Philippe Bianchi strávil u svého syna po jeho fatální havárii při Grand Prix Japonska 2014 nemálo času, ale neviděl jeho osud optimisticky. Nyní poskytl rozhovor televizní stanici BBC ohledně svých pocitů a dojmů.
Ani rok po incidentu Julese Bianchiho na okruhu v Suzuce jeho otec není schopen se dívat na jakýkoli závod formule 1. Bolest ze ztráty syna je natolik velká, že je to pro ně příliš obtížné. "Za pár měsíců nebo několik let se na Grand Prix znovu podívám, ale v tuto chvíli bych to nezvládl," říká Bianchi otec.
"Je to těžká chvíle, bude to rok od Julesovy nehody, takže tenhle víkend bude pro mě a mou rodinu nesmírně náročný. Jules nám stále velice chybí, rodině, fanouškům, přátelům..." vysvětluje Philippe a dodává, že se doposud nedonutil k tomu, aby si prohlédl video zachycující tragický okamžik Bianchiho, když narazil do vyprošťovacího jeřábu. "Nevím, přesně, jak se to stalo, nechci to video vidět. Možná se podívám za měsíc, dva nebo šest, kdo ví? Nikdy jsem tu nehodu neviděl, tak o ní ani nic nemohu říci, nedokážu se přimět k tomu, abych se podíval."
Jules Bianchi strávil devět měsíců v kómatu. Philippe prý záhy pochopil, že šance na uzdravení jeho syna jsou mizivé. O to těžší bylo si takovou věc uvědomit, když trávil v jeho blízkosti hodně času: "Když k němu chodíte měsíce a vidíte, že jeho stav je pořád stejný, v tu chvíli vám dojde, že je to konec, zranění jsou natolik vážná, že šance na uzdravení neexistuje," popisuje situaci Philippe Bianchi. "Podle mého názoru byla rozhodující poranění hlavy a s tím související poškození mozku. Pokud by šlo jen o fyzickou újmu, tam by měl Jules šanci, protože měl vynikající fyzický fond."
Philippe Bianchi se zamýšlí nad založením nadace připomínající jeho syna, která by pomáhala mladým pilotům. "Motoristickému sportu se věnoval Jules od svých tří let, kdy začal jezdit na motokárové dráze. Byl to jeho život a on ho miloval. Chci aby nadace pomohla mladým adeptům třeba v motokárách - těm, co nemají peníze a potřebují někoho, aby jim dal šanci.
Mluvil jsem s mnoha piloty F1 a jsem si jist, že pomohou, protože všech se tato dramatická událost hodně dotýká. Mám ohlasy, že spousta lidí mi chce v tomto směru pomoci - samotní piloti i sponzoři. Proto věřím, že můžeme udělat něco záslužného, co ponese Julesovo jméno," dodává Philippe Bianchi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.