Úmrtí pětadvacetiletého Julese Bianchiho vyvolalo velké množství dohadů, ale také zkoumání, co všechno jeho nehodu v Suzuce loňského roku provázelo. FIA nyní dokončila detailní vyšetřování havárie.
Podle zpráv, které byly publikovány prostřednictvím World Accident Database, došlo až k trojnásobně většímu přetížení, než bylo původně předpokládáno. Všechno ještě zhoršil atypický náraz do zadní části jeřábu odklízející havarovaný vůz Adriana Sutila.
Podle detailní zprávy Bianchi přestal ovládat svůj monopost v rychlosti kolem 213 km//h, o pouhé 2,61 vteřin později přišel náraz v rychlosti 126 km/h. Hlava byla zasažena pod úhlem 55 stupňů, když monopost narazil do couvajícího jeřábu. Nárazová síla činila 58,8 G, což odpovídá nárazu do pevné překážky odpovídající běžným crash testům. Podle Andy Mellora, viceprezidenta bezpečnostní komise FIA šlo o podobnou situaci, jako kdyby monopost volným pádem z výšky 48 metrů narazil na zem. Všechno ještě zhoršila snaha zpomalit vůz a následný náraz. Vůz se po něm odrazil čtyři metry v podélném směru a dva metry do strany.
Počáteční hodnoty, odvozené od senzorů v Bianchiho naslouchátkách, ukazovaly na přetížení 92G v okamžiku nárazu, nyní je však brána v úvahu i možnost, že sluchátka Bianchimu vypadla a hodnoty nebyly odvozeny správně, může se jednat až o 254G!
Něco podobného se ještě nestaloMellor se k nehodě dále vyjádřil: "Problém spočíval v tom, že vůz je nízký a vletěl pod jeřáb, tím došlo k nárazu na Bianchiho lebku shora. V podstatě vše fungovalo jako strašná brzda, náhlé zpomalení - v okamžiku, kdy pilotova přilba narazila na jeřáb. Něco podobného jsme ještě nezažili."
Jeho kolega z bezpečnostní komise FIA Peter Wright uvedl, že z nehody budou vyvozeny patřičné důsledky. "Právě tohle byl ten případ, že nejdřív musí k něčemu podobnému dojít, abychom se z toho poučili. Dřív se nic takového nestalo. Musíme ji prozkoumat do posledního detailu a nelitovat prostředků a času k její analýze." Wright nicméně zamítl možnost uzavřeného kokpitu, protože to by podle něj situaci nijak nezměnilo: "Vůz by narazil do překážky krytem, takže ta by pilota nezasáhla, ale on by hlavou narazil do krytu s prakticky stejným výsledkem." Zamítl také Melloryho myšlenku, aby vyprošťovací jeřáby byly obloženy až šesti vrstvami pneumatik.
FIA v reakci na Bianchiho nehodu nařídila zvýšení ochrany hlavy pilota v kokpitu a zavedla vitruální safety car, aby zpomalil vozy v případě, že se v blízkosti dráhy vyskytuje vyprošťovací vozidlo.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.