, že Bernie Ecclestone nějakou akci namířenou jakýmkoli způsobem proti němu samému či nějaké jeho společnosti přejde bez povšimnutí. Tak se stalo i v případě stížnosti Force India a Sauberu.
Jak jsme informovali, oba týmy žalují Bernie Ecclestonea a potažmo i CVC Capital Partners pro nekalou hospodářskou soutěž v Bruselu. Záměrem je dosáhnout prostřednictvím EU spravedlivější přerozdělení prize money. Ecclestone však zůstává klidný.
"Nikdy jsme nikoho ani neodrazovali ani nepřesvědčovali. EU tu je pro podobné věci, týmy to prostě zkusí, když uspějí, je to dobré, když ne, nic je to nebude stát," glosuje Ecclestone snahu Force India a Sauberu. Pokud EU zahájí šetření a zjistí, že F1 zneužila své pravomoci, může být pokutována sumou rovnající se 10 % z celkového obratu (v loňském roce činil 1,06 miliardy liber) a navíc mohou být požadovány změny ve struktuře společnosti.
Ecclestone se tváří nezaujatě a necítí žádnou zášť ke zmíněným týmům ohledně jejich snahy dosáhnout lepšího finančního ohodnocení. "Pointa je v tom, že tyto týmy tvrdí, že dáváme některým lidem hodně peněz a o to méně těm ostatním. Ale všichni s tím byli seznámeni dopředu, kolik kdo dostane, protože podepsali jasné kontrakty. Teď se na ně někdo podívá a buď je označí za platné a my se jimi budeme řídit, nebo za neplatné, a pak tedy musí být změněny. Z našeho pohledu ale nedojde k žádnému rozdílu," tvrdí Ecclestone.
Nijak nebyl překvapen stížností obou týmů, byl s dostatečným předstihem informován, což mu také umožnilo upozornit výkonného ředitele CVC Donalda Mackenzieho. "Varoval jsem ho, že k tomu dojde, takže sdílí mé pocity. Není zklamaný nebo naštvaný. Prostě jsme o tom věděli dopředu, takže to není pro nás žádné drama," dodává Ecclestone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.