Ještě před měsícem volal Niki Lauda po tom, že jestli se neudělají nějaké zásadní změny, je formule 1 odsouzená k zániku. Možná našeptal svým hochům, aby byli trochu více ležérní, a on se tak mohl stát horlivým obráncem odvětví, které už jednou chtěl definitivně zrušit.
To bylo po Sennově nehodě v roce 1994, kdy Lauda bezprostředně po Brazilcově úmrtí řekl, že formule 1 ve své podobě už nemá nárok na existenci. Na začátku června se Lauda opět pustil do samotné podstaty F1 a nenechal nit suchou ani na pilotech (více zde). Stačil však nepovedený start, něco perforovaných pneumatik, přílišná agresivita jeho oveček, a rázem je pro trojnásobného mistra světa všechno jinak.
Maďarsko znamenalo pro Mercedes konec jedné obrovské série - alespoň jeden z jeho pilotů stál v posledních 28 Grand Prix na stupních vítězů, z toho Hamilton nebo Rosberg vyhráli 24 závodů. Je třeba si kriticky přiznat, že porce smůly, kterou si Stříbrné šípy vybraly, byla enormní: penalizace, závodní incidenty, přílišná agresivita vedoucí ke ztrátám. Hamilton dvakrát doháněl čelo z hloubi závodního pole, Rosberg měl štěstí v neštěstí, protože někdy absolvování celého okruhu na zbytcích pneumatik může znamenat i definitivní konec.
Šéf týmu Toto Wolff označil maďarskou Grand Prix za velký závod F1 a pro deník Bild dokonce žertoval: "Teď se zamknu na záchodě a hezky si popláču."
Dokonce i Bernie Ecclestone si dovolil jemnou ironii a na Wolffovu adresu uvedl: "Díky, že jste nám připravili zajímavou podívanou, ale kvůli tomu jste nemuseli skákat přes palubu."
Lewis Hamilton byl ze závodu očividně rozladěný a tým ho dokonce musel motivovat, aby nepropadal malomyslnosti. Ještě před koncem se Brit omlouval týmu za zpackaný závod. Popíral ale, že by na něj nějak dolehla okolnost týkající se smrti Julese Bianchiho, nebo že by ho snad rozrušil smuteční ceremoniál přímo na startovním roštu. "To s tím nemá nic společného," tvrdil Hamilton, ale připustil, že v sobotu večer usínal s poněkud podivným pocitem.
"Mám vůbec na nějaké body nárok? Jen díky Boží milosti mi spadly do klína. Když ze sebe uděláte blázna - někdy se musíte zasmát i nad porážkou, pak to půjde lépe," prohlásil Hamilton. Také jeho týmový kolega Rosberg byl "zničen" průběhem závodu a je přesvědčen, že se proti němu všechno spiklo.
Niki Lauda, přestože jeho tým zažil určitou krizi, nadšeně prohlásil: "Kdo by ještě po tomhle závodě označil formuli 1 za nudnou, je u mě blbec. K dramatičnosti jsme přispěli především my, zejména Lewis byl dle mého názoru příliš agresivní."
Zůstává pochopitelně otázkou, zda nastoupený kurs vydrží a stejná podívaná bude čekat diváky i po letní přestávce ve Spa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.