Smlouva mezi tradičním okruhem v Královském parku a FOM vyprší na konci tohoto roku. Ikona F1 a trať, na níž se v historii jelo nejvíc Grand Prix stále nemá jisté prodloužení kontraktu - hodlá pro to udělat maximum.
Otazníky nad okruhem, kde diváci viděli jedny z nejdramatičtějších závodů, ale také smrtelné nehody hraběte Wolfganga von Tripse či Ronnie Petersona přetrvávají. Ecclestone v průběhu letošního roku vstoupil do jednání se zástupci okruhu Imola a tím vlastně připomněl dávnou historii - byl to právě on, kdo v roce 1980 poprvé a naposledy sebral Monze pořádání italské Grand Prix právě na úkor Imoly.
Ve Spa Ecclestone nebyl ohledně nové smlouvy s Autodromo Nazionale di Monza optimistický: "V tuto chvíli nevím nic jistého. Se zástupci trati se setkám v září a doufám, že Monzu neztratíme. Šance na její udržení v kalendáři existuje." Je nutné podotknout, že mezi návrhy ohledně italského závodu je i varianta, že by se podobně jako v případě jiných zemí Monza a Imola v pořádání italské Grand Prix po roce střídaly.
Šéf Federace italského motorsportu (ACI) Angelo Sticchi Damiani nicméně v úterý prohlásil, že dohoda o účasti Monzy v seriálu F1 přinese ještě mnoho jednání. "Monza nesmí spoléhat jenom na to, že je dobře známá. Ohledně její historie je Bernie citlivý, ale musíme vzít v úvahu, že formule 1 je drahá a my musíme především splnit nutné finanční závazky. S trochou optimismu se domnívám, že to je možné zvládnout. Bernie chce konkrétní opatření a my mu je musíme navrhnout."
Prezident regionu Lombardie Roberto Maroni uvedl, že jeho vláda je ochotna s organizací pomoci a podílet se částkou 70 milionů eur určených na přeměnu infrastruktury okruhu v následujícím desetiletí. Nelze však z této sumy použít třeba jen část na uhrazení zvýšeného poplatku požadovaného FOM, což je v této chvíli jeden z hlavních bodů jednání mezi oběma stranami. "Nestojíme o to, abychom se střídali s tratěmi v Imole nebo Mugellu. Monza je dle mého názoru jediným možným místem pro konání Grand Prix Itálie." A Maroni neopomněl zažertovat i ohledně současné politické situace. "Spojené království nemá výhrady proti pozastavení Schengenské dohody, takže Bernie se do Itálie dostane jen v případě, že s Monzou podepíše smlouvu."
Do třaskavé atmosféry se pouštějí i další politici, italský premiér Matteo Renzi vyslovil svůj názor pro italské rádio RTL 102.5 značně ostře: "Formuli 1 nemohou vládnout jen peníze, nýbrž i tradice. Řekněme panu Ecclestoneovi jasně a nekompromisně: »Ruce pryč od Grand Prix Itálie na Monze«!" vyzval politik Ecclestonea, aby ponechal italský závod tam kde je.
Ecclestone podotkl, že dny dotovaných poplatků za ikonické Grand Prix jsou minulostí. "Letošní Grand Prix Itálie na Monze už je jistá, ale nikoli její budoucnost pro další ročníky. Smlouva je připravena a já budu jen rád, když se s lidmi z Monzy dohodnu. Po léta si na Autodromo dělali co chtěli, ale takhle už to nefunguje. Svět se změnil," uvedl Bernie pro list Corriere della Sera. Zároveň důrazně popřel, že by existovaly petice podepsané tisíci zastánců okruhu. "Shánět podpisy je velice snadné," dodal.
Ecclestone také zdůraznil, že zvýšené nároky uplatňované FOM jsou stejné pro Monzu i pro ostatní pořadatele evropských Grand Prix. "Nechci po nich víc než v dalších případech, všichni mají stejné povinnosti," dodává boss F1.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.