Pokud jde o jezdeckou sestavu, nechce Vijay Mallya nijak pospíchat. Diametrálně odlišně vidí indický spolumajitel týmu Force India okolnosti ohledně stavby vozu podle nových pravidel pro přespříští sezónu. Tam prý není nač čekat.
Mallya připouští, že vzhled vozů se zásadně změní, proto nemá smysl oddalovat přípravu na rok 2017: "To bude docela jiná hra. Zastávám názor, že vůz bude vlastně nutné zcela znovu »vymyslet«. A my začneme hodně brzo, abychom měli náskok."
Force India působí v F1 už osmou sezónu. Tým se sídlem v Silverstone překonal počáteční potíže týkající se nejen omezeného rozpočtu: už ve druhé sezóně zajel Giancarlo Fisichella prozatím jediné pole-position a získal první umístění na stupních vítězů (obojí v Belgii 2009). Nyní je stáj považována za stabilního člena středu pole - třikrát dosáhla šestého místa v Poháru konstruktérů. "Jsem rád, že máme tým se silným vedením, dobrou atmosférou, kvalitními piloty a věrnými zaměstnanci. To dělá náš tým kompaktním. Když lidé říkají, že jsme se dokázali zbavit vlastního závaží, beru to jako kompliment," dodává Mallya.
Úspěch není závislý na počtu lidíMallya dokládá, že úspěch týmu nemusí být vždy striktně v přímé úměře s vynaloženými prostředky, porovnává to s výdaji jiných týmů. "Máme čtyři stovky zaměstnanců a jsem přesvědčen, že abychom se posunuli na startovním roštu ještě víc kupředu, nebude nutné počet členů týmu zvdojnásobit. Chci být každým rokem lepší, ale domnívám se, že větší počet lidí k tomu nepovede. Pokud mi někdo bude tvrdit, že se posunu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů jen tehdy, když zaměstnám 600 lidí, nebudu souhlasit. Klidně to můžeme zvládnout i s našimi 380 pracovníky."
S nástupem B-specifikace vozu VJM08 svádí boj s Lotusem a Toro Rosso o pátou příčku v Poháru konstruktérů. Na tým z Enstone chybí Mallyově stájí pouhý bod. "Stanovil jsem nějaké cíle a šance na jejich splnění je velmi vysoká. Nebudu tvrdit, že ještě letos zaútočíme na čtvrtou příčku, ale nevidím důvod, proč bychom toho nemohli dosáhnout už v příštím roce," plánuje Mallya.
V Singapuru by měl tým nasadit další inovace, mělo by jít o komplexní vylepšení, protože Force India dává přednost celkovým úpravám než se zaměřit na jednu určitou oblast. "Vždy jsem naše inženýry nabádal, že si nemůžeme dovolit auto, které je na některých tratích vynikající a jinde se plouží za ostatními. Potřebujeme monopost konkurenceschopný ve všech směrem - jsem toho názoru, že tento cíl úspěšně plníme," končí Mallya.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.