Jestliže první část pátečního programu pojali někteří jezdci vysloveně symbolicky a za hodinu a půl odkroužili maximálně pět kol, Bottas se opravdu snažil - pilnější než on byl v prvním tréninku jen jeho krajan Räikkönen.
Finský pilot byl viditelně zklamaný dosaženými časy a tempem, které ho vyneslo na 10. místo ze dvanácti pilotů, kterým byl zaznamenán měřený čas. Ze čtyř měřených kol třikrát neprolomil hranici 1:55,0 (1:55,761; 1:55,754 a 1:55,274). Třetím pokusem zajel své maximum, ale i tak ztrácel 4,53 vteřin na prvního Sainze.
Dalo by se říci, že výsledky byly ovlivněny množstvím vody na trati a optimálním načasováním použití pneumatik intermediate, což byl právě případ Španěla, který dvacet minut před koncem využil menší dešťové intenzity, ale Bottas, jenž po jednom instalačním kole na mokrých pneumatikách zkoušel pouze intermediate, vyjádřil nespokojenost s ovladatelností williamsu v deštivých podmínkách.
"Hlavním problémem byla nedotáčivost, i když jsme ji trochu eliminovali. Největší potíže mám v zatáčkách. Zkoušeli jsme různé možnosti, když jsem vyjel na trať se starší sadou a jiným nastavením, čas se podařilo vylepšit, takže to by mohl být směr, kterým jít. Tenhle vůz je vytvořen pro suché podmínky. Víc opravdu nemohu říci, musíme vyhodnotit situaci a pořádně všechno prohlédnout," popisoval zkušenosti z prvního tréninku Bottas.
Nedotáčivost značně poznamenala přední pneumatiky; Bottas nechtěl ubírat další z přidělených sad, proto v druhém tréninku jenom sledoval své kolegy a odpočíval. "Objeli jsme pár kol v prvním tréninku, pro druhý by přední pneumatiky byly ve velice špatném stavu. Nebyl důvod se vydat na trať, abychom se dozvěděli něco, co už víme, takže jsem ušetřil nějaké pneumatiky. Další použitá sada by nám nic nového nedala," komentoval Bottas svou absenci s tím, že neúčast v druhém tréninku nepovažuje za nejlepší řešení, ale nic jiného mu vlastně nezbývalo.
"Všechny sady, které v tréninku používáme, jsou stejné pro celý závodní víkend, což je do jisté míry ošidné. Potřebovali bychom zjistit mnohem více o chování vozu na mokru, ale nechtěli jsme riskovat," uzavírá Bottas s tím, že se ocitá na tenkém ledě nejistoty, protože chování Williamsu na mokru je pro něj pořád záhadou.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.