Domácí prostředí je pro Ferrari vždy vysoce prestižní záležitostí, z minulosti známe zvláštní projevy "náklonnosti" zdejších tifosi, jejichž podpora měla mezi vášní a nenávistí velmi úzkou hranici.
Právě kvůli bouřlivé atmosféře a chování diváků, u nějž je mezi nadšeným vlastenectvím a nenávistí velmi úzká hranice, dělá Ferrari vše proto, aby nezklamal. Proto tým deklaruje použití vývojových žetonů, ale zároveň vyloučil, že by na Monze nasadil "superspeciální" pohonnou jednotku. O jejím využití se už hovořilo, mělo by jít o zásadní počin ve snaze zlikvidovat odstup od Mercedesu, ale zatím se maranellští zaměří pouze na zvýšení výkonu, který zvláštní povaha trati v Královském parku vyžaduje.
"Na novém agregátu pracujeme, ale v Monze supermotor nečekejte. Můžeme využít nějaké žetony, ale nic velkého to nebude. Proto opakuji, nemluvme o žádné super pohonné jednotce," uvádí věc na pravou míru Maurizio Arrivabene.
Ferrari oprášilo starší aerodynamický koncept, jehož povaha vyhovovala trati v Belgii. A protože i Monza je obdobného ražení, tým u ní setrvá. "Je dobře známo, že Monza a Spa jsou navzájem podobné trati, takže mohou našemu autu sedět. Rozhodně jsme nic nevzdali, žádný ručník v ringu neuvidíte, nejedeme na Monzu s poraženeckou náladou. Na druhou stranu je nám jasné, že Mercedes půjde těžko porazit. Je to italská Grand Prix, úspěch je tu téměř povinný, ale nemá smysl podvádět fanoušky nereálnými řečmi, raději jim řeknu věci tak, jak se mají. Bylo by úžasné vytáhnout nějakého králíka z klobouku a překvapit, ale držme se raději oběma nohama na zemi," dodává Arrivabene.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.