Už je to evergreen posledních dní, ale pokud má být středobodem F1 především bezpečnost, pak je třeba k defektům na vozech Rosberga a Vettela najít rozumné vysvětlení. Zdá se však, že to bude ještě nějakou dobu trvat.
Jen kratičké připomenutí událostí ze závodního víkendu v Grand Prix Belgie: Rosbergovi explodovala pravá zadní pneumatika v pátečním druhém tréninku při nájezdu do úseku Blanchimont, Vettela stihl defekt na stejné straně vozu v nedělním závodě v předposledním kole na začátku rovinky Kemmel, po výjezdu z Eau Rouge (Le Raidillon).
Pirelli tvrdí, že Rosbergův defekt nejspíše způsobil nějaký cizí předmět na trati, který pneumatiku poškodil; v případě Vettela viní tým z příliš riskantní strategie - Ferrari nechalo německého pilota jet na střední směsi více než polovinu závodu. K defektu došlo po 28 kolech, ovšem Pirelli deklarovalo výdrž této směsi až po 40 kol.
Znepokojivé je především další pátrání, o kterém informuje německý deník Bild. Dle jeho zprávy bylo na pneumatikách dalších pilotů během závodního víkendu zaznamenáno na 60 drobných poškození. "Přitom během předchozích deseti závodů před Spa to bylo celkem jen 85 defektů," zdůrazňuje Bild.
Prezident asociace pilotů GPDA Alex Wurz rovněž není spokojen s vysvětlením defektu na Vettelově voze. "Jako pilot nemohu přijmout názor, že se pneumatika na konci své životnosti takhle roztrhne," sdělil Rakušan britské BBC.
FIA už si nárokovala právo nařídit opatření ohledně pneumatik (čtěte zde). Mezi nimi by mělo být i stanovení maximální životnosti pneumatik v určité sadě. "Úzce spolupracujeme nejen s Ferrari, ale i s Pirelli, abychom na základě zjištěných faktů mohli přijmout příslušné změny," zveřejnil tiskový mluvčí FIA oficiální stanovisko pro Canal+.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.