MAĎARSKO - 2. TRÉNINK; Ve dvě hodiny odpoledne začala druhá část třídílné tréninkové akce na maďarském Hungaroringu. Jako obhájce nejlepšího času do ní vstupoval Lewis Hamilton, na trati se prezentovalo pouze 18 vozů. A po 90 minutách z ní také Hamilton vítězně vyšel.
Dopolední trénink byl ovlivněn do jisté míry nehodou Sergia Péreze, jehož vůz doznal nemalé úhony. Během první půlhodiny zveřejnila stáj Force India záměr nepustit odpoledne na trať ani Nico Hülkenberga. Šlo o preventivní záležitost, protože příčina Mexičanovy nehody zatím nebyla dostatečně vysvětlena.
Povětrnostní podmínky druhého tréninku - teplota vzduchu 31°C, trať měla 54 °C, vítr se pohyboval rychlostí 9,4 m/s a vlhkost vzduchu poklesla na 44 %. Desetiprocentní predikce deště při vymetené obloze působila spíš jako vtip...
První na trať vyjel Will Stevens, následovaný Buttonem. Postupné zajíždění monopostu vygradovalo zhruba po čtvrt hodině, kdy stanovil první měřitelný výsledek Lewis Hamilton (1:26,132), i když musel řešit mírný smyk v zatáčce 4. Překvapivě se za něj vytáhli oba piloti Toro Rosso, a posléze jim začaly šlapat na paty oba Red Bully. Všechno se odehrávalo na bíle označených pneumatikách a v podstatě se změnilo do konce první půlhodinky jediné - Hamilton se posunul na čas 1:25,613.
Druhá třetina tréninku byla ve znamení žluté na pneumatikách a poměrně agresivního nástupu Ferrari - Räikkönen šel do vedení (1:25,134), ale Hamiltonovi stačila chvilka soustředění a byl zase v čele - 1:23,949, přičemž v té chvíli byl nejrychlejší ve všech sektorech.
Poté se do hry vložily opět Red Bully, zejména ambiciózní Kvjat, který poskočil na průběžné druhé místo (1:24,300). V závodní simulaci s podobnou délkou stintu jako Hamilton za lídrem šampionátu zaostává pouze o 0,35 sekundy! Býci vystrkují růžky, Hungaroring jim sedí. Ve třetí zatáčce se subjektivně zdá, že sedí dokonce lépe než Stříbrné šípy, které si toho všímají: "Býci venku vypadají poněkud hladově."
Adrian Newey se může opět usmívat, podařilo se mu přijít s konzistentním přítlakem pro táhlé zatáčky. V Maďarsku znovu nasazují foukané přední poloosy, které po Bahrajnu stáhli.
Vettel si svou snahu vyložil poněkud nepatřičně a v místě, kde havaroval Pérez, udělal hodiny a následně nepříjemně zkřížil cestu Alonsovi. Převahu Red Bullu dokumentoval i Ricciardo třetím časem (1:24,451), teprve poté se v časomíře objevil Rosberg (1:24,668).
Vettel svou chybu napravil prozatímně sedmým nejlepším výkonem. Aspoň malého zadostiučinění se dočkal Ericsson - patří mu nejvyšší rychlost na cílové rovince: 331,2 km/h.
Podle Pirelli narůstá rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí až na 1,8 sekundy na kolo.
Zlepšení je patrné u McLarenu, jeho piloti jsou v polovině tréninku na 8. (Alonso) a 11. (Button) místě. Zítra budou moci zabojovat o účast v Q3, klikatá trať není tak náročná na výkon motoru. Honda nasadila všechny nové komponenty s výjimkou úložiště energie (baterií).
Legrační rozpravu zaznamenáváme u Sauberu: "Marcusi, nejezdi pomalu." Pilot odpovídá: "Nejezdím pomalu, trápím se."
Jak je obvyklé, poslední půlhodinka se nese v duchu závodní simulace, prakticky všechny vozy jsou pomalejší o 4 - 5 vteřin než v prostřední části tréninku. O jediné větší drama se postaral Romain Grosjean, který v předposlední zatáčce otočil svůj Lotus do protisměru, ale naštěstí bez vážnějších komplikací.
Ovšem ve čtvrté zatáčce před cílem explodoval Ricciardovi motor a vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku. Do konce tréninku chybí pouhých 20 minut. Ricciardo ale může být v klidu, protože měl ve svém voze starý agregát, takže žádné penalizace nehrozí.
Po pětiminutové přestavce, kterou využili pořadatelé k odtažení nepojízdného Red Bullu a dopravě Ricciarda do boxů se opět začíná trénovat. Jde však opravdu spíš o kroužení po trati, zpestřené nějakým tím nechtěným blokováním (Ericsson vs. Kvjat) nebo výletem Vettela v první zatáčce po startu - jeho nedotažené hodiny byly evidentně důsledkem nedobrždění. Nic zásadního se však nestalo, Sebastian se vrátil bez potíží na trať.
Dalším z těch, kdo mají problémy, je Ericsson, jemuž nepracuje spolehlivě brzdná soustava, Švéd byl proto povolán preventivně do boxů. Smířlivou atmosféru na trati dokazuje aktuálně zajetý Rosbergův čas - 1:30,000. Takhle "čistě" se to málokomu povede.
V úplném závěru ještě někteří piloti nasadili bíle označené pneumatiky, ale časy rozhodující pro tento trénink byly dosaženy zhruba po půl hodině. Red Bull potvrdil, že si do Hungaroringu přivezl dobrou formu, částečně se naplnily obavy Williamsu, který uzavírá první desítku, byť se v pátky obvykle kvůli vyššímu množství paliva rozjíždí pomaleji. Překvapivě nevýrazný byl Sebastian Vettel a musel se sklonit před mladým Sainzem. Poslední, se vzájemným odstupem 0,002 vteřiny jsou oba Manory.
Maximální rychlosti (speed trap): 1. Ericsson 313,2; 2. Maldonado 312,7; 3. Nasr 312,5; 4. Grosjean 312,2; 5. Raikkonen 311,0; 6. Rosberg 310,3; 7. Massa 310,3; 8. Sainz 309,6; 9. Hamilton 309,5; 10. Bottas 308,8 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.