Jak dopadne nerovnice Renault - Lotus bychom se mohli dozvědět už brzy. Dohady ohledně možného prodeje mají charakter burzovních kursů, chvíli se zdá, že je věc jasná, pak zase dojde k pádu indexu a tvrdí se, že nic není na prodej.
Ostatně historie nynější stáje Lotus se sídlem v Enstone je poměrně bohatá a jen potvrzuje složitost a komplikovanost formule 1. Pokud bychom šli po přímé linii, která nás má dovést k současnému Teamu Lotus F1, pak se musíme vrátit do roku 1981, kdy do F1 vstoupil tým Teda Tolemana, tehdy úspěšná stáj a vítěz ME formule 2 (Brian Henton). Po dvou kritických letech, kdy se Toleman F1 potácel na hranici bytí a nebytí se vyšvihl do středu pole, ale podivné čachry manažera Alexe Hawkridge ho přivedly téměř do záhuby. Jen díky odkoupení týmu Spirit v roce 1985 dostal k dispozici i smlouvu na pneumatiky. Na konci roku došlo k dalšímu prodeji a Toleman se světa F1 zmizel - nahradil ho Benetton.
Po dalším odkoupení italské stáje francouzským Renaultem, který historii F1 započal turboérou v letech 1977-1985, přišlo už dříve vzpomínané období počinaje rokem 2002, ozdobené dvěma tituly Fernanda Alonsa. Abych se vyhnul složitému líčení, odvolám se na diskusní příspěvek Ligiera a použiji jeho termínu, že tým byl prodán konsorciu, které jej přejmenovalo na Lotus. Ostatně tato historie je natolik bohatá, že se k ní určitě ještě vrátíme.
Dohady ohledně možné či nemožné koupě probíhají s neztenčenou intenzitou, a ačkoliv se objevily zprávy o zásadním dementi jakékoli možnosti prodeje, odborníci se spíš kloní k názoru, že opak bude pravdou. Šéf Renaultu Carlos Ghosn urgentně žádá přezkoumání možností.
Situaci komplikují i značné dluhy, v nichž hraje roli i půjčka hlavního akcionáře Genii Group. Lotus se nachází pod silným tlakem, požadujícím urychlené vyřešení jeho potíží ve finanční oblasti. Kvůli pozdním platbám pohledávek tým dostal k dispozici pneumatiky až 50 minut před prvním tréninkem a prakticky celou jeho dopolední část zůstal v boxech (zajel pouze několik instalačních kol).
Je tu také ještě jeden důležitý fakt - termín pro podání závazných přilhlášek na příští ročník šampionátu formule 1 vypršel 23. července. FIA však nemá zájem na tom, aby kvůli administrativním průtahům jeden tým ubyl, proto byla učiněna výjimka trvající do konce měsíce a zároveň tohoto týdne, tedy do pátku.
"Jsem přesvědčen, že se věci vyřeší a už tento týden budeme vědět, zda Renault tým převezme," uvedl Bernie Ecclestone. Zda existuje nějaká varianta pro případ, že by k dohodě nedošlo, Bernie podotkl: "Tak napůl. Věřím, že bychom věc měli víceméně pod kontrolou."
Boss F1 rovněž potvrdil, že pokud by se Renault stal vlastníkem týmu, ještě to neznamená, že mu automaticky připadnou finanční výhody ze základních příjmů na základě statutu historického týmu. Dodal však, že existuje potenciál, že na základě budoucích výsledků může vydělávat víc z pozice výrobce než jako pouhý soukromý tým. "Pokud kupujete nějaký tým s tím, že do něj vstupujete jako výrobce, pak o něj budete pečovat určitě jinak a lépe. Renault se o tým postará určitě lépe než soukromá osoba," vysvětlil pohnutky tohoto rozhodnutí Ecclestone.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.