Philippe Bianchi strávil u svého syna po jeho fatální havárii při Grand Prix Japonska 2014 nemálo času, ale neviděl jeho osud optimisticky. Nyní poskytl rozhovor televizní stanici BBC ohledně svých pocitů a dojmů.
Ani rok po incidentu Julese Bianchiho na okruhu v Suzuce jeho otec není schopen se dívat na jakýkoli závod formule 1. Bolest ze ztráty syna je natolik velká, že je to pro ně příliš obtížné. "Za pár měsíců nebo několik let se na Grand Prix znovu podívám, ale v tuto chvíli bych to nezvládl," říká Bianchi otec.
"Je to těžká chvíle, bude to rok od Julesovy nehody, takže tenhle víkend bude pro mě a mou rodinu nesmírně náročný. Jules nám stále velice chybí, rodině, fanouškům, přátelům..." vysvětluje Philippe a dodává, že se doposud nedonutil k tomu, aby si prohlédl video zachycující tragický okamžik Bianchiho, když narazil do vyprošťovacího jeřábu. "Nevím, přesně, jak se to stalo, nechci to video vidět. Možná se podívám za měsíc, dva nebo šest, kdo ví? Nikdy jsem tu nehodu neviděl, tak o ní ani nic nemohu říci, nedokážu se přimět k tomu, abych se podíval."
Jules Bianchi strávil devět měsíců v kómatu. Philippe prý záhy pochopil, že šance na uzdravení jeho syna jsou mizivé. O to těžší bylo si takovou věc uvědomit, když trávil v jeho blízkosti hodně času: "Když k němu chodíte měsíce a vidíte, že jeho stav je pořád stejný, v tu chvíli vám dojde, že je to konec, zranění jsou natolik vážná, že šance na uzdravení neexistuje," popisuje situaci Philippe Bianchi. "Podle mého názoru byla rozhodující poranění hlavy a s tím související poškození mozku. Pokud by šlo jen o fyzickou újmu, tam by měl Jules šanci, protože měl vynikající fyzický fond."
Philippe Bianchi se zamýšlí nad založením nadace připomínající jeho syna, která by pomáhala mladým pilotům. "Motoristickému sportu se věnoval Jules od svých tří let, kdy začal jezdit na motokárové dráze. Byl to jeho život a on ho miloval. Chci aby nadace pomohla mladým adeptům třeba v motokárách - těm, co nemají peníze a potřebují někoho, aby jim dal šanci.
Mluvil jsem s mnoha piloty F1 a jsem si jist, že pomohou, protože všech se tato dramatická událost hodně dotýká. Mám ohlasy, že spousta lidí mi chce v tomto směru pomoci - samotní piloti i sponzoři. Proto věřím, že můžeme udělat něco záslužného, co ponese Julesovo jméno," dodává Philippe Bianchi.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.