Zpočátku to byla slovní přestřelka, obviňování a téměř válečný stav. Hlavy nyní vychladly a začíná se racionálně uvažovat. Obě strany podle nových prohlášení hodlají společně přijít na kloub důvodu, proč Vettelova potkal ve 42. kole Grand Prix Belgie defekt pravé zadní pneu.
Ferrari i Pirelli hodlají vést rozhovory, které jim umožní dojít k jasnému závěru. Pokračuje vyšetřování, proč vůbec k defektu na voze Ferrari došlo. Pirelli zastává názor, že závada je důsledkem opotřebované pneumatiky, na níž německý pilot absolvoval 28 kol, ovšem objevují se pochybnosti, zda právě tato skutečnost je klíčovým faktorem.
Vettel totiž dosahoval časů, které nikterak nenaznačovaly, že by došlo k zásadnímu výkonnostnímu poklesu daného pláště, stejně tak v záznamech dat u Ferrari nebylo prokázáno žádné kolísání teploty nebo tlaku v pneumatikách, proto neexistoval žádný náznak defektu. Navíc počáteční analýza zbylých tří pneumatik na Sebastianově voze neprokázala ani v jednom případě nadměrné opotřebení.
Objevují se i názory, že pokud by došlo k defektu v důvodu kritického ojetí pneumatiky, postihl by logicky nejvíce namáhanou straně vozu, což by v tomto případě byla přední levá pneumatika.
Šéf Pirelli Paul Hembery připustil, že s Ferrari bude italská firma intenzivě diskutovat, jakmile se objeví nové okolnosti. "Týmy činí rozhodnutí na základě dostupných dat, v tomto případě cítíme určitý nesoulad. Jenže to nejde jen tak konstatovat, naše spolupráce s Ferrari byla vždy dobrá, takže bude třeba si sednout ke společnému stolu a dojít k uspokojivému výsledku."
Maurizio Arrivabene se snažil "válce slov" vyhnout, třebaže si nemyslí, že by volbou strategie příliš riskovali. Má zájem na odhalení pravdy, i když je přesvědčen, že příčina Vettelova defektu je zřejmá: "Všechno chceme nejdřív s techniky zkontrolovat, hodláme hrát fair, protože na otevřeném nepřátelství s Pirelli nemáme zájem. Co se stalo, stalo se. Pokud na nás ale chce někdo útočit, budeme připraveni reagovat."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.