Známe případy, kdy se výrobce pneumatik ocitl v nepříjemném postavení, zvláště když docházelo k častým defektům pneumatik takříkajíc "bez zjevných příčin". Stačí vzpomenout na Grand Prix Velké Británie 2013. Nyní se však Pirelli brání, že vina rozhodně není na jejich straně.
Zástupci italské firmy v reakci na Vettelovy zlostné výroky deklarují, že už se dříve pokoušeli týmům zabránit, aby se pokoušeli absolvovat neúměrně dlouhé stinty.
Vettel první snahy o vysvětlení nejen jeho ale i Rosbergova defektu označil za kecy ze strany Pirelli. "Jejich obhajobou bylo tvrzení, že Nico v pátek nevyletěl z trati, já jsem v neděli nevyletěl z trati, takže se vlastně nic zásadního nestalo. Přitom to bylo opravdu velmi nebezpečné," řekl mimo jiné Vettel. Podle jeho názoru nešlo o překročení kritického bodu životnosti středně tvrdé pneumatiky (jednalo se o něco málo přes 200 kilometrů).
Italové však poukazují na to, že na podobný problém poukazovali už před dvěma lety. "V listopadu 2013 jsme žádali, aby byla stanovena pravidla, která určují maximální povolný počet kol absolvovaný na jedné sadě pneumatik, mezi nimi i parametry ohledně správného použití plášťů," uvedli zástupci Pirelli v neděli večer. "Tento požadavek nebyl přijat.
V návrhu jsme zaručovali bezpečný provoz pneumatik prime v délce 50% závodu, u plášťů option to bylo 30%. Pokud bychom aplikovali tyto hodnoty na současný závod ve Spa, deklarovali bychom bezpečný provoz středně tvrdých pneumatik na 22 kol," vysvětlili zástupci Pirelli.
Vyskytly se okamžitě názory, že výrobce tím chce pouze snížit svou odpovědnost za případné defekty, protože s ohledem na různé jezdecké styly, měnící se povahu trati i případné povětrnostní podmínky nelze přesně určit, kdy už se pilot ocitá v pásmu nebezpečí poškození pneumatik.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.