Tým McLaren by přivítal možnost pro týmy ze šampionátu GP2 závodit ve Formuli 1 se zákaznickými vozy. To si myslí závodní ředitel týmu Eric Boullier. Dle jeho názoru by se tím nejen zatraktivnil šampionát, ale vyřešily by se i některé přetrvávající problémy.
Myšlenka, že by větší týmy poskytovaly těm menším svý šasu už v minulosti na programu dne byla, v současnosti názorově účastníky šampionátu rozděluje. Podle posledního velkého průzkumu fanoušků se 62% vyslovilo pro povolení zákaznických vozů.
Boullier věří, že by taková dohoda měla pozitivní dopad na týmy jako ART Grand Prix, který s McLarenem spolupracuje a v současné době vede průběžnou klasifikaci GP zásluhou Stoffela Vandoorna (před Američanem Alexanderem Rossim z týmu Racing Engineering). "Myšlenka, že by si ART mohl koupit dvě zákaznická šasí McLarenu nebo si je pronajmout, se nám líbí," podotýká Boullier. "Mohou tak být konkurenceschopné bez vynaložení nějakých zvláštních nákladů. A pro nás by bylo lepší dát tímto způsobem příležitost naším mladíkům Magnussenovi a Stoffelovi."
Boullier dále pokračuje: "Jedním z největších problémů jsou dnes náklady na závodění. Zákaznické vozy by byly jedním z řešení, jak dostat na startovní rošt výkonnostně stejná auta, aniž by to vedlo k navýšení nákladů."
Proti je většina menších týmu, jejich názor reprezentuje sportovní ředitel týmu Manor Graeme Lowdon. "Tvrdí se, že zákaznické vozy povedou ke snížení nákladů - dobrá, tak nechte nás, ať je uděláme pro všechny, protože to dokážeme levněji než všichni ostatní. Pochopitelně tohle nikdy nemůže být přijato. Zákaznické vozy nemohou vyřešit základní problém formule 1, jsou jen jednodušší variantou pro příchod a odchod některých pilotů."
Oblíbeným diskusním tématem je i možnost zavedení třetích týmových vozů: 26 % respondentů by se toto řešení líbilo, dalších 39 % by tuto myšlenku podpořilo, kdyby byly vyhrazeny pro mladé, nebo též třetí piloty.
Zákaznické vozy nebo prodejní šasi nebyla dříve v F1 ničím výjimečným, možnost prodávat auta zanikla vlastně s příchodem Jeana-Marie Balestra, ačkoliv se ještě nějakou dobu na startovním roštu objevovali piloti se soukromými vozy. V budoucnu se k této problematice určitě podrobněji vrátíme.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.