Nejspíš skončil čas úsměvů a ujišťování o vzájemném respektu. Fernando Alonso, ale i Jenson Button odpálili nálož na nejcitlivějším možném místě - při Grand Prix Japonska, a to pod dohledem špiček Honda Motor Co.
Kdy se vlastně zářný vztah McLarenu a Hondy, který na přelomu 80. a 90. let učinil z týmu šéfovaného Ronem Dennisem továrnu na vítězné Grand Prix, začal rozpadat? Bylo to už při jarních testech? Nebo je na vině letní oznámení ze strany McLarenu, že by Honda měla do svého středu angažovat evropské specialisty? Každopádně vše vygradovalo široce komentovanou radiovou komunikací Fernanda Alonsa ohledně úrovně motoru. Button si pak přisadil mimo hlavní pozornost v éteru, když označil spojení McLaren Honda jako samuraje bez meče.
Napětí v týmu je znát. Button hrozí ukončením kariéry (v čemž ale hraje i podstatný rozdíl handrkování s Dennisem o výši gáže), podle Briatoreho je i Alonso otráven tím, že chce vyhrávat a místo toho bojuje o lepší pozice se saubery - a pokud to takhle půjde dál, může změnit působiště. Nenechme se mást různými řečmi o šťastných chvílích v týmu - F1 je divadlo, které potřebuje mít krásné kulisy a vzbuzovat dojem, že všichni jsou na vrcholu blaha, že právě v ní mohou působit.
Jasuhisa Araj se domnívá, že je (řečeno slovy Mirka Dušína) nečestné a nesportovní házet všechnu vinu jen na hlavu Hondy. Pro španělský El País uvedl: "Komunikace mezi McLarenem a Hondou je velmi dobrá, den ode dne lepší. Ne zcela jsem pochopil obviňování a útoky v poslední době, zejména na Monze, kde dosáhly třetího stupně," připomněl Araj reakce zejména ze strany britských reportérů, zda by se neměl McLarenu omluvit za "žalostné pohonné jednotky" a byl dokonce nabádán, zda by neměl zvážit ukončení celého projektu.
"Honda si je vědoma rozdílu ve srovnání s top týmy; víme, co chceme udělat a na čem zapracovat, ale cítím lítost a smutek, že by vina měla ležet jen na našich bedrech," prohlásil Araj. Na otázku, zda cítí ze strany McLarenu podporu, s tradiční zdvořilostí odpověděl: "Z technického hlediska ano. Ale, pokud se vrátím k událostem z Monzy, rozhořčení tisku by nemělo dosáhnout takové úrovně. Jsme ze situace rovněž zklamaní, ale taková negativita nám nijak nepomůže."
Na další otázku, zda Honda od McLarenu čekala více, Araj reagoval: "Upřímně řečeno, ano. Tým má odpovědnost, aby nedošlo k podobným situacím. Spolupracujeme a děláme vše pro to, abychom udrželi jednotu a nevytvářeli konfliktní situace. My ke všemu vždy přistupovali otevřeně se snahou vysvětlit, co je třeba zlepšit. Poslední události nemají týmový charakter a rozhodně neměly být prezentovány veřejně."
Araj také připustil, že při pohledu zpět by možná bylo lepší, kdyby Honda na své pohonné jednotce pracovala letos v ústraní než přímo na scéně F1. "Věděli jsme, že to bude hodně obtížné, ale zároveň nám naše působení v sezóně 2015 umožnilo se plno věcí naučit. Ale všechna odpovědnost nepadá jen na motor. Projekt trpí obdobně i co se týče podvozku."
Nicméně Araj připustil, že zatímco spalovací motor je na dobré úrovni, největší rezervy jsou v systému rekuperace energie. Tento problém se nejvíc projevuje na tratích jako je Suzuka, piloti tam oproti konkurenci mohou postrádat až 160 koní výkonu. "Vyřešit tento problém letos bude obtížné, protože to vyžaduje re-design. Ale mohu říci, že už na věci pracujeme s ohledem na příští sezónu." dodal Araj.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.