Jak známo, tlak vzbuzuje protitlak. A bylo by bláhové si myslet, že Bernie Ecclestone nějakou akci namířenou jakýmkoli způsobem proti němu samému či nějaké jeho společnosti přejde bez povšimnutí. Tak se stalo i v případě stížnosti Force India a Sauberu.
Jak jsme informovali, oba týmy žalují Bernie Ecclestonea a potažmo i CVC Capital Partners pro nekalou hospodářskou soutěž v Bruselu. Záměrem je dosáhnout prostřednictvím EU spravedlivější přerozdělení prize money. Ecclestone však zůstává klidný.
"Nikdy jsme nikoho ani neodrazovali ani nepřesvědčovali. EU tu je pro podobné věci, týmy to prostě zkusí, když uspějí, je to dobré, když ne, nic je to nebude stát," glosuje Ecclestone snahu Force India a Sauberu. Pokud EU zahájí šetření a zjistí, že F1 zneužila své pravomoci, může být pokutována sumou rovnající se 10 % z celkového obratu (v loňském roce činil 1,06 miliardy liber) a navíc mohou být požadovány změny ve struktuře společnosti.
Ecclestone se tváří nezaujatě a necítí žádnou zášť ke zmíněným týmům ohledně jejich snahy dosáhnout lepšího finančního ohodnocení. "Pointa je v tom, že tyto týmy tvrdí, že dáváme některým lidem hodně peněz a o to méně těm ostatním. Ale všichni s tím byli seznámeni dopředu, kolik kdo dostane, protože podepsali jasné kontrakty. Teď se na ně někdo podívá a buď je označí za platné a my se jimi budeme řídit, nebo za neplatné, a pak tedy musí být změněny. Z našeho pohledu ale nedojde k žádnému rozdílu," tvrdí Ecclestone.
Nijak nebyl překvapen stížností obou týmů, byl s dostatečným předstihem informován, což mu také umožnilo upozornit výkonného ředitele CVC Donalda Mackenzieho. "Varoval jsem ho, že k tomu dojde, takže sdílí mé pocity. Není zklamaný nebo naštvaný. Prostě jsme o tom věděli dopředu, takže to není pro nás žádné drama," dodává Ecclestone.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.