Vítězství v Grand Prix by mělo být touhou a cílem každého pilota nebo týmu. Šéf stáje Lotus však přišel s velice kontroverzním návrhem, postaveným na vlastní skutečnosti, že by vítězství za určité situace mohlo být oním pověstným Pyrrhovým.
Williams se ocitá ve stejném rozpoložení, jako Lotus, když útočil na špičku formule 1, takový názor vyslovil majitel Lotusu Gérard Lopez. Jeho stáj se sídlem v Enstone neprožívá nejlepší období, dostala se do nepříjemných potíží ohledně vyrovnávání požadavků dlužníků, navíc stále kolují zvěsti, že tým může být odprodán Renaultu, ačkoliv to vedení Lotusu rozhodně popřelo (více zde).
Lopez tvrdí, že se tým "poučil" ze svých úspěchů - Kimi Räikkönen naposledy vyhrál v roce 2012 (Abu Dhabi) a 2013 (Melbourne). "Soustředil bych se na čtvrté nebo páté místo, neriskoval bych snahu zvítězit." Lopez vidí nyní obdobnou situaci u Williamsu: "Jsou na tom nyní stejně jako my před dvěma lety. Ve snaze o třetí místo se dostávají na hranici neakceptovatelného rizika."
Po absolvování předchozí sezóny a rozpočtovém kolapsu Lotus přehodnotil své cíle pro rok 2015 a Lopez - kritizující přerozdělování financí v F1 - uvádí, že boj o pátou příčku v Poháru konstruktérů je ten správný cíl. "Výš nemůžeme. Teď se o nás říká, že jsme na mizině, ovšem my jen utrácíme tolik, kolik si můžeme dovolit."
Lopez už ale nedodal, kdo by se tedy měl posunout na ono třetí místo, když Lotus na takové umístění nemá prostředky a Williamsovi by úsilí dobýt tuto příčku nedoporučoval...
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.