Už je to evergreen posledních dní, ale pokud má být středobodem F1 především bezpečnost, pak je třeba k defektům na vozech Rosberga a Vettela najít rozumné vysvětlení. Zdá se však, že to bude ještě nějakou dobu trvat.
Jen kratičké připomenutí událostí ze závodního víkendu v Grand Prix Belgie: Rosbergovi explodovala pravá zadní pneumatika v pátečním druhém tréninku při nájezdu do úseku Blanchimont, Vettela stihl defekt na stejné straně vozu v nedělním závodě v předposledním kole na začátku rovinky Kemmel, po výjezdu z Eau Rouge (Le Raidillon).
Pirelli tvrdí, že Rosbergův defekt nejspíše způsobil nějaký cizí předmět na trati, který pneumatiku poškodil; v případě Vettela viní tým z příliš riskantní strategie - Ferrari nechalo německého pilota jet na střední směsi více než polovinu závodu. K defektu došlo po 28 kolech, ovšem Pirelli deklarovalo výdrž této směsi až po 40 kol.
Znepokojivé je především další pátrání, o kterém informuje německý deník Bild. Dle jeho zprávy bylo na pneumatikách dalších pilotů během závodního víkendu zaznamenáno na 60 drobných poškození. "Přitom během předchozích deseti závodů před Spa to bylo celkem jen 85 defektů," zdůrazňuje Bild.
Prezident asociace pilotů GPDA Alex Wurz rovněž není spokojen s vysvětlením defektu na Vettelově voze. "Jako pilot nemohu přijmout názor, že se pneumatika na konci své životnosti takhle roztrhne," sdělil Rakušan britské BBC.
FIA už si nárokovala právo nařídit opatření ohledně pneumatik (čtěte zde). Mezi nimi by mělo být i stanovení maximální životnosti pneumatik v určité sadě. "Úzce spolupracujeme nejen s Ferrari, ale i s Pirelli, abychom na základě zjištěných faktů mohli přijmout příslušné změny," zveřejnil tiskový mluvčí FIA oficiální stanovisko pro Canal+.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.