Nejdřív to byla nadšeně vzývaná novinka, později se začal probírat smysl změny uprostřed sezóny, kterou někteří piloti označili za nebezpečnou. Principál formule 1 Bernie Ecclestone je přesvědčen, že v tomto případě jde o krok správným směrem.
Bernie Ecclestone posvětil nové úpravy týkající se omezení podpůrných prostředků při startu, ostatně zvědavost, jak se tato změna podepíše na Grand Prix Belgie, narůstá úměrně s blížícím se začátkem závodu.
"V oblasti technologie tak činíme malý krok zpět, ovšem děje se tak v zájmu větší atraktivnosti F1," podpořil novinku šéf Mercedesu Toto Wolff. Na rozdíl od něj některé stáje a jejich inženýři mají výhrady, že současné vozy byly navrženy pouze pro sofistikované nastavení, které nyní nebudou povoleny. V tomto duchu se vyjádřil například Pastor Maldonado, který považuje změnu uprostřed sezóny za nebezpečnou.
Ecclestone však takový názor odmítá: "Že nyní spousta lodí považuje formuli 1 za prostředí, ve kterém sledujeme dálkově ovládaná vozidla, do nichž můžete posadit cvičenou opici, to je chyba především inženýrů. Nová startovní procedura je prvním krokem v jejím novém, a správném směru," uvedl pro německý magazím Sport Bild Ecclestone.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.