Domácí prostředí je pro Ferrari vždy vysoce prestižní záležitostí, z minulosti známe zvláštní projevy "náklonnosti" zdejších tifosi, jejichž podpora měla mezi vášní a nenávistí velmi úzkou hranici.
Právě kvůli bouřlivé atmosféře a chování diváků, u nějž je mezi nadšeným vlastenectvím a nenávistí velmi úzká hranice, dělá Ferrari vše proto, aby nezklamal. Proto tým deklaruje použití vývojových žetonů, ale zároveň vyloučil, že by na Monze nasadil "superspeciální" pohonnou jednotku. O jejím využití se už hovořilo, mělo by jít o zásadní počin ve snaze zlikvidovat odstup od Mercedesu, ale zatím se maranellští zaměří pouze na zvýšení výkonu, který zvláštní povaha trati v Královském parku vyžaduje.
"Na novém agregátu pracujeme, ale v Monze supermotor nečekejte. Můžeme využít nějaké žetony, ale nic velkého to nebude. Proto opakuji, nemluvme o žádné super pohonné jednotce," uvádí věc na pravou míru Maurizio Arrivabene.
Ferrari oprášilo starší aerodynamický koncept, jehož povaha vyhovovala trati v Belgii. A protože i Monza je obdobného ražení, tým u ní setrvá. "Je dobře známo, že Monza a Spa jsou navzájem podobné trati, takže mohou našemu autu sedět. Rozhodně jsme nic nevzdali, žádný ručník v ringu neuvidíte, nejedeme na Monzu s poraženeckou náladou. Na druhou stranu je nám jasné, že Mercedes půjde těžko porazit. Je to italská Grand Prix, úspěch je tu téměř povinný, ale nemá smysl podvádět fanoušky nereálnými řečmi, raději jim řeknu věci tak, jak se mají. Bylo by úžasné vytáhnout nějakého králíka z klobouku a překvapit, ale držme se raději oběma nohama na zemi," dodává Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.