Smutná zpráva, která zastihla formuli 1, jako v obdobných případech přinesla vlnu vzpomínek a debat o bezpečnosti současné formule 1, zejména pak o činnosti safety caru a práce řešení situací při odklízení havarovaných vozidel.
Bianchiho rodina zveřejnila na oficiální účtu pilota na sociálních sítích, že poslední rozloučení s Julesem proběhne v jeho rodné Nice v úterý v 10:00 místního času v Sainte-Réparate Cathedral.
Napříč celým světem se scházejí vzpomínková vyjádření od Bianchiho známých, kolegů i soupřeů. Jedním z nich byl i Karum Chandhok: "Poprvé jsem Julese potkal ve formuli 3, měl velice čistý styl jízdy a byl také hodně rychlý a zdravě agresivní." Ve F1 pak odvedl dobrou práci. Podobně se vyjádřil i Narain Karthikeyan: "Byl to talentovaný hoch a mohl toho ještě hodně dosáhnout."
Vzpomínku na krajana přidal i Romain Grosjean: "Byl to velký přítel a neřeknu nic nového, když ho označím za obrovský talent. Byl výborným pilotem a skvělý chlap. Ztratili jsme v něm opravdu hodně."
Bývalý Bianchiho kolega Max Chilton: "Byl mým týmovým kolegou dva roky a pokud jsem ho chtěl porazit, musel jsem odvést naprosto perfektní práci, abych ho porazil - a to nebylo vůbec lehké. Hodně jsem se od něj naučil. Podle mého mínění to byl budoucí mistr světa." Chilton věnoval Bianchiho památce pole-position a vítězství v závodě série Carlin Indy Lights.
Bezpečnosti se stále lepší"Bezpečnostní standardy za posledních 20 let jsou pořád lepší, ale motoristický sport bude stále nebezpečný. Moc dobře to víme, ale je to naše vášeň, prostě děláme rádi to, co deláme. Pokaždé, když usedáme do vozu při závodech nebo testech, je tu riziko. Ale naše závodní generace takovou situaci zažívá vlastně poprvé, proto je to takový šok. Vždy se můžeme snažit něco vylepšit, ale právě teď o tom nechci přemýšlet. To je vyhrazeno Julesově rodině," říká Grosjean.
Také Karthikeyan a Chandhok se dotkli otázky bezpečnosti: "Nemůžete mít nikdy stoprocentní jistotu bezpečí, když jedete rychlostí vyšší než 300 km/h. Je třeba respektovat realitu sportu," tvrdí Karthikeyan. A Chandhok dodává: "Bianchiho nehoda byla typickým příkladem toho, kdy je někdo ve špatnou dobu na špatném místě. Stačilo pár centimetrů doleva nebo doprava a vše dopadlo jinak. Sport ale dokáže být někdy opravdu krutý."
Grand Prix Driver's Association nehodlá rovněž ochabovat ve zlepšování bezpečnosti. "Formule 1 ztratila velkou motoristickou naději. Dvacet let a jeden rok po smrti Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera v Imole jsme nyní přišli o Julese. Tato doba nám brutálně připomněla, že závody jsou stále nebezpečné. I přes nesporný pokrok musíme i my, piloti GPDA, při památce Julese Bianchiho, nepolevovat při zlepšování bezpečnostních kroků. Dlužíme to jemu i jeho rodině."
Expilot F1 David Coulthard rovněž vidí spojitosti s bezpečností a Bianchiho nehodou: "Ukázala nám přetrvávající nebezpečí," uvedl Skot ve svém pravidelném sloupku pro BBC. "Mnoho těch, kteří působí v motorsportu, často podléhají iluzi, že jim nehrozí nebezpečí. Třebaže v F1 nedošlo od smrti Ayrtona Senny až po Bianchiho nehodu k žádnému úmrtí, v jiných kategoriích jich nebylo málo. Každý, kdo usedne do závodního auta musí vědět, že dává svůj život všanc, musí ale také vědět, co je podnikáno na jeho ochranu.
Coulthard vnímá velký fenomén F1: "Tato kategorie posouvá hranice lidských možností. Proto ji také sledují miliony lidí po celém světě, z různých důvodů. Pro někoho je vzrušující, jiní obdivují techniku, další, proč si to nepřiznat, očekávají konfliktní situace, protože vědí, co vše je v sázce. Bianchiho nehoda spojila několik nepředvídatelných situací: starší trať, deštivé počasí, horší světelné podmínky, nepřehledná zatáčka a špatná viditelnost. Tomu lze předejít jen novějšími, rovnějšími okruhy s velkými únikovými zónami. Ale najde se určitě dost pilotů, kteří by vám řekli, že taková trať by je daleko méně uspokojila."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.