Švédů ve formuli 1 nebylo příliš mnoho, viděli jsme jich zatím dvanáct a kromě nynějších pokusů Ericssona se asi nejspolehlivěji vybaví jména jako Jo Bonnier, Ronnie Peterson, Gunnar Nilsson, snad ještě Reine Wisell.
Stefan Johansson, dnes osmapadesátiletý rodák z Växjö, se řadí mezi piloty, kteří měli velkou šanci na zásadní průlom v F1, ale nevyužili ji. Dva roky strávil u Ferrari, další sezónu u McLarenu a nedokázal vyhrát ani jeden závod, přes potenciál, který tyto týmy v té době měly. V F1 strávil s přestávkami 11 let, ale kromě zmíněných příležitostí spíše paběrkoval.
Johansson se pustil do analýzy neúspěchů týmu Manor a vyzval jej, aby se nad svým přístupem k závodění zamyslil a zkusil jít cestou stáje Haas F1 Team, která se chystá vstoupit do F1 příští sezónu. Už jsme informovali, že Haas se snaží využít maximálně pravidel umožňujících získávat komponenty od jiné stáje, spolupracuje s Ferrari, podvozek však vzniká jinde. "Jdou až na samou hranu toho, co pravidla dovolí," popisuje situaci Johansson. "Jsou ochotní se přiučit, debatují se správnými lidmi, kteří jim ukáží cestu, po které úspěšně jít."
Jsou tu však další malé týmy, které s odvoláním na jedinečnost modelu F1 odmítají zavedení "zákaznických vozů". Dle jejich názoru si má každý tým vyrobit podvozek sám. "Osobně jejich postoj příliš nechápu. Prosazují takový názor v době, kdy obracejí v kapse každý cent, protože auta jsou drahá a je pro ně zátěží platit početný personál. Být v postavení Manoru a dostat nabídku od Ferrari, okamžitě bych po ní skočil. Ostatně, kdo by to neudělal? Měli by značně nižší rozpočet, spousta věcí by už byla vyvinutá a vám by k provozu týmu stačilo nějakých 60 lidí. Podle mě to po obchodní stránce dává smysl."
Johansson si myslí, že by se zvedla i konkurenceschopnost: "Se zákaznickým vozem byste měli lepší vyhlídky na dobré výsledky, tím pádem byste dostali od Ecclestonea nějakké peníze. To je dle mého názoru způsob, jakým by se měla F1 ubírat."
Ve stejnou dobu vydal Graeme Lowdon prohlášení, že tým Manor už se zaměřuje na příští sezónu, od níž očekává značné zlepšení. "Domnívám se, že už se naše situace stabilizovala, posílili jsme po stránce personální, máme vyřešenou otázku nové továrny, takže vše je na správné cestě. Po letní pauze budeme samozřejmě po celou druhou polovinu sezóny tvrdě pracovat, ale daleko víc se už zaměřujeme na příští ročník."
Lowdon by rád zopakoval umístění z minulého ročníku, kdy díky tragicky zesnulému Bianchimu získal tým první dva body v kariéře a obsadil deváté místo v Poháru konstruktérů. "Jules nám přivezl z Monaca 2014 skvělý výsledek, což nás opravňuje být při tom, takže chceme na tento odkaz navázat, i přes skutečnost, že se nám vstup do této sezóny zdaleka nevyvedl podle našich představ. Jsem přesvědčen, že do budoucna učiníme optimální rozhodnutí."
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.