Zpráva o vyšší koncentraci smogu nad asijskou metropolí zpočátku nevyvolávala žádné velké znepokojení, s podobnými potížemi se organizátoři Grand Prix potýkali už dříve. Později se však ukázalo, že situace je poněkud vážnější.
Vinu na zhoršení situace měli zemědělci na Sumatře, kteří řízenými požáry vypalují lesní porosty. Došlo tak ke zhoršení kvality ovzduší, kterou oficiální úřady hodnotily jako "nezdravou".
Většina pilotů doufá, že předpokládané tropické bouře dokáží vyčistit mizernou kvalitu. Liják by mohl rozptýlit kouřovou mlhu, která je důsledkem popela z vypalovaných prostor. Tento proces očekává i Jenson Button.
Britský pilot si nemyslí, že by smog smísený s částečkami popela a kouřem mohl představovat pro piloty nějaké zásadní problémy s viditelností na trati. Je také přesvědčen, že v případě nehody by nebylo nezbytné používat vrtulníků, protože nemocnice je v těsné blízkosti okruhu. Jediné, co mu dělá starost, je vdechování znečištěného ovzduší při samotném závodě.
"Obtížná je už jenom procházka po ulici. Cítíte přitom kouř, a co teprve když pojedete v autě plnou rychlostí, to se ho nadýcháte víc než dost," vyslovil své obavy Button ve sdělení pro agenturu Reuters v thajském letovisku Phuket. "To by mohl být opravdu vážný problém, něco jsem si o tom přečetl, proto doufám, že se situace v tomto bodě zlepší."
Můžeme si připomenout obdobné dva případy - v roce 1975 Walesan Tom Pryce při Grand Prix na Nürburgringu a o rok později Patrick Depailler v kanadském Mosportu byli postiženi unikajícími výfukovými výpary do kokpitu. Oba se jich nadýchali a málem závod nedokončili. Depailler dokonce po projetí cílem omdlel.
Problematicky nevidí situaci ani týmový manažer Sauberu Beat Zehnder. Podle jeho názoru se situace od prvního varování značně zlepšila. "Jak jsem vyrozuměl, první dva dny tohoto týdne byly extrémně špatné, ale teď už se podařilo regulovat požáry, tak by neměl být problém. Už jsme závodili i za horších podmínek - vzpomínám třeba na Mexiko 1989, kde kvůli smogu nebylo vidět dál než na 300 metrů. Tady to podle mě nemůže být horší."
Mohla by se o zlepšení podmínek postarat nějaká dešťová přeháňka? Podle meteorologů by byla jistější menší tropická bouře, jenže déšť se zatím Grand Prix Singapuru vyhýbá. Od prvního závodu v roce 2008 tu piloti vždy závodili na suchu. Proto si většina z nich přeje, aby tentokrát sprchlo. Button patří mezi ně.
"Je šílenost řídit F1 v dešti, na suchu, a je šílené ji řídit na okruhu jako je Singapur. Mokrý závod by byl velice těžký, ale byl by to jedinečný zážitek pro fanoušky kolem trati i u televize. Vozy ženoucí se po osvětlené trati v dešti s rozžhavenými brzdovými kotouči a plameny šlehajícími z výfuků, ti všechno v v závojích mlhoviny od zadních kol. Myslím, že by to mohla být skvělá podívaná. Jednoho dne se to povede a budeme mít skvělý závod na mokru. A možná to bude už letos," doufá mistr světa 2009 v přítomnost deště.
Ponechme Buttonovi jeho nadšení pro efektivní podívanou a raději si ani nechtějme položit otázku týkající se místy až hysterické obhajoby bezpečnosti. Možná ale tohle Jenson a někteří další za nebezpečné nepovažují, i když trať v Singapuru je pro kolize a nehody, vyplývající ze závodění nebo z jiných příčin, jako stvořená.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.