Připomíná to princip spojených nádob - čím víc se na jedné straně pokoušejí menší týmy domoci se lepších podmínek, tím větší odpor to vzbuzuje u těch velkých. I nadále v tomto klání drží vztyčený prapor tým Sauber.
Od pádu Caterhamu na konci loňského roku se menší týmy pokoušejí dosáhnout snížení maximálních nákladu a zavedení rozpočtového stropu, aby tím získaly jistotu setrvání ve startovním poli. Tyto snahy se však setkaly s nelibou reakcí u top týmů, které jsou přesvědčeny, že náklady jsou v současné době pod kontrolou a není třeba zavádět žádné regulace.
Úsporná opatření odmítají především "déle sloužící" týmy, debata o rozpočtových stropech se nedávno znovu probírala a byla zamítnuta - přesto si tým Sauber myslí, že by mělo ke změnám dojít. Moniša Kaltenbornová v rozhovoru pro server Motorsport.com prohlásila: "Jsme přesvědčeni, že určité aspekty tohoto sportu se musí přepracovat.
Cítíme, že je nutné provést zjednodušení technických předpisů, aby došlo ke zvýšení konkurenceschopnosti. Z minulosti jsme se už poučili, že při zavádění změn musíme být opatrní, protože doposud technické úpravy pravidel většinou způsobily růst nákladů - ostatně to lze na příkladech snadno dokázat," tvrdí Kaltenbornová.
"Bývalý prezident FIA Max Mosley měl několik zajímavých myšlenek - například stanovit rozpočtový strop a v jeho rámci povolit technickou volnost. Pak je tu druhá stránka, celkové náklady formule 1; a co podniknout, aby se snížily. Je to úzce spjato s příjmy F1 a jejich spravedlivějším přerozdelením," pokračuje šéfka švýcarské stáje.
Ačkoliv preziden FIA Jean Todt v poslední době uvedl, že je připraven se touto otázkou zabývat, Moniša je přesvědčena, že poslední slovo bude mít zase Bernie Ecclestone. "Jako držitel komerčních práv je odpovědný za veškerá obchodní jednání. Musíme se přesvědčit, že jako v jiných sportech budeme působit všichni na spravedlivém poli. Pokud to porovnáme s fotbalem, tak takové dohady odpadají. Jsou tam kluby velké i malé - ale nikdo nemá takové problémy. Velké týmy totiž chápou potřebu těch menších a mají zájem si je udržet. Proto tam existuje takové přerozdělení financí, umožňující všem zúčastněným existovat na slušné úrovni."
Nepochybně se paní Kaltenbornové ozve nemalý počet fotbalových expertů, kteří její názor mírně poopraví, ostatně je v tomto případě dosti zavádějící srovnávat s F1 - byť v přenesené podobě - třeba španělskou La Ligu, kde je týmů dvacet a kterékoli finančně ohrožené mužstvo může být vcelku pohotově nahrazeno jiným týmem bez poměrně komplikovaných procedur provázejících jeho postup o soutěž výš.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.