Brazilský pilot odjížděl do Spa-Francorchamps s vyhlídkou na bodované umístění, ale po závodě stráveném spíš ve středu druhé desítky nakonec skončil na jedenáctém místě, a to jen díky Vettelovu defektu v předposledním kole.
Jako jednu z největších příčin neuspokojivého výsledku vidí Felipe Nasr problémy s brzdami, které už ho postihly několikrát během této sezóny. Zmínil se o tom už v prohlášení po závodě, ale pro korespondenta Livia Oricchia (Globo) popsal své zklamání mnohem šířeji.
"V podstatě jsem jel jen na třech kolech, protože vyvážení brzd bylo kompletně špatné. Stejné potíže jsem měl v Kanadě a Rakousku," rozčiloval se Nasr. Připomněl, že kvůli finančním potížím se tým pokoušel řešit situaci střídavým používáním výrobků firem Brembo a Carbon Industries, což ke kvalitě rozhodně nepřispělo.
Nasr si myslí, že s "trochou do mlýna" přispěla i méně kvalitní práce techniků v Hinwillu, kde tým sídlí: "Podepíšu se pod vše, co jsem řekl. Je nepřípustné, aby se v pěti závodů třikrát opakoval stejný problém!"
Technický šéf Sauberu Gianpaolo Dall'ara však tvrdí, že za problémem, který měl Brazilec v závodě, může nejspíš skrytá vada materiálu: "Felipe měl stejnou sadu disků ve volném tréninku i kvalifikaci, a na nic si nestěžoval, neměl žádné problémy. My si prostě nemůžeme dovolit koupit padesát sad disků jako některé týmy, a poté vyzkoušet, která z nich je nejlepší."
V Nasrově rozhořčení Dall'Ara také vidí souvislost s výkonem Marcuse Ericssona: "Když pilot vidí, že jeho týmový kolega nemá podobné problémy a je v pořadí před ním, pochopitelně má nepříjemný pocit."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.