Několik týdnů se o převzetí Lotusu ze strany Renaultu bralo jako téměř jasná věc. Ale jak se zpívá v jedné písni legendárního tria Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní, neb nikdy nikdo neví, co se může stát. A to platí i pro F1.
O "námluvách" mezi Renaultem a Lotusem se popsalo něco papíru a internetového prostoru. Transakci nahrával fakt, že opačná proměna proběhla před pěti lety, proto se nějak očekávalo, že půjde jen o návrat ke "starým časům". Jenže Lotus v poslední době čelí nemalým problémům, které se začaly vyostřovat nejdříve uvalením nucené zprávy, pak incidentem v Maďarsku, kde byly týmu dodány pneumatiky až 50 minut před prvním tréninkem (důvodem byly neuhrazené platby) a korunu všemu nasadil spor s Charlesem Picem v Belgii, v jehož důsledku trávili nemálo času v garáží týmu z Enstone exekutoři.
Přestože tým si připsal první pódiové umístění od Grand Prix USA 2013, velká radost panovala nejspíš jen na okruhu pro objektivy reportérů. Grosjean diplomaticky přechází potíže týmu výroky, že se soustředí na závodění, týmoví zástupci tvrdí, že mají vše pod kontrolou, ale maléry se jim doslova vrší pod rukama. A to může být jeden z důvodů, proč se Renault začíná ohlížet i jinde. Mediální stránka se prolíná s finanční a to jsou rozhodně nepřehlédnutelné faktory.
Otázkou zůstává, jak celou záležitost ovlivní spojení s Red Bullem. Také tady se tvrdí, že už je na stole návrh na ukončení smlouvy po letošní sezóně, ačkoliv ještě před několika týdny se obě strany ujišťovaly, že ročník 2016 absolvují podle podepsaných kontraktů. Do hry však vstoupil Mercedes a to je pro ctižádostivého majitele "Rudých býků" Dietricha Mateschitze něco daleko silnějšího než červená muleta. A nic na tom nemění, že se Red Bull v případě spojení s německou automobilkou stane pouhým "zákaznickým týmem".
Proto se začíná mohutně spekulovat, jak to všechno vlastně dopadne. Renault v současné době pohání jen Mateschitzovo království, takže pokud rozvod s Red Bullem a Toro Rosso vejde v platnost už před příští sezónou, neměla by francouzská automobilka ve startovním poli žádné zastoupení. I to je jeden z důvodů, proč se Renault poohlíží i jinde. Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa F1 a nynější emisar Renaultu, byl v rámci Grand Prix Belgie viděn v boxu stáje Force India a zahájil rozhovory se spolumajitelem stáje Vijay Mallyou. Dá se předpokládat, že nikoli jen o dodávkách motorů, protože tým disponuje Mercedesy. Může jít o seriózně míněnou nabídku a Lotus by pak měl další, opravdu hodně velký problém.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.