Causa Lotus má nesmírné množství překvapivých událostí, přitom by se měla chýlit ke svému zdárnému konci a nejpozději ve čtvrtek by mělo padnout definitivní rozhodnutí. Kolem týmu z Enstone se však dějí i jiné zajímavé věci.
Že byly vozy zadrženy exekutory v depu po Grand Prix Belgie až do čtvrtka je všeobecně známo. Nyní přinesl britský list The Times zprávu, že s ohledem na bídnou finanční situaci Lotusu sám Bernie Ecclestone vytáhl z kapsy pomocnou finanční ruku a údajně zaplatil čtyřem stovkám zaměstnanců v Enstone srpnovou mzdu. Podle odhadu médií by mělo jít o částku blížící se 1,5 milionu liber.
Navíc korespondent Kevin Eason zveřejnil zprávu, že finanční situace Lotusu je natolik neúnosná, že stále není zažehnáno nebezpečí jeho absence v Grand Prix Itálie. "Všechno je pod kontrolou," oponuje mu mluvčí týmu a své tvrzení dokládá faktem, že zaměstnanci už jsou na cestě do dějiště závodu.
Jedním z největších problémů Lotusu je spor s francouzským pilotem Charlesem Picem. Aby se situace ještě víc nekomplikovala a nedošlo k dalším problémům, Ecclestone se rozhodl vyrovnat mzdové nároky zaměstnanců. "Udělal jsem to, abych se ujistil, že nebudou další potíže a Lotus bude moci závodit ve Spa a teď, doufejme, i na Monze. Ale už je načase, aby se vyřešila záležitost s Renaultem," sdělil Ecclestone deníku The Times.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.