Jak známo, tlak vzbuzuje protitlak. A bylo by bláhové si myslet, že Bernie Ecclestone nějakou akci namířenou jakýmkoli způsobem proti němu samému či nějaké jeho společnosti přejde bez povšimnutí. Tak se stalo i v případě stížnosti Force India a Sauberu.
Jak jsme informovali, oba týmy žalují Bernie Ecclestonea a potažmo i CVC Capital Partners pro nekalou hospodářskou soutěž v Bruselu. Záměrem je dosáhnout prostřednictvím EU spravedlivější přerozdělení prize money. Ecclestone však zůstává klidný.
"Nikdy jsme nikoho ani neodrazovali ani nepřesvědčovali. EU tu je pro podobné věci, týmy to prostě zkusí, když uspějí, je to dobré, když ne, nic je to nebude stát," glosuje Ecclestone snahu Force India a Sauberu. Pokud EU zahájí šetření a zjistí, že F1 zneužila své pravomoci, může být pokutována sumou rovnající se 10 % z celkového obratu (v loňském roce činil 1,06 miliardy liber) a navíc mohou být požadovány změny ve struktuře společnosti.
Ecclestone se tváří nezaujatě a necítí žádnou zášť ke zmíněným týmům ohledně jejich snahy dosáhnout lepšího finančního ohodnocení. "Pointa je v tom, že tyto týmy tvrdí, že dáváme některým lidem hodně peněz a o to méně těm ostatním. Ale všichni s tím byli seznámeni dopředu, kolik kdo dostane, protože podepsali jasné kontrakty. Teď se na ně někdo podívá a buď je označí za platné a my se jimi budeme řídit, nebo za neplatné, a pak tedy musí být změněny. Z našeho pohledu ale nedojde k žádnému rozdílu," tvrdí Ecclestone.
Nijak nebyl překvapen stížností obou týmů, byl s dostatečným předstihem informován, což mu také umožnilo upozornit výkonného ředitele CVC Donalda Mackenzieho. "Varoval jsem ho, že k tomu dojde, takže sdílí mé pocity. Není zklamaný nebo naštvaný. Prostě jsme o tom věděli dopředu, takže to není pro nás žádné drama," dodává Ecclestone.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.