Těžko v těchto parných dnech rozpoznat, co je a co není zpráva mající pomoci překlenout nechvalně známou "okurkovou sezónu". V mnoha směrech se tak může jako podobně důležitá zpráva, že Bernie Ecclestone chystá další zastávku v kalendáři Grand Prix věnovat Finsku.
Severské země se formule 1 příliš nenabažily - v letech 1973-1978 se smečka pilotů a týmů v rámci švédské Grand Prix podívala do lesního prostředí trati Scandinavian Raceway v těsném sousedství městečka Andersdorp. Dozajista na tom měl největší zásluhu Ronnie Peterson. Už po pěti letech ale Švédové udělali revizi a zjistili, že F1 je pro ně příliš drahým špásem.
Jestliže Finové dříve v této oblasti tahali za kratší provaz a bývalý šampion prvního ročníku Intersérie Leo Kinnunen (vyhrál jej na Porsche 917), takto finský průkopník v F1, už dávno vymizel z paměti příznivců F1, podobně jako Mikko Kozarowitzky, zakrátko se začalo blýskat na lepší časy, zejména díky Keke Rosbergovi. Není podstatné, že Peterson byl označován za budoucím šampionem a tragické smrti získal přízvisko Korunní princ, Finové se najednou dostali před své švédské sousedy, mistři světa přibývali, ale vlastní Grand Prix nedisponovali. Tvrdilo se, že prostě není vhodné prostředí. Ostatně stačí zalovit ve vzpomínkách motocyklového hrdiny československé éry Františka Šťastného, který občas do Finska zavítal: "Jejich trati nebyly náročné, spíš jsem měl pořád neodbytný pocit, že mě kromě soupeřů budou prohánět po okruhu různá zvířata. Panenská příroda, málo diváků, docela jsem se tehdy bál."
Teď by se to mělo změnit, tedy alespoň podle novin Ilta Sanomat. Bernie Ecclestone prý v rámci maďarské Grand Prix navázal kontakty s paní Marjou-Leenou Lappalainenovou, exmanželkou promotéra Roberta Lappalainena, který v posledním desetiletí minulého milénia zkoušel přivést do hlavního města Země tisíce jezer závody DTM. Byly tu pořádány v letech 1995 a 1996 a celkem je shlédlo kolem čtvrt milionu návštěvníků. "Ecclestone je myšlenkou závodu v Helskinkách nadšený, plán na realizaci Grand Prix posvětil," uvedla Lappalainenová. Předložila už i první návrh nového okruhu o délce 4,5 km, jenž by měl být situován do pobřežní čtvrdi Hernesaari.
Na tyto zprávy reagoval helsinský starosta Jussi Pajunen: "Osobně jsem nikdy žádný závod F1 nenavštívil, ale soudě podle toho, co mám možnost vidět v televizi, bych pořádání Grand Prix v Helsinkách označil za příliš ambiciózní projekt. Konání závodu formule 1 v ulicích našeho hlavního města vidím jako nepříliš realistické. Úspěch DTM v minulých letech dokazuje, že ve Finsku motorističtí fanoušci jsou. Prodej vstupenek by byl zcela určitě úspěšný, ale je tu především otázka, zda bychom našli dostatek sponzorů ochotných Grand Prix financovat," pokračuje Pajunen.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.