Úmrtí pětadvacetiletého Julese Bianchiho vyvolalo velké množství dohadů, ale také zkoumání, co všechno jeho nehodu v Suzuce loňského roku provázelo. FIA nyní dokončila detailní vyšetřování havárie.
Podle zpráv, které byly publikovány prostřednictvím World Accident Database, došlo až k trojnásobně většímu přetížení, než bylo původně předpokládáno. Všechno ještě zhoršil atypický náraz do zadní části jeřábu odklízející havarovaný vůz Adriana Sutila.
Podle detailní zprávy Bianchi přestal ovládat svůj monopost v rychlosti kolem 213 km//h, o pouhé 2,61 vteřin později přišel náraz v rychlosti 126 km/h. Hlava byla zasažena pod úhlem 55 stupňů, když monopost narazil do couvajícího jeřábu. Nárazová síla činila 58,8 G, což odpovídá nárazu do pevné překážky odpovídající běžným crash testům. Podle Andy Mellora, viceprezidenta bezpečnostní komise FIA šlo o podobnou situaci, jako kdyby monopost volným pádem z výšky 48 metrů narazil na zem. Všechno ještě zhoršila snaha zpomalit vůz a následný náraz. Vůz se po něm odrazil čtyři metry v podélném směru a dva metry do strany.
Počáteční hodnoty, odvozené od senzorů v Bianchiho naslouchátkách, ukazovaly na přetížení 92G v okamžiku nárazu, nyní je však brána v úvahu i možnost, že sluchátka Bianchimu vypadla a hodnoty nebyly odvozeny správně, může se jednat až o 254G!
Něco podobného se ještě nestaloMellor se k nehodě dále vyjádřil: "Problém spočíval v tom, že vůz je nízký a vletěl pod jeřáb, tím došlo k nárazu na Bianchiho lebku shora. V podstatě vše fungovalo jako strašná brzda, náhlé zpomalení - v okamžiku, kdy pilotova přilba narazila na jeřáb. Něco podobného jsme ještě nezažili."
Jeho kolega z bezpečnostní komise FIA Peter Wright uvedl, že z nehody budou vyvozeny patřičné důsledky. "Právě tohle byl ten případ, že nejdřív musí k něčemu podobnému dojít, abychom se z toho poučili. Dřív se nic takového nestalo. Musíme ji prozkoumat do posledního detailu a nelitovat prostředků a času k její analýze." Wright nicméně zamítl možnost uzavřeného kokpitu, protože to by podle něj situaci nijak nezměnilo: "Vůz by narazil do překážky krytem, takže ta by pilota nezasáhla, ale on by hlavou narazil do krytu s prakticky stejným výsledkem." Zamítl také Melloryho myšlenku, aby vyprošťovací jeřáby byly obloženy až šesti vrstvami pneumatik.
FIA v reakci na Bianchiho nehodu nařídila zvýšení ochrany hlavy pilota v kokpitu a zavedla vitruální safety car, aby zpomalil vozy v případě, že se v blízkosti dráhy vyskytuje vyprošťovací vozidlo.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.