Zpočátku to byla slovní přestřelka, obviňování a téměř válečný stav. Hlavy nyní vychladly a začíná se racionálně uvažovat. Obě strany podle nových prohlášení hodlají společně přijít na kloub důvodu, proč Vettelova potkal ve 42. kole Grand Prix Belgie defekt pravé zadní pneu.
Ferrari i Pirelli hodlají vést rozhovory, které jim umožní dojít k jasnému závěru. Pokračuje vyšetřování, proč vůbec k defektu na voze Ferrari došlo. Pirelli zastává názor, že závada je důsledkem opotřebované pneumatiky, na níž německý pilot absolvoval 28 kol, ovšem objevují se pochybnosti, zda právě tato skutečnost je klíčovým faktorem.
Vettel totiž dosahoval časů, které nikterak nenaznačovaly, že by došlo k zásadnímu výkonnostnímu poklesu daného pláště, stejně tak v záznamech dat u Ferrari nebylo prokázáno žádné kolísání teploty nebo tlaku v pneumatikách, proto neexistoval žádný náznak defektu. Navíc počáteční analýza zbylých tří pneumatik na Sebastianově voze neprokázala ani v jednom případě nadměrné opotřebení.
Objevují se i názory, že pokud by došlo k defektu v důvodu kritického ojetí pneumatiky, postihl by logicky nejvíce namáhanou straně vozu, což by v tomto případě byla přední levá pneumatika.
Šéf Pirelli Paul Hembery připustil, že s Ferrari bude italská firma intenzivě diskutovat, jakmile se objeví nové okolnosti. "Týmy činí rozhodnutí na základě dostupných dat, v tomto případě cítíme určitý nesoulad. Jenže to nejde jen tak konstatovat, naše spolupráce s Ferrari byla vždy dobrá, takže bude třeba si sednout ke společnému stolu a dojít k uspokojivému výsledku."
Maurizio Arrivabene se snažil "válce slov" vyhnout, třebaže si nemyslí, že by volbou strategie příliš riskovali. Má zájem na odhalení pravdy, i když je přesvědčen, že příčina Vettelova defektu je zřejmá: "Všechno chceme nejdřív s techniky zkontrolovat, hodláme hrát fair, protože na otevřeném nepřátelství s Pirelli nemáme zájem. Co se stalo, stalo se. Pokud na nás ale chce někdo útočit, budeme připraveni reagovat."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.