Několik týdnů se o převzetí Lotusu ze strany Renaultu bralo jako téměř jasná věc. Ale jak se zpívá v jedné písni legendárního tria Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní, neb nikdy nikdo neví, co se může stát. A to platí i pro F1.
O "námluvách" mezi Renaultem a Lotusem se popsalo něco papíru a internetového prostoru. Transakci nahrával fakt, že opačná proměna proběhla před pěti lety, proto se nějak očekávalo, že půjde jen o návrat ke "starým časům". Jenže Lotus v poslední době čelí nemalým problémům, které se začaly vyostřovat nejdříve uvalením nucené zprávy, pak incidentem v Maďarsku, kde byly týmu dodány pneumatiky až 50 minut před prvním tréninkem (důvodem byly neuhrazené platby) a korunu všemu nasadil spor s Charlesem Picem v Belgii, v jehož důsledku trávili nemálo času v garáží týmu z Enstone exekutoři.
Přestože tým si připsal první pódiové umístění od Grand Prix USA 2013, velká radost panovala nejspíš jen na okruhu pro objektivy reportérů. Grosjean diplomaticky přechází potíže týmu výroky, že se soustředí na závodění, týmoví zástupci tvrdí, že mají vše pod kontrolou, ale maléry se jim doslova vrší pod rukama. A to může být jeden z důvodů, proč se Renault začíná ohlížet i jinde. Mediální stránka se prolíná s finanční a to jsou rozhodně nepřehlédnutelné faktory.
Otázkou zůstává, jak celou záležitost ovlivní spojení s Red Bullem. Také tady se tvrdí, že už je na stole návrh na ukončení smlouvy po letošní sezóně, ačkoliv ještě před několika týdny se obě strany ujišťovaly, že ročník 2016 absolvují podle podepsaných kontraktů. Do hry však vstoupil Mercedes a to je pro ctižádostivého majitele "Rudých býků" Dietricha Mateschitze něco daleko silnějšího než červená muleta. A nic na tom nemění, že se Red Bull v případě spojení s německou automobilkou stane pouhým "zákaznickým týmem".
Proto se začíná mohutně spekulovat, jak to všechno vlastně dopadne. Renault v současné době pohání jen Mateschitzovo království, takže pokud rozvod s Red Bullem a Toro Rosso vejde v platnost už před příští sezónou, neměla by francouzská automobilka ve startovním poli žádné zastoupení. I to je jeden z důvodů, proč se Renault poohlíží i jinde. Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa F1 a nynější emisar Renaultu, byl v rámci Grand Prix Belgie viděn v boxu stáje Force India a zahájil rozhovory se spolumajitelem stáje Vijay Mallyou. Dá se předpokládat, že nikoli jen o dodávkách motorů, protože tým disponuje Mercedesy. Může jít o seriózně míněnou nabídku a Lotus by pak měl další, opravdu hodně velký problém.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.