Pokud jde o jezdeckou sestavu, nechce Vijay Mallya nijak pospíchat. Diametrálně odlišně vidí indický spolumajitel týmu Force India okolnosti ohledně stavby vozu podle nových pravidel pro přespříští sezónu. Tam prý není nač čekat.
Mallya připouští, že vzhled vozů se zásadně změní, proto nemá smysl oddalovat přípravu na rok 2017: "To bude docela jiná hra. Zastávám názor, že vůz bude vlastně nutné zcela znovu »vymyslet«. A my začneme hodně brzo, abychom měli náskok."
Force India působí v F1 už osmou sezónu. Tým se sídlem v Silverstone překonal počáteční potíže týkající se nejen omezeného rozpočtu: už ve druhé sezóně zajel Giancarlo Fisichella prozatím jediné pole-position a získal první umístění na stupních vítězů (obojí v Belgii 2009). Nyní je stáj považována za stabilního člena středu pole - třikrát dosáhla šestého místa v Poháru konstruktérů. "Jsem rád, že máme tým se silným vedením, dobrou atmosférou, kvalitními piloty a věrnými zaměstnanci. To dělá náš tým kompaktním. Když lidé říkají, že jsme se dokázali zbavit vlastního závaží, beru to jako kompliment," dodává Mallya.
Úspěch není závislý na počtu lidíMallya dokládá, že úspěch týmu nemusí být vždy striktně v přímé úměře s vynaloženými prostředky, porovnává to s výdaji jiných týmů. "Máme čtyři stovky zaměstnanců a jsem přesvědčen, že abychom se posunuli na startovním roštu ještě víc kupředu, nebude nutné počet členů týmu zvdojnásobit. Chci být každým rokem lepší, ale domnívám se, že větší počet lidí k tomu nepovede. Pokud mi někdo bude tvrdit, že se posunu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů jen tehdy, když zaměstnám 600 lidí, nebudu souhlasit. Klidně to můžeme zvládnout i s našimi 380 pracovníky."
S nástupem B-specifikace vozu VJM08 svádí boj s Lotusem a Toro Rosso o pátou příčku v Poháru konstruktérů. Na tým z Enstone chybí Mallyově stájí pouhý bod. "Stanovil jsem nějaké cíle a šance na jejich splnění je velmi vysoká. Nebudu tvrdit, že ještě letos zaútočíme na čtvrtou příčku, ale nevidím důvod, proč bychom toho nemohli dosáhnout už v příštím roce," plánuje Mallya.
V Singapuru by měl tým nasadit další inovace, mělo by jít o komplexní vylepšení, protože Force India dává přednost celkovým úpravám než se zaměřit na jednu určitou oblast. "Vždy jsem naše inženýry nabádal, že si nemůžeme dovolit auto, které je na některých tratích vynikající a jinde se plouží za ostatními. Potřebujeme monopost konkurenceschopný ve všech směrem - jsem toho názoru, že tento cíl úspěšně plníme," končí Mallya.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.