Jestliže první část pátečního programu pojali někteří jezdci vysloveně symbolicky a za hodinu a půl odkroužili maximálně pět kol, Bottas se opravdu snažil - pilnější než on byl v prvním tréninku jen jeho krajan Räikkönen.
Finský pilot byl viditelně zklamaný dosaženými časy a tempem, které ho vyneslo na 10. místo ze dvanácti pilotů, kterým byl zaznamenán měřený čas. Ze čtyř měřených kol třikrát neprolomil hranici 1:55,0 (1:55,761; 1:55,754 a 1:55,274). Třetím pokusem zajel své maximum, ale i tak ztrácel 4,53 vteřin na prvního Sainze.
Dalo by se říci, že výsledky byly ovlivněny množstvím vody na trati a optimálním načasováním použití pneumatik intermediate, což byl právě případ Španěla, který dvacet minut před koncem využil menší dešťové intenzity, ale Bottas, jenž po jednom instalačním kole na mokrých pneumatikách zkoušel pouze intermediate, vyjádřil nespokojenost s ovladatelností williamsu v deštivých podmínkách.
"Hlavním problémem byla nedotáčivost, i když jsme ji trochu eliminovali. Největší potíže mám v zatáčkách. Zkoušeli jsme různé možnosti, když jsem vyjel na trať se starší sadou a jiným nastavením, čas se podařilo vylepšit, takže to by mohl být směr, kterým jít. Tenhle vůz je vytvořen pro suché podmínky. Víc opravdu nemohu říci, musíme vyhodnotit situaci a pořádně všechno prohlédnout," popisoval zkušenosti z prvního tréninku Bottas.
Nedotáčivost značně poznamenala přední pneumatiky; Bottas nechtěl ubírat další z přidělených sad, proto v druhém tréninku jenom sledoval své kolegy a odpočíval. "Objeli jsme pár kol v prvním tréninku, pro druhý by přední pneumatiky byly ve velice špatném stavu. Nebyl důvod se vydat na trať, abychom se dozvěděli něco, co už víme, takže jsem ušetřil nějaké pneumatiky. Další použitá sada by nám nic nového nedala," komentoval Bottas svou absenci s tím, že neúčast v druhém tréninku nepovažuje za nejlepší řešení, ale nic jiného mu vlastně nezbývalo.
"Všechny sady, které v tréninku používáme, jsou stejné pro celý závodní víkend, což je do jisté míry ošidné. Potřebovali bychom zjistit mnohem více o chování vozu na mokru, ale nechtěli jsme riskovat," uzavírá Bottas s tím, že se ocitá na tenkém ledě nejistoty, protože chování Williamsu na mokru je pro něj pořád záhadou.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.