Fatální zranění a následná smrt Julese Bianchiho neustále vyvolává následné reakce, obvinění a hledání dalších otázek s touto tragickou příhodou spojených. Nyní se dostáváme i k možné odpovědnosti za skon mladého francouzského pilota.
Američan Gary Harstein, profesor anesteziologie a úrazové medicíny univerzitní nemocnice v Lutychu pracoval jako šéflékař F1. Nyní se pustil do hledání důkazů, kdo a proč v případě Bianchiho pochybil. Jeho ohlasy se objevily na sociálních sítích poté, co Brazilci Massa a Nasr vyjádřili svůj názor k nehodě (čtěte zde). Podle jeho mínění by se piloti měli v otázce bezpečnosti soustředit i na jiné oblasti.
"Především by měli po FIA požadovat na posty lekařských delegátů odborníky," tvrdí Harstein, ovšem jedním dechem je nutno dodat, že jeho vztah k FIA je značně negativní, protože vrcholný motoristický orgán odmítl po sezóně 2012 prodloužit jeho ve funkci, kterou převzal po prof. Sidu Watkinsovi. Současným "medical delegate FIA" je Jean-Charles Piette, ale Harstein se vyjadřoval zejména k práci šéfa zdravotnické komise Gerardu Saillantovi, který je podle jeho slov "naprosto bezradný".
Některé Harsteinovy příspěvky byly během víkendu odstraněny, Gary však trvá na tom, že "...všechny moje příspěvky byly míněny jako věcné poznámky, nikoli ve snaze někoho urazit." Nicméně Pietta Harstein obvinil, že v případě Bianchiho je "zodpovědný za katastrofální transport zraněnho pilota."
Harstein tvrdí, že v tragickém závodě v Suzuce bylo zřejmé pochybení v "nezávodních" procedurách, například od přistání vrtulníku až po transport Bianchiho do nemocnice uteklo více než 30 minut. "Piettův naprostý nedostatek znalostí nebo zkušeností ohledně poúrazové péče přináší rizika všem pilotům, kteří jsou na trati," horuje Harstein. Massa a Nasr by dle jeho názoru měli začít řešit i problém lékařských kapacit. "Jinak jsou vaše starosti o vlastní bezpečnost celkem nanic. Začněte hezky od začátku, kluci," nabádá Harstein piloty k akci.
Šedesátiletý Harstein je dokonce přesvědčen, že FIA se svým neodborným jednáním přímo podílela na Bianchiho smrti. "Očekávám, že to bude jednou přiznáno. Jsem o podílu FIA přesvědčen," tvrdí Gary a obviňuje také Todta, že jeho bezpečnostní snahy jsou v podstatě jenom programovým show.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.