Několik týdnů se o převzetí Lotusu ze strany Renaultu bralo jako téměř jasná věc. Ale jak se zpívá v jedné písni legendárního tria Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní, neb nikdy nikdo neví, co se může stát. A to platí i pro F1.
O "námluvách" mezi Renaultem a Lotusem se popsalo něco papíru a internetového prostoru. Transakci nahrával fakt, že opačná proměna proběhla před pěti lety, proto se nějak očekávalo, že půjde jen o návrat ke "starým časům". Jenže Lotus v poslední době čelí nemalým problémům, které se začaly vyostřovat nejdříve uvalením nucené zprávy, pak incidentem v Maďarsku, kde byly týmu dodány pneumatiky až 50 minut před prvním tréninkem (důvodem byly neuhrazené platby) a korunu všemu nasadil spor s Charlesem Picem v Belgii, v jehož důsledku trávili nemálo času v garáží týmu z Enstone exekutoři.
Přestože tým si připsal první pódiové umístění od Grand Prix USA 2013, velká radost panovala nejspíš jen na okruhu pro objektivy reportérů. Grosjean diplomaticky přechází potíže týmu výroky, že se soustředí na závodění, týmoví zástupci tvrdí, že mají vše pod kontrolou, ale maléry se jim doslova vrší pod rukama. A to může být jeden z důvodů, proč se Renault začíná ohlížet i jinde. Mediální stránka se prolíná s finanční a to jsou rozhodně nepřehlédnutelné faktory.
Otázkou zůstává, jak celou záležitost ovlivní spojení s Red Bullem. Také tady se tvrdí, že už je na stole návrh na ukončení smlouvy po letošní sezóně, ačkoliv ještě před několika týdny se obě strany ujišťovaly, že ročník 2016 absolvují podle podepsaných kontraktů. Do hry však vstoupil Mercedes a to je pro ctižádostivého majitele "Rudých býků" Dietricha Mateschitze něco daleko silnějšího než červená muleta. A nic na tom nemění, že se Red Bull v případě spojení s německou automobilkou stane pouhým "zákaznickým týmem".
Proto se začíná mohutně spekulovat, jak to všechno vlastně dopadne. Renault v současné době pohání jen Mateschitzovo království, takže pokud rozvod s Red Bullem a Toro Rosso vejde v platnost už před příští sezónou, neměla by francouzská automobilka ve startovním poli žádné zastoupení. I to je jeden z důvodů, proč se Renault poohlíží i jinde. Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa F1 a nynější emisar Renaultu, byl v rámci Grand Prix Belgie viděn v boxu stáje Force India a zahájil rozhovory se spolumajitelem stáje Vijay Mallyou. Dá se předpokládat, že nikoli jen o dodávkách motorů, protože tým disponuje Mercedesy. Může jít o seriózně míněnou nabídku a Lotus by pak měl další, opravdu hodně velký problém.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.