Zdá se, jako by dohady mezi Carmen Jordá a Michèle Moutonovou rozvířily poklidnou hladinu a nabraly směr k "dívčí válce". Tentokrát se svou trochou do mlýna přišla i i zástupkyně šéfa jednoho z nejdéle působícího týmu v F1.
Claire Williamsová poukazuje na zásadní rozdíly, kterými za poslední dobu formule 1 prošla: "Je docela jiná, než tomu bylo před deseti, ba dokonce pěti lety. Už prostě není jen mužským světem."
Vyzdvihuje stále větší přítomnost žen na významných pozicích. Vedle její osoby je to Moniša Kaltenbornová v roli šéfky a spolumajitelky Sauberu, pak tu je Susie Wolffová coby testpilotka. "V současné době je v motoristickém sportu mnoho vlivných žen. Jsou tu techničky, inženýrky pracovnice v oblasti aerodynamiky. Osm procent našeho technickho štábu jsou ženy. Je to číslo, které nemusí působit ohromujícím dojmem, ale ještě před čtyřmi lety tu nebyla ani jedna žena. Od té doby se posouváme stále vzhůru, je to čím dál lepší," trvá na svém Claire.
Devětatřicetiletá dcera Franka Williamse je přesvědčena, že by také nebylo dobrým krokem omezovat v F1 přítomnost takzvaných "grid girls" na startovní ploše před závodem, jak tomu bylo v Le Mans. Letos v Monacu byly tyto dívky nahrazeny chlapci. "Grid girls mají v motoristickém sportu dlouhou tradici," domnivá se Claire. "Nevím, jestli je skutečně nutné zakazovat. Jestli to někomu připadá jako zastaralý přístup k ženám? Nikdo je přece nenutí, aby to dělaly, nebo snad ano?"
Počet divaček stoupáClaire Williamsová rovněž podotýká, že má za sebou dlouhou cestu ohledně hledání sponzorských firem orientovaných na ženy, aby mohla pomoci Susie Wolffové do F1. "Mnoho našich partnerů vidí jako přínosné, že na našich předních pozicích jsou ženy, využívají toho, co společně se Susie děláme. Samozřejmě, v F1 není žádná ryze ženská značka. Je tu třeba Unilever, ale společnost orientovanou jen na ženy bych tu ani nechtěla, a vlastně nevím proč," krčí rameny Claire.
"Pro někoho bude možná překvapivé, že 38 % publika v F1 tvoří ženy," pokračuje Williamsová. Domnívá se také, že nemálo lidí žije v představě, že pilotkám v cestě do F1 pomůže fakt, že jsou ženy, nebo - jako v případě Susie - "protekce" v osobě jejího manžela Toto Wolffa.
Susie je skutečně přínosemProč je Wolffová zrovna u Williamsu, vysvětluje Claire jednoduše: "Protože je dobrá. Pokud mi nevěříte, promluvte si s jejím technickým týmem. Pomáhá při práci na voze, které se účastní Grand Prix. Kdyby byla v týmu jen na ozdobu, myslíte, že bychom si ji tu drželi? Máme tým s obrovskými ambicemi a já bych jeho budoucnost neohrozila přítomností pilota, který neví, co má dělat," důrazně popírá jakékoli zvýhodnění Williamsová.
"Susie je pro mě důležitým článkem týmu, má specifickou roli a zvládá ji skutečně efektivně. Jinak by tu nebyla," obhajuje Claire post Wolffové. "Dlouho musela bojovat proti předsudkům a nakonec se do F1 dostala, Lidé by ji měli projevit více respektu," končí svou úvahu Williamsová.
Bylo by však rozhodně nespravedlivé tvrdit, že v F1 ženy byly vždy úspěšné ve všem, na co sáhly. Zanedlouho tomu bude třicet let, kdy se zhroutil velkolepý plán Cecilie Ekströmové, která hodlala vstoupit do formule 1 s vlastním týmem jako první žena na vedoucím postu. Z celého projektu zbyl jen model chystaného vozu, velký humbuk a nakonec útěk dotyčné dámy ze světa motorsportu. I takové příběhy z historie F1 známe.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.