Tým McLaren by přivítal možnost pro týmy ze šampionátu GP2 závodit ve Formuli 1 se zákaznickými vozy. To si myslí závodní ředitel týmu Eric Boullier. Dle jeho názoru by se tím nejen zatraktivnil šampionát, ale vyřešily by se i některé přetrvávající problémy.
Myšlenka, že by větší týmy poskytovaly těm menším svý šasu už v minulosti na programu dne byla, v současnosti názorově účastníky šampionátu rozděluje. Podle posledního velkého průzkumu fanoušků se 62% vyslovilo pro povolení zákaznických vozů.
Boullier věří, že by taková dohoda měla pozitivní dopad na týmy jako ART Grand Prix, který s McLarenem spolupracuje a v současné době vede průběžnou klasifikaci GP zásluhou Stoffela Vandoorna (před Američanem Alexanderem Rossim z týmu Racing Engineering). "Myšlenka, že by si ART mohl koupit dvě zákaznická šasí McLarenu nebo si je pronajmout, se nám líbí," podotýká Boullier. "Mohou tak být konkurenceschopné bez vynaložení nějakých zvláštních nákladů. A pro nás by bylo lepší dát tímto způsobem příležitost naším mladíkům Magnussenovi a Stoffelovi."
Boullier dále pokračuje: "Jedním z největších problémů jsou dnes náklady na závodění. Zákaznické vozy by byly jedním z řešení, jak dostat na startovní rošt výkonnostně stejná auta, aniž by to vedlo k navýšení nákladů."
Proti je většina menších týmu, jejich názor reprezentuje sportovní ředitel týmu Manor Graeme Lowdon. "Tvrdí se, že zákaznické vozy povedou ke snížení nákladů - dobrá, tak nechte nás, ať je uděláme pro všechny, protože to dokážeme levněji než všichni ostatní. Pochopitelně tohle nikdy nemůže být přijato. Zákaznické vozy nemohou vyřešit základní problém formule 1, jsou jen jednodušší variantou pro příchod a odchod některých pilotů."
Oblíbeným diskusním tématem je i možnost zavedení třetích týmových vozů: 26 % respondentů by se toto řešení líbilo, dalších 39 % by tuto myšlenku podpořilo, kdyby byly vyhrazeny pro mladé, nebo též třetí piloty.
Zákaznické vozy nebo prodejní šasi nebyla dříve v F1 ničím výjimečným, možnost prodávat auta zanikla vlastně s příchodem Jeana-Marie Balestra, ačkoliv se ještě nějakou dobu na startovním roštu objevovali piloti se soukromými vozy. V budoucnu se k této problematice určitě podrobněji vrátíme.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.