Okurková sezóna se ani pořádně nerozjela a už umírá na úbytě. Dohady kolem jednotlivých sestav týmů na příští rok mohutní a skoro by se vyplatilo si otevřít tipovací kancelář - nebo pobočku delfské věštírny.
Italský list Corriere dello Sport uvedl, že Williams a Ferrari mají dohodu ohledně finanční náhrady za dřívější odchod Bottase ve výši 12 milionů eur (více zde). Římský deník zároveň uvádí, že na jeho místě bude v příštím roce působit současný pilot Sauberu Felipe Nasr.
Očekávalo se, že Bottasův odchod od Williamsu bude potvrzen na začátku srpna letošního roku, poté bude následovat "dominový efekt", do něhož budou zapojeny minimálně čtyři týmy. Už na během tohoto týdne se objevily zvěsti v brazilském UOL Esporte, že by dvaadvacetiletý Brazilec mohl získat sedačku v týmu Williams. Svou roli by v tom měl sehrát i Felipeho hlavní sponzor, Banco do Brasil.
Nasr dle vlastního vyjádření o možnosti přesunu do Grove nic neví: "Zatím žádný kontakt neproběhl, pořád jsem u Sauberu a plánujeme výrazné zlepšení pro rok 2016, na němž se bude podílet i nový technický šéf Mark Smith." Nicméně Brazilec minulý měsíc připustil, že mu situace ve švýcarském týmu nepřináší vždy jen radost, zejména neustále se opakující problémy s brzdami.
Na otázku brazilského periodika Globo, zda by k Williamsu rád zamířil, odpověděl: "Je zatím příliš brzy o něčem takovém uvažovat, teď jsem u Sauberu. Ale pokud jde o Williams, strávil jsem s nimi v pozici třetího pilota zajímavý rok (2014), takže je tu určitá možnost. A kdo ví, jestli ji v budoucnu nevyužiji."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.