Úmrtí pětadvacetiletého Julese Bianchiho vyvolalo velké množství dohadů, ale také zkoumání, co všechno jeho nehodu v Suzuce loňského roku provázelo. FIA nyní dokončila detailní vyšetřování havárie.
Podle zpráv, které byly publikovány prostřednictvím World Accident Database, došlo až k trojnásobně většímu přetížení, než bylo původně předpokládáno. Všechno ještě zhoršil atypický náraz do zadní části jeřábu odklízející havarovaný vůz Adriana Sutila.
Podle detailní zprávy Bianchi přestal ovládat svůj monopost v rychlosti kolem 213 km//h, o pouhé 2,61 vteřin později přišel náraz v rychlosti 126 km/h. Hlava byla zasažena pod úhlem 55 stupňů, když monopost narazil do couvajícího jeřábu. Nárazová síla činila 58,8 G, což odpovídá nárazu do pevné překážky odpovídající běžným crash testům. Podle Andy Mellora, viceprezidenta bezpečnostní komise FIA šlo o podobnou situaci, jako kdyby monopost volným pádem z výšky 48 metrů narazil na zem. Všechno ještě zhoršila snaha zpomalit vůz a následný náraz. Vůz se po něm odrazil čtyři metry v podélném směru a dva metry do strany.
Počáteční hodnoty, odvozené od senzorů v Bianchiho naslouchátkách, ukazovaly na přetížení 92G v okamžiku nárazu, nyní je však brána v úvahu i možnost, že sluchátka Bianchimu vypadla a hodnoty nebyly odvozeny správně, může se jednat až o 254G!
Něco podobného se ještě nestaloMellor se k nehodě dále vyjádřil: "Problém spočíval v tom, že vůz je nízký a vletěl pod jeřáb, tím došlo k nárazu na Bianchiho lebku shora. V podstatě vše fungovalo jako strašná brzda, náhlé zpomalení - v okamžiku, kdy pilotova přilba narazila na jeřáb. Něco podobného jsme ještě nezažili."
Jeho kolega z bezpečnostní komise FIA Peter Wright uvedl, že z nehody budou vyvozeny patřičné důsledky. "Právě tohle byl ten případ, že nejdřív musí k něčemu podobnému dojít, abychom se z toho poučili. Dřív se nic takového nestalo. Musíme ji prozkoumat do posledního detailu a nelitovat prostředků a času k její analýze." Wright nicméně zamítl možnost uzavřeného kokpitu, protože to by podle něj situaci nijak nezměnilo: "Vůz by narazil do překážky krytem, takže ta by pilota nezasáhla, ale on by hlavou narazil do krytu s prakticky stejným výsledkem." Zamítl také Melloryho myšlenku, aby vyprošťovací jeřáby byly obloženy až šesti vrstvami pneumatik.
FIA v reakci na Bianchiho nehodu nařídila zvýšení ochrany hlavy pilota v kokpitu a zavedla vitruální safety car, aby zpomalil vozy v případě, že se v blízkosti dráhy vyskytuje vyprošťovací vozidlo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.