 
            Zdá se, jako by dohady mezi Carmen Jordá a Michèle Moutonovou rozvířily poklidnou hladinu a nabraly směr k "dívčí válce". Tentokrát se svou trochou do mlýna přišla i i zástupkyně šéfa jednoho z nejdéle působícího týmu v F1.
Claire Williamsová poukazuje na zásadní rozdíly, kterými za poslední dobu formule 1 prošla: "Je docela jiná, než tomu bylo před deseti, ba dokonce pěti lety. Už prostě není jen mužským světem."
Vyzdvihuje stále větší přítomnost žen na významných pozicích. Vedle její osoby je to Moniša Kaltenbornová v roli šéfky a spolumajitelky Sauberu, pak tu je Susie Wolffová coby testpilotka. "V současné době je v motoristickém sportu mnoho vlivných žen. Jsou tu techničky, inženýrky pracovnice v oblasti aerodynamiky. Osm procent našeho technickho štábu jsou ženy. Je to číslo, které nemusí působit ohromujícím dojmem, ale ještě před čtyřmi lety tu nebyla ani jedna žena. Od té doby se posouváme stále vzhůru, je to čím dál lepší," trvá na svém Claire.
Devětatřicetiletá dcera Franka Williamse je přesvědčena, že by také nebylo dobrým krokem omezovat v F1 přítomnost takzvaných "grid girls" na startovní ploše před závodem, jak tomu bylo v Le Mans. Letos v Monacu byly tyto dívky nahrazeny chlapci. "Grid girls mají v motoristickém sportu dlouhou tradici," domnivá se Claire. "Nevím, jestli je skutečně nutné zakazovat. Jestli to někomu připadá jako zastaralý přístup k ženám? Nikdo je přece nenutí, aby to dělaly, nebo snad ano?"
Počet divaček stoupáClaire Williamsová rovněž podotýká, že má za sebou dlouhou cestu ohledně hledání sponzorských firem orientovaných na ženy, aby mohla pomoci Susie Wolffové do F1. "Mnoho našich partnerů vidí jako přínosné, že na našich předních pozicích jsou ženy, využívají toho, co společně se Susie děláme. Samozřejmě, v F1 není žádná ryze ženská značka. Je tu třeba Unilever, ale společnost orientovanou jen na ženy bych tu ani nechtěla, a vlastně nevím proč," krčí rameny Claire.
"Pro někoho bude možná překvapivé, že 38 % publika v F1 tvoří ženy," pokračuje Williamsová. Domnívá se také, že nemálo lidí žije v představě, že pilotkám v cestě do F1 pomůže fakt, že jsou ženy, nebo - jako v případě Susie - "protekce" v osobě jejího manžela Toto Wolffa.
Susie je skutečně přínosemProč je Wolffová zrovna u Williamsu, vysvětluje Claire jednoduše: "Protože je dobrá. Pokud mi nevěříte, promluvte si s jejím technickým týmem. Pomáhá při práci na voze, které se účastní Grand Prix. Kdyby byla v týmu jen na ozdobu, myslíte, že bychom si ji tu drželi? Máme tým s obrovskými ambicemi a já bych jeho budoucnost neohrozila přítomností pilota, který neví, co má dělat," důrazně popírá jakékoli zvýhodnění Williamsová.
"Susie je pro mě důležitým článkem týmu, má specifickou roli a zvládá ji skutečně efektivně. Jinak by tu nebyla," obhajuje Claire post Wolffové. "Dlouho musela bojovat proti předsudkům a nakonec se do F1 dostala, Lidé by ji měli projevit více respektu," končí svou úvahu Williamsová.
Bylo by však rozhodně nespravedlivé tvrdit, že v F1 ženy byly vždy úspěšné ve všem, na co sáhly. Zanedlouho tomu bude třicet let, kdy se zhroutil velkolepý plán Cecilie Ekströmové, která hodlala vstoupit do formule 1 s vlastním týmem jako první žena na vedoucím postu. Z celého projektu zbyl jen model chystaného vozu, velký humbuk a nakonec útěk dotyčné dámy ze světa motorsportu. I takové příběhy z historie F1 známe.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.