Ještě před měsícem volal Niki Lauda po tom, že jestli se neudělají nějaké zásadní změny, je formule 1 odsouzená k zániku. Možná našeptal svým hochům, aby byli trochu více ležérní, a on se tak mohl stát horlivým obráncem odvětví, které už jednou chtěl definitivně zrušit.
To bylo po Sennově nehodě v roce 1994, kdy Lauda bezprostředně po Brazilcově úmrtí řekl, že formule 1 ve své podobě už nemá nárok na existenci. Na začátku června se Lauda opět pustil do samotné podstaty F1 a nenechal nit suchou ani na pilotech (více zde). Stačil však nepovedený start, něco perforovaných pneumatik, přílišná agresivita jeho oveček, a rázem je pro trojnásobného mistra světa všechno jinak.
Maďarsko znamenalo pro Mercedes konec jedné obrovské série - alespoň jeden z jeho pilotů stál v posledních 28 Grand Prix na stupních vítězů, z toho Hamilton nebo Rosberg vyhráli 24 závodů. Je třeba si kriticky přiznat, že porce smůly, kterou si Stříbrné šípy vybraly, byla enormní: penalizace, závodní incidenty, přílišná agresivita vedoucí ke ztrátám. Hamilton dvakrát doháněl čelo z hloubi závodního pole, Rosberg měl štěstí v neštěstí, protože někdy absolvování celého okruhu na zbytcích pneumatik může znamenat i definitivní konec.
Šéf týmu Toto Wolff označil maďarskou Grand Prix za velký závod F1 a pro deník Bild dokonce žertoval: "Teď se zamknu na záchodě a hezky si popláču."
Dokonce i Bernie Ecclestone si dovolil jemnou ironii a na Wolffovu adresu uvedl: "Díky, že jste nám připravili zajímavou podívanou, ale kvůli tomu jste nemuseli skákat přes palubu."
Lewis Hamilton byl ze závodu očividně rozladěný a tým ho dokonce musel motivovat, aby nepropadal malomyslnosti. Ještě před koncem se Brit omlouval týmu za zpackaný závod. Popíral ale, že by na něj nějak dolehla okolnost týkající se smrti Julese Bianchiho, nebo že by ho snad rozrušil smuteční ceremoniál přímo na startovním roštu. "To s tím nemá nic společného," tvrdil Hamilton, ale připustil, že v sobotu večer usínal s poněkud podivným pocitem.
"Mám vůbec na nějaké body nárok? Jen díky Boží milosti mi spadly do klína. Když ze sebe uděláte blázna - někdy se musíte zasmát i nad porážkou, pak to půjde lépe," prohlásil Hamilton. Také jeho týmový kolega Rosberg byl "zničen" průběhem závodu a je přesvědčen, že se proti němu všechno spiklo.
Niki Lauda, přestože jeho tým zažil určitou krizi, nadšeně prohlásil: "Kdo by ještě po tomhle závodě označil formuli 1 za nudnou, je u mě blbec. K dramatičnosti jsme přispěli především my, zejména Lewis byl dle mého názoru příliš agresivní."
Zůstává pochopitelně otázkou, zda nastoupený kurs vydrží a stejná podívaná bude čekat diváky i po letní přestávce ve Spa.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.