Domácí prostředí je pro Ferrari vždy vysoce prestižní záležitostí, z minulosti známe zvláštní projevy "náklonnosti" zdejších tifosi, jejichž podpora měla mezi vášní a nenávistí velmi úzkou hranici.
Právě kvůli bouřlivé atmosféře a chování diváků, u nějž je mezi nadšeným vlastenectvím a nenávistí velmi úzká hranice, dělá Ferrari vše proto, aby nezklamal. Proto tým deklaruje použití vývojových žetonů, ale zároveň vyloučil, že by na Monze nasadil "superspeciální" pohonnou jednotku. O jejím využití se už hovořilo, mělo by jít o zásadní počin ve snaze zlikvidovat odstup od Mercedesu, ale zatím se maranellští zaměří pouze na zvýšení výkonu, který zvláštní povaha trati v Královském parku vyžaduje.
"Na novém agregátu pracujeme, ale v Monze supermotor nečekejte. Můžeme využít nějaké žetony, ale nic velkého to nebude. Proto opakuji, nemluvme o žádné super pohonné jednotce," uvádí věc na pravou míru Maurizio Arrivabene.
Ferrari oprášilo starší aerodynamický koncept, jehož povaha vyhovovala trati v Belgii. A protože i Monza je obdobného ražení, tým u ní setrvá. "Je dobře známo, že Monza a Spa jsou navzájem podobné trati, takže mohou našemu autu sedět. Rozhodně jsme nic nevzdali, žádný ručník v ringu neuvidíte, nejedeme na Monzu s poraženeckou náladou. Na druhou stranu je nám jasné, že Mercedes půjde těžko porazit. Je to italská Grand Prix, úspěch je tu téměř povinný, ale nemá smysl podvádět fanoušky nereálnými řečmi, raději jim řeknu věci tak, jak se mají. Bylo by úžasné vytáhnout nějakého králíka z klobouku a překvapit, ale držme se raději oběma nohama na zemi," dodává Arrivabene.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.