Za dob Michaela Schumachera tu byl plný dům, bouřící davy vítaly i Sebastinana Vettela. Po roční pauze se pořadatelé německé Grand Prix pokoušejí udělat všechno možné, aby dokázali obhájit svou příslušnost do kalendáře F1.
Vzpomínám na emocemi nabitý ročník 1994, kde už 100 000 lidí kempovalo v areálu Hockenheimringu od prvního tréninku, aby viděli svého Schumiho, který tehdy útočil na svůj první mistrovský titul. A David Coulthard si možná ještě pamatuje, jak v poslední zatáčce při tréninku neudělal domácí modle včas místo a vzápětí vyletěla z hlavní tribuny jeho směrem petarda.
Teď se na Hockenheimrungu chystá opět velká show a pořadatelé se pokoušejí využít všech dostupných prostředků, aby nalákali do ochozů co nejvíce lidí: "Jsme nadšeni, že opět můžeme uvítat formuli 1 a otevřít své tribuny všem jejím fanouškům. Věříme, že náš Motodrom bude příští rok opět přeplněn," doufá ředitel okruhu Georg Seiler v oficiálním prohlášení.
Před dvěma týdny vyslovil Seiler obavy, že pokud by se nepodařilo prodat dost vstupenek, mohlo by to mít pro pořádání Grand Prix Německa do budoucna nepříjemné následky. "Musíme mít v příštím roce »plný dům«. Proto apeluji na fanoušky: »Vraťte se k nám, přijďte na závod a pomožte nám zajistit budoucnost formule 1 na Hockenheimringu«", vyzýval Seiler prostřednictvím tiskové agentury DPA příznivce F1 nejen v Německu.
Snaha uspět je provázena i konkrétními kroky, pochopitelně za dodržení všech marketingových pravidel. Okruh nyní inzeruje fantastické slevy a úžasné speciální nabídky provázející prodej vstupenek. Kdo si koupí lístek na celý závodní víkend do konce září, vyjde ho na 99 eur. Malí fanoušci ve věku od šesti do šestnáci let zaplatí jen polovic, ti kteří ještě nedospěli šestého roku života, se mohou jít podívat na formuli 1 docela zadarmo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.