Tým McLaren by přivítal možnost pro týmy ze šampionátu GP2 závodit ve Formuli 1 se zákaznickými vozy. To si myslí závodní ředitel týmu Eric Boullier. Dle jeho názoru by se tím nejen zatraktivnil šampionát, ale vyřešily by se i některé přetrvávající problémy.
Myšlenka, že by větší týmy poskytovaly těm menším svý šasu už v minulosti na programu dne byla, v současnosti názorově účastníky šampionátu rozděluje. Podle posledního velkého průzkumu fanoušků se 62% vyslovilo pro povolení zákaznických vozů.
Boullier věří, že by taková dohoda měla pozitivní dopad na týmy jako ART Grand Prix, který s McLarenem spolupracuje a v současné době vede průběžnou klasifikaci GP zásluhou Stoffela Vandoorna (před Američanem Alexanderem Rossim z týmu Racing Engineering). "Myšlenka, že by si ART mohl koupit dvě zákaznická šasí McLarenu nebo si je pronajmout, se nám líbí," podotýká Boullier. "Mohou tak být konkurenceschopné bez vynaložení nějakých zvláštních nákladů. A pro nás by bylo lepší dát tímto způsobem příležitost naším mladíkům Magnussenovi a Stoffelovi."
Boullier dále pokračuje: "Jedním z největších problémů jsou dnes náklady na závodění. Zákaznické vozy by byly jedním z řešení, jak dostat na startovní rošt výkonnostně stejná auta, aniž by to vedlo k navýšení nákladů."
Proti je většina menších týmu, jejich názor reprezentuje sportovní ředitel týmu Manor Graeme Lowdon. "Tvrdí se, že zákaznické vozy povedou ke snížení nákladů - dobrá, tak nechte nás, ať je uděláme pro všechny, protože to dokážeme levněji než všichni ostatní. Pochopitelně tohle nikdy nemůže být přijato. Zákaznické vozy nemohou vyřešit základní problém formule 1, jsou jen jednodušší variantou pro příchod a odchod některých pilotů."
Oblíbeným diskusním tématem je i možnost zavedení třetích týmových vozů: 26 % respondentů by se toto řešení líbilo, dalších 39 % by tuto myšlenku podpořilo, kdyby byly vyhrazeny pro mladé, nebo též třetí piloty.
Zákaznické vozy nebo prodejní šasi nebyla dříve v F1 ničím výjimečným, možnost prodávat auta zanikla vlastně s příchodem Jeana-Marie Balestra, ačkoliv se ještě nějakou dobu na startovním roštu objevovali piloti se soukromými vozy. V budoucnu se k této problematice určitě podrobněji vrátíme.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.