Královský park v Monze, jehož součástí je i trať, která až na rok 1980 vždy figurovala v šampionátu F1 sváděla letos boj o své další působení v F1 s Imolou. Tou Imolou, která jí právě ve zmíněném roce jedinkrát připravila o pořadatelství italské Grand Prix.
V pozadí této akce stál Bernie Ecclestone, který si pořadatelství v Imole - jak tehdy bylo jeho zvykem - koupil, protože očekával problémy, týkající se bezpečnostního zabezpečení na Autodromo Nazionale di Monza. Jenže místní udělali tehdy neočekávané kroky a Bernie nakonec musel pro Imolu "vymyslet" Grand Prix San Marina, aby nepřišel zkrátka.
Také nyní se zdá, že pořadatelé na Monze budou slavit úspěch, zejména za tolik potřebné podpory úřadů. Místní tisk uvedl, že Senát opožděně schválil podporu ve výši 20 milionů eur na modernizaci okruhu a také areál osvobodil od daní. "Považujeme to za důležitý signál, indikující ochotu vlády zajistit pokračování tradice italské Grand Prix," uvedl v listu L'Eco di Bergamo bývalý pilot F1 Ivan Capelli, nynější prezident milánského autoklubu.
Šéf pořadatelů Andrea Dell'Orto ihned dodal, že se nyní setká se starosty Monzy a Milána a ihned naváže kontakty s Bernie Ecclestonem ohledně obnovení smlouvy na pořádání závodu: "Věřili jsme, a teď máme záchranu Grand Prix na dosah," ulehčeně konstatuje minist sportu pro oblast Lombardie Antonio Rossi. "Formule 1 bez tohoto závodu ztrácí svůj lesk, Monza má nesporný podíl na závodní historii. Vynechat ji by bylo šílenství a způsobilo by nenapravitelné škody nejen pro naši zem, ale i pro formuli 1 jako takovou."
Prezident regionu Lombardie Roberto Maroni uvedl pro deník Gazzetta dello Sport: "S faktem daňových úlev můžeme s Ecclestonem uzavřít dohodu už na začátku září."
Nicméně Bernie Ecclestone v rozhovoru pro španělskou stanici Movistart řekl, že je zklamaný přístupem pořadatelů, jako v případě Monzy, že si osobují "právo" setrvávat v kalendáři F1, který se ostatně pořád rozšiřuje. "Jsou tu takoví lidé, kteří se domnívají, že pořadatelství je jejich právo, mají ho jisté a mohou klidně spát a nic nedělat, místo aby se snažili si svou kandidaturu zasloužit. Před dvěma lety jsem s nimi uzavřel dobrý obchod oni už na to zapomněli. To je zlé," dodává Ecclestone.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.