Causa Lotus má nesmírné množství překvapivých událostí, přitom by se měla chýlit ke svému zdárnému konci a nejpozději ve čtvrtek by mělo padnout definitivní rozhodnutí. Kolem týmu z Enstone se však dějí i jiné zajímavé věci.
Že byly vozy zadrženy exekutory v depu po Grand Prix Belgie až do čtvrtka je všeobecně známo. Nyní přinesl britský list The Times zprávu, že s ohledem na bídnou finanční situaci Lotusu sám Bernie Ecclestone vytáhl z kapsy pomocnou finanční ruku a údajně zaplatil čtyřem stovkám zaměstnanců v Enstone srpnovou mzdu. Podle odhadu médií by mělo jít o částku blížící se 1,5 milionu liber.
Navíc korespondent Kevin Eason zveřejnil zprávu, že finanční situace Lotusu je natolik neúnosná, že stále není zažehnáno nebezpečí jeho absence v Grand Prix Itálie. "Všechno je pod kontrolou," oponuje mu mluvčí týmu a své tvrzení dokládá faktem, že zaměstnanci už jsou na cestě do dějiště závodu.
Jedním z největších problémů Lotusu je spor s francouzským pilotem Charlesem Picem. Aby se situace ještě víc nekomplikovala a nedošlo k dalším problémům, Ecclestone se rozhodl vyrovnat mzdové nároky zaměstnanců. "Udělal jsem to, abych se ujistil, že nebudou další potíže a Lotus bude moci závodit ve Spa a teď, doufejme, i na Monze. Ale už je načase, aby se vyřešila záležitost s Renaultem," sdělil Ecclestone deníku The Times.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.