Zpočátku to byla slovní přestřelka, obviňování a téměř válečný stav. Hlavy nyní vychladly a začíná se racionálně uvažovat. Obě strany podle nových prohlášení hodlají společně přijít na kloub důvodu, proč Vettelova potkal ve 42. kole Grand Prix Belgie defekt pravé zadní pneu.
Ferrari i Pirelli hodlají vést rozhovory, které jim umožní dojít k jasnému závěru. Pokračuje vyšetřování, proč vůbec k defektu na voze Ferrari došlo. Pirelli zastává názor, že závada je důsledkem opotřebované pneumatiky, na níž německý pilot absolvoval 28 kol, ovšem objevují se pochybnosti, zda právě tato skutečnost je klíčovým faktorem.
Vettel totiž dosahoval časů, které nikterak nenaznačovaly, že by došlo k zásadnímu výkonnostnímu poklesu daného pláště, stejně tak v záznamech dat u Ferrari nebylo prokázáno žádné kolísání teploty nebo tlaku v pneumatikách, proto neexistoval žádný náznak defektu. Navíc počáteční analýza zbylých tří pneumatik na Sebastianově voze neprokázala ani v jednom případě nadměrné opotřebení.
Objevují se i názory, že pokud by došlo k defektu v důvodu kritického ojetí pneumatiky, postihl by logicky nejvíce namáhanou straně vozu, což by v tomto případě byla přední levá pneumatika.
Šéf Pirelli Paul Hembery připustil, že s Ferrari bude italská firma intenzivě diskutovat, jakmile se objeví nové okolnosti. "Týmy činí rozhodnutí na základě dostupných dat, v tomto případě cítíme určitý nesoulad. Jenže to nejde jen tak konstatovat, naše spolupráce s Ferrari byla vždy dobrá, takže bude třeba si sednout ke společnému stolu a dojít k uspokojivému výsledku."
Maurizio Arrivabene se snažil "válce slov" vyhnout, třebaže si nemyslí, že by volbou strategie příliš riskovali. Má zájem na odhalení pravdy, i když je přesvědčen, že příčina Vettelova defektu je zřejmá: "Všechno chceme nejdřív s techniky zkontrolovat, hodláme hrát fair, protože na otevřeném nepřátelství s Pirelli nemáme zájem. Co se stalo, stalo se. Pokud na nás ale chce někdo útočit, budeme připraveni reagovat."
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.