Připomíná to princip spojených nádob - čím víc se na jedné straně pokoušejí menší týmy domoci se lepších podmínek, tím větší odpor to vzbuzuje u těch velkých. I nadále v tomto klání drží vztyčený prapor tým Sauber.
Od pádu Caterhamu na konci loňského roku se menší týmy pokoušejí dosáhnout snížení maximálních nákladu a zavedení rozpočtového stropu, aby tím získaly jistotu setrvání ve startovním poli. Tyto snahy se však setkaly s nelibou reakcí u top týmů, které jsou přesvědčeny, že náklady jsou v současné době pod kontrolou a není třeba zavádět žádné regulace.
Úsporná opatření odmítají především "déle sloužící" týmy, debata o rozpočtových stropech se nedávno znovu probírala a byla zamítnuta - přesto si tým Sauber myslí, že by mělo ke změnám dojít. Moniša Kaltenbornová v rozhovoru pro server Motorsport.com prohlásila: "Jsme přesvědčeni, že určité aspekty tohoto sportu se musí přepracovat.
Cítíme, že je nutné provést zjednodušení technických předpisů, aby došlo ke zvýšení konkurenceschopnosti. Z minulosti jsme se už poučili, že při zavádění změn musíme být opatrní, protože doposud technické úpravy pravidel většinou způsobily růst nákladů - ostatně to lze na příkladech snadno dokázat," tvrdí Kaltenbornová.
"Bývalý prezident FIA Max Mosley měl několik zajímavých myšlenek - například stanovit rozpočtový strop a v jeho rámci povolit technickou volnost. Pak je tu druhá stránka, celkové náklady formule 1; a co podniknout, aby se snížily. Je to úzce spjato s příjmy F1 a jejich spravedlivějším přerozdelením," pokračuje šéfka švýcarské stáje.
Ačkoliv preziden FIA Jean Todt v poslední době uvedl, že je připraven se touto otázkou zabývat, Moniša je přesvědčena, že poslední slovo bude mít zase Bernie Ecclestone. "Jako držitel komerčních práv je odpovědný za veškerá obchodní jednání. Musíme se přesvědčit, že jako v jiných sportech budeme působit všichni na spravedlivém poli. Pokud to porovnáme s fotbalem, tak takové dohady odpadají. Jsou tam kluby velké i malé - ale nikdo nemá takové problémy. Velké týmy totiž chápou potřebu těch menších a mají zájem si je udržet. Proto tam existuje takové přerozdělení financí, umožňující všem zúčastněným existovat na slušné úrovni."
Nepochybně se paní Kaltenbornové ozve nemalý počet fotbalových expertů, kteří její názor mírně poopraví, ostatně je v tomto případě dosti zavádějící srovnávat s F1 - byť v přenesené podobě - třeba španělskou La Ligu, kde je týmů dvacet a kterékoli finančně ohrožené mužstvo může být vcelku pohotově nahrazeno jiným týmem bez poměrně komplikovaných procedur provázejících jeho postup o soutěž výš.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.