Celosvětově se probouzí snaha zkracovat nebo upravovat některá sportovní odvětví, ať je to tenis, volejbal či basketbal. Teď by měla přijít na řadu i formule 1. Padl návrh zkrátit závody, aby se tím přiblížily především mladé generaci.
Jestliže ještě v polovině 60. let byly závody mnohem delší než 300 km, což platilo i pro Monaco, a třeba Grand Prix Belgie "trvala" 415 km, od roku 1973 došlo k zásadnímu omezení délky závodů do zhruba současné podoby, tedy maximálně na 200 mil (321,8 km), případně dvouhodinový limit. Snaha udělat F1 atraktivnější dostává nyní nový rozměr - padl návrh jednotlivé Grand Prix zkrátit, aby připoutaly pozornost především mladších diváků.
Záměr se však nesetkal s nijak vstřícnou odezvou týmových šéfů. "Zajímavé," komentoval situaci Toto Wolff. "Zdá se, že jsme svědky fenoménu, že čím mladší divák, tím méně má trpělivosti. Takže co mu bude předloženo, musí být krátké, rychlé a snadné - jenže Grand Prix je dlouhý závod. A právě ta délka ho dělá specifickým."
Wolff se domnívá, že současný status je nastaven správně. "Ať už jsou dvě hodiny příliš dlouhé nebo hodina dvacet, hodina deset minut akorát, myslím, že tohle je otázkou pro FIA a držitele komerčních práv, aby si to rozhodli. Mám za to, že čím delší závod, tím více je prostoru pro prezentaci reklam, což je pro sponzory důležité."
Christian Horner nabízí srovnání s tenisem a fotbalem: "Zápasy na antuce jsou delší než ty na trávě. Ale zatím nikoho nenapadlo, aby se kvůli povrchu zkracovaly hry nebo sety. Fotbalové zápasy jsou někdy od výkopu plné napětí, jindy zase jeden poločas nestojí za nic. A v F1 tomu není jinak, Monza je neuvěřitelně rychlá, trvá jen něco málo přes hodinu, ale přesto může být statická, zatímco závod v Singapuru kolikrát skončí těsně před dvouhodinovým limitem, a může být doslova nabitý akcí."
K Hornerovi se přidává i šéf Pirelli Paul Hembery. "S Christianem nelze než souhlasit. Je mnoho variant délky závodů a Singapur přináší hodně zajímavých aspektů, i když někdy má také nudné pasáže. Přitom si nemyslím, že jeho délka je něčím špatná, je to prostě jen jedna z variant."
Oproti F1 jsou třeba závody GP2 omezeny časovým úsekem v délce 60 minut, úvodní šampionát Formule-E se skládal ze závodů, které byly málokdy delší než 50 minut. Pokud zapátráme v paměti a vylovíme z ní dříve hojně pořádané nemistrovské závody, délka zejména těch pořádaných na britských ostrovech byla většinou obdobná, a pokud najdeme dobové záznamy, diváci s tím nebyli zrovna spokojení. Pořadatelé se to snažili kompenzovat tím, že zpravidla pořádali dvě rozjížďky, které se zhruba vyrovnaly délce Grand Prix, ale ani to diváky příliš nenadchlo, protože závod byl dle mnoha názorů uměle a zbytečně přerušen.
Argument o tom, že závody budou zajímavější, pokud budou kratší, neobstojí například v USA - závody NASCAR běžně trvají kolem tří hodin a nejdelší z nich - Coca Cola 600 o víkendu v rámci Dne obětí války - obvykle přesáhne i čtyřhodinovou hranici. A nesmíme zapomínat ani na dva klasické podniky těšící se velké oblibě, i když ty jsou z výrazně jiného soudku - čtyřiadvacetihodinové závody v Le Mans a Daytoně. A nedá se říci, že by jejich popularita nějak zásadně kolísala.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.