Daniel Ricciardo připouští, že s aktuálním motorem není možné závodit i v příští sezóně. V tuto chvíli je trojnásobný vítěz Grand Prix přesvědčen, že tým Red Bull udělá korektní rozhodnutí pro rok 2016.
Před dvanácti měsíci v Maďarsku vyhrál a prožíval euforii, dnes tvrdí, že s motorem jaký má za zády už další rok závodit nechce. Kdyby měl stejný deficit na Mercedes a Ferrari, ztrácel by motivaci.
Na otázku, zda by přijal angažmá v týmu, jehož vůz by byl poháněn jednotkou Renault, Australan odpověděl: "Pokud by měl současný motor, tak ne. Akceptoval bych pouze výrazně vylepšený agregát, protože s tím, který máme teď bychom se vůbec nezlepšili. Ostatní jdou kupředu, my potřebujeme opravdu signifikantní zlepšení. Uvidíme, co bude."
V Red Bull nadále věřímZdá se, že rakouský tým zahalil své plány na příští sezónu ohledně motoru závojem mlčenlivosti, Ricciardo je přesvědčen, že lze jistého zlepšení dosáhnout, v tomto směru má v tým důvěru: "Je to v jeho rukou. Budu dobře naslouchat, co se s Renaultem dohodne a bude to mít dopad na budoucnost týmu. Pokud to dobře chápu, během dvou týdnů budou některé plány jasnější, takže pak bude možnost učinit další rozhodnutí."
Ricciardo se vyjádřil i svůj vztah k týmu: "Hodně mu důvěřuji, dělám to proto, že vidím jeho snahu uspět, nebo lépe řečeno, vrátit se na dříve úspěšné pozice. Takže pokud mi říkají »Věř nám, že děláme opravdu vše pro to, abychom byli pro rok 2016 konkurenceschopní«, je to přesně to, co chci slyšet a má to pro mě velký význam."
Pozice zákazníka není vždy dobrým řešenímRozhodující jednání o budoucnosti Renaultu zahrnuje i možné odkoupení týmu Lotus. Ricciardo připouští obavy ze ztrátu statutu "továrního" týmu v oblasti dodavatele motoru.
"V žádném směru to není ideální. Teď nám chybí výkon. Pokud bychom byli v roli pouhého zákazníka, měli bychom šanci vyhrávat, nebo spíš nechali by nás vyhrávat? To je skutečně zásadní otázka. Ale jak jsem řekl, teď se chci soustředit na další závody a věřím, že konečně získáme nějaký hmatatelný úspěch," dodává Ricciardo.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.